WISH

WISH

04 Ogos, 2008

UM + PAS = NO

Tenggelam sudah kes Al Tantunya timbul pula kes liwat era baru. Tengah kalut dengan liwat ni..timboi pula bab muzakarah umno-PAS. Kecoh seluruh negara bercakap tentang muzakarah. Kalau diteliti modus operandi umno ni..pi mai..pimai..tang tu juga. Jelas menunjukkan bahawa umno sudah tidak relevan.Umno sudah ketinggalan zaman..hinggakan bab mencari publisiti dan sokongan pun terpaksa ikut skrip lama. Ulang tayang filem lama versi baru. Liwat..muzakarah..bersatu dan akhirnya umno yang bercelaru.
Orang PAS pun ramai yang melatah kerena bab muzakarah ini..Belum apa-apa lagi dah sibuk menentang MUZAKARAH..Itulah menunjukkan keperihatinan pejuang PAS..Para pemimpin PAS yang setengahnya tak pernah melalui proses tarbiyyah dari bawah perlu ambil iktibar..kalau nak bercakap tentang penyatuan Melayu dengan umnooo. Kapai dah nak tenggelam nak naik sekali buat apa.Kapai yang dah bocor sana sini nak digunakan pula untuk duduk berbincang nak bagi belayar sempurna...mana boleh. Biar le kat dia..tenggelam. Penumpang dalam kapai yang nak tenggelam tu..kalau dah tau kapai tu nak tenggelam..tunggu apa lagi..lompat keluar lee..cari kapai baru..haru otak umnoo ni.
Bagi orang umnoo pula..dalam hal muzakarah ni lagi tak tau apa.Nak bercakap pun susah..tak bercakap lagi payah.Akhir sekali semuanya senyap, tak tau nak buat apa.. Aku kata mudah saja..."Orang gila bayang". Itulah umnoooo.
Dalam sibuk bab muzakarah, meletup pula perletakan jawatan Ahli Parlimen Permatang Pasir Datuk Seri Wan Azizah. Kalut lagi lee umno dan seluruh rakyat Malaysia. Tenggelam habeh bab harga minyak yang naik dulu,,hilang bab liwat dan muzakarah. Timboi pula bab sapa jadi calon dan sapa yang akan menang/kalah di Permatang Pasir..Hai nasib lee umno... Nak bergabung dengan PAS..orang tak mau. Nak perkukuhkan melayu..tapi ramai yang nak perkukuhkan Islam..sebab Islam untuk semua. OOoooo jawapannya Um + PAS = NOOOOO.
Kepada orang PAS, jangan cepat melatah...kepada orang umno, cepat-cepatlah berubah..Kalau nak berubah, kena le ubah pemimpin sendiri dulu baru boleh umno berubah.Bila umno berubah baru orang melayumno boleh berubah. Kalau tak boleh nak berubah juga..tak tau laa nak kata apa lagi kat umno...Kesian umnoooo. Mai oiii maiii kas. Pakat cantas masa perhimpunan akhir tahun ni.
Kepada orang-orang PAS diucapkan SELAMAT BERMUKTAMAR..pakat-pakat pi kat Ipoh pula. Jangan jadi .."Bior pape asalkan bergaye" dan "nasib baik kena kat dade,kalau kena kat mate..bute" macam umnoo.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...