WISH

WISH

25 Februari, 2010

Padan muka hangpa..

Hoii....syoknya ekonomi negara meningkat...4.5%. Heboh dicanangkan kpd kita tentang pencapaian ini.
Dah lama dah macam tu...naik...turun...naik..turun...biasa laa..Macam ayaq juga..ada pasang ada surut.Ekonomi naik keee...turun kee...rakyat dok gitu juga..Bila naik, projek pun bertambah dimerata tempat untuk rakyat kononnya....yang duit negara dok lesap pun makin naik juga...
Tapi semalam tv 3 suku tunjuk gambar rakyat tidor kat kaki lima kedai,stesyen bas dan bawah titi.
 Kalau kita tengok, bangunan dibangunkan diserata negeri terutama negeri yg be enddd perintah..wow hebatnya konon..pembangunan la katakan..

Aku bukan nak cakap bab bangunannnnn....lantak pi laa...bertambah bangunan dengan banyak kee...sikit kee...tapi kali ni nak cakap bab jadi PENGEMIS.
Malaysia ni jadi makin haru...rakyat makin bercelaru dek kerana pemimpin yg dok menipu...Rakyat didahulukan...tu kat PM la ni..tapi rakyat dok rasa lama dah tentang didahulukan ni...Rakyat didahulukan untuk bayar...

Kesian dan sedih bila ada berita yg keluar...ada rakyat minta sumbangan dalam negara sendiri untuk kos perubatan bagi penyakit kronik atau bagi perbelanjaan rawatan yang mencecah ribuan,puluhan atau ratusan ribu RM...
Apa ni...? jadi macam peminta sedekah pula...Hak dok minta bantuan untuk rawatan begitu bukan ada ribuan orang pun..macam mana kita nak kata ? Tinggal dalam negara sendiri tapi tak dapat perkhidmatan kesihatan yang terbaik pun...kena bayar dulu....baru boleh dapat rawatan...


Kalau rakyat tu tak dak jawatan apa..kerja buruh atau pangkat rendah...jangan harap nak dapat keutamaan..Ingat kami ni PATI ke..Buruh pun bagi sumbangan untuk negara..penoreh pun bagi sumbangan untuk negara, pegawai kerajaan pun bagi sumbangan untuk negara...tak kira le sapa dia tu..Semua rakyat negara ini memberi sumbangan untuk negara melalui kerja yang dibuatnya atau melalui barangan yang dibeli....cukai hangpa sebat juga kat buruh ni....tapi perkhidmatan hangpa abaikan...KESIAN LEE....Jangan jadi macam dobok...bila ada kaumnya sendiri yang cedera sakit nak mampuih dipelahapnya terus....jadi habuan yang sihat dan kuat....
Rakyat yang tak tau pikiaq dok sokong berbaris-barisan gitu juge...alahai negaraku..Bila la nak dapat rawatan kesihat free ni...Kerja kena buat dari muda sampai ke tua....bayar untuk negara dari dalam perut sampai masuk lubang kubur..Kalau pemimpin nak masuk lubang kubur semua freeeeeeeee...makam pahlawan konon..Taik minyak hangpa..

13 Februari, 2010

Gong Xi Fat Chai..pada kaum Tionghua

  
Selamat Menyambut Tahun Baru...kepada semua rakyat Malaysia berketurunan Tionghua.
Semoga kehidupan kita semua penuh dengan kedamaian,keharmonian dan kesejahteraan.
Jangan biarkan diri kita dipengaruhi oleh sentimen politik yang sempit.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...