WISH

WISH

18 Julai, 2010

Umnooo teraba-raba..

Dunia sudah maju..zaman sudah berubah..itu kata-kata dalam satu iklan kat tv..Perkembangan minda manusia juga seharusnya telah berubah bagi menjadikan dunia ini maju sesuai dengan zaman yg berubah mengikut generasi manusia yang ada.


Sejarah kemodenan kehidupan manusia telah berubah dari satu zaman ke satu zaman yang lain..dari zaman batu hingga kini yang dipanggil zaman moden. Dari hidup didalam gua dan berlari-lari didalam hutan dan padang pasir telah berubah menjadi hidup didalam bangunan batu dan berlari-lari di litar. dari berbogel kemudian bercawat kemudian berpakaian moden kononnya tetapi masih ramai yg bercawat dan berbogel. dari satu teori kesuatu teori tentang kehidupan telah digunapakai, malangnya semuanya gagal menguruskan kehidupan manusia kecuali dengan ajaran yang dibawa oleh para Nabi dan Rasul.

Kini, Malaysia masih terkial-kial mencari formula dlm kehidupan..antara kehendak agama Islam atau memilih mengikut kehendak teori manusia...Politik menjadi pemangkin perubahan kepada kehidupan..Melalui politik bari boleh mencapai kuasa dalam kepimpinan. Pabila berkuasa barulah boleh melaksanakan dasar kehidupan seperti yang diperjuangkan.


Kini umno dilihat terkial-kial mencari formula kehidupan..penyatuan atau untuk kepentingan politiknya..PAS masih tetap dengan dasar Islam yang diperjuangkan..Bagaimana nak ikut UMno ?..tanya sesetengah orang.

Lihat saja kenyataan pemimpin Umno yang memperlihatkan bentuk pemikiran mereka sendiri..


KOTA KINABALU: Datuk Seri Najib Razak mahu isteri wakil rakyat berfungsi sebagai pelengkap suami dengan menguruskan keperluan rumah tangga secara baik, selain memberi dorongan berterusan dalam melaksanakan tanggungjawab kepada rakyat.
"Mungkin mereka boleh bantu dalam soal membasmi kemiskinan, pencemaran alam sekitar, usaha menghapuskan nyamuk aedes, masalah sosial dan pelbagai isu lain selaku badan bukan kerajaan (NGO) yang berpengaruh.
( Bagaimana para isteri mereka boleh membantu ?..merekalah yg mahu hidup penuh dgn kemewahan,penuh dgn aktiviti sosial konsert,nyanyian dan tarian. Apalagi dengan fesyen pakaian )

"Saya yakin barisan suami bergelar wakil rakyat amat menghargai sumbangan seperti ini," katanya berucap menutup Program Tahunan Isteri Wakil-Wakil Rakyat Barisan Nasional SeMalaysia di Magellan Sutera Harbour Resort di sini, malam tadi.

KUALA LUMPUR: Jabatan Hal Ehwal Khas (Jasa) akan melaksanakan tinjauan kemasyarakatan bagi memperbaiki taraf hidup masyarakat India yang tinggal di kawasan ladang, bermula di negeri Selangor.
Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim berkata tinjauan yang akan dilakukan dalam masa terdekat itu adalah salah satu cara untuk menjalin persefahaman yang lebih jelas dengan masyarakat dalam persekitaran perladangan.
"Kerap kali kita dengar bahawa masyarakat India berada dalam keadaan yang memerlukan perjuangan dan pertolongan, tetapi kita tak dapat melihatnya melalui jendela kemasyarakatan yang ada dan berbuat sesuatu mengenainya.
"Kami ingin melihat ini sebagai tinjauan yang boleh membuka beberapa jendela persefahaman yang baru selain melihat bagaimana kita boleh berinteraksi dan memperbaiki cara hidup mereka yang berada dalam persekitaran perladangan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Karnival Rapat 1Malaysia di dataran Kuil Sri Maha Mariamman Devasthanam, Batu Caves di sini pada Sabtu.

 ( Sudah memerinrah negara lebih dari 50 tahun belum terjumpa ke jendela kemasyarakatan ?..ini menunjukkan kegagalan mereka..masih teraba-raba..)

Ditanya mengenai gesaan ramai pihak termasuk golongan ulama di negara ini yang komited bahawa kedua-dua parti perlu bersatu untuk menegakkan Islam, Hishammuddin berkata, UMNO tidak meletakkan harapan perbincangan lanjut mengenai agenda perpaduan ini dengan hanya seorang pemimpin dalam Pas.
"Kita (UMNO) perlu melihat perkara ini secara menyeluruh termasuk dalam kalangan penyokong dan pemimpin Pas lain yang ikhlas mahu melihat perkara ini berjaya," katanya.
Malah katanya, UMNO sendiri belum membincangkannya secara mendalam sama ada melalui peringkat pengurusan parti atau biro politik.
"Jika betul-betul hendak duduk berbincang pasal kepentingan nasib Islam dan bangsa, mestilah ada titik persefahaman penuh jujur yang boleh membawa kepada satu usaha membina. Tiada sebabnya kita hendak berjumpa hanya untuk berbalah," katanya.

( Kalau umno tidak menaruh harapan kepada perbincangan ini..buat apa nak disibukkan saban hari..kalau kata PAS tidak ikhlah, apa guna sidang Dewan Rakyat, Dewan Negara dan DUN selama ini ?. Bukankan para pemimpin/wakil rakyat PAS sering mneyuarakan tentang perpaduan,kepentingan Melayu dan tuntutan Islam.?.. Kalau benar-benar umno ikhlas laksanakan saja apa yg menjadi kewajipan dan saranan dari pihak PAS sejak mula merdeka lagi..)

15 Julai, 2010

English Nasheed 2010

Tenggelam..Timbul..Tenggelam..Timbul..

Dalam dok sesat...tiba-tiba timbul lagi bab kerjasama umnoooooo PAS.Tu dlm PAS sesat..kata anak Semporna....



Kata Presiden umnooo pula..:


PUTRAJAYA 14 Julai - Datuk Seri Najib Tun Razak menolak sebarang dakwaan bahawa UMNO kini berada dalam keadaan terlalu lemah sehingga terpaksa mencari rakan baru termasuk menjalinkan kerjasama dengan Pas.
Perdana Menteri berkata, UMNO mempunyai kekuatan tersendiri dan tiada sesiapa yang harus meragui bahawa parti itu juga memperjuangkan Islam sebagai salah satu teras perjuangannya selama ini.
Dalam hal ini, beliau yang juga Presiden UMNO mahu melihat perkembangan selanjutnya berhubung saranan pelbagai pihak agar parti itu menjalin kerjasama dengan Pas dalam pelbagai bidang termasuk mengukuhkan Islam dan kedudukan orang Melayu di negara ini.
''Kita hendak juga Pas menghormati UMNO sebagai parti yang ada kekuatan dan sebagai parti yang juga memperjuangkan Islam sebagai salah satu teras perjuangannya selama ini dan tidak ada sesiapa yang harus meragui akan perjuangan kita.''Sama ada ia (kerjasama dengan Pas) menjadi kenyataan atau sebaliknya bergantung kepada perkembangan selanjutnya," kata beliau.....



Hishamuddin punya kata..

PUTRAJAYA 14 Julai - Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, usaha UMNO untuk menjalin kerjasama dengan Pas tidak akan menjadi kenyataan selagi kedua-dua pihak tidak duduk semeja untuk membincangkannya secara serius.
Menurutnya, Pas perlu mengetepikan kepentingan politik jika mahu duduk berbincang dengan UMNO dalam pelbagai bidang termasuk usaha untuk memperkukuhkan Islam serta kedudukan orang Melayu di negara ini.''Kalau tak duduk semeja, hanya memikirkan politik, hanya memikirkan diri sendiri, hanya memikirkan bagaimana ia dapat mengeruhkan keadaan, hanya memikirkan bagaimana untuk menambah kebencian dan hanya untuk melaga-lagakan kita sesama kita selagi itulah tidak akan jadi kenyataan....

Nampak gaya pemimpin umno ni dok gitu juga...dulu dok sibuk nak bersatu..lepas tu nak perpaduan...la nak kerjasama pula. Mana satu laa...dah 52 tahun lebih dok gitu jee..
Tenggelam..timbul..tenggelam timbul macam kapal selam kaa...
kalau otak jenis auta..tu auta juga kata orang.
Apa pun kena hati-hati..ingat The Most Powerful.

07 Julai, 2010

Kalau sungguh bagai dikata...siasatttttttt..

DAP kemuka usul 'Deepak, Rosmah taja Bala'


Ahli parlimen Bakri, Er Teck Hwa hari ini memfailkan usul berhubung kenyataan peguam Americk Sidhu bahawa penyiasat persendirian, P Balasubramaniam mendakwa segala kos sara hidupnya di kota London dibayar oleh seorang usahawan permaidani, Deepak Jaikishan atas suruhan isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor.

Usul itu dibuat di bawah peraturan 18 mesyuarat Dewan Rakyat.

“P Balasubramaniam sebagai seorang saksi dalam kes pembicaraan pembunuhan Altantuya telah lari ke London dengan sebab-sebab yang tidak diketahui dan masih dikehendaki oleh SPRM untuk soal-siasat.

“Manakala Raja Petra Kamaruddin yang didakwa melanggar Akta Hasutan 1948 selepas mendedahkan artikel 'Lets send the Altantuya murders to hell' turut lari ke sana juga.
"Artikel tersebut telah menghuraikan hubungan YAB Perdana Menteri dengan Altantuya Shaariibuu sehingga kes pembunuhan tersebut berlaku yang kononnya Altantuya tahu sangat kes-kes skandal yang melibatkan YAB Perdana Menteri,” katanya.

Menurut Er, kes pembunuhan Altantuya adalah satu isu yang hangat dibincangkan dan kini menjadi bahan gurauan di media antarabangsa sehingga menjejaskan imej negara.
“Sungguhpun kes ini telah selesai dibicarakan di mahkamah, tetapi susulannya ialah kerajaan Mongolia telah menawarkan tajaan sepenuhnya kepada bapa Altantuya, Setev Shaariibuu supaya mengemukakan dakwaan ke atas kerajaan Malaysia yang dikatakan bertangguhjawab atas kematian anaknya.

“Lebih-lebih lagi dilaporkan bahawa pihak media luar negara seperti TVB, Hong Kong telah merancang dan akan menyiarkan satu cerita bersiri berkaitan kes pembunuhan Altantunya ini di seluruh saluran TV dunia yang turut memalukan kita,” kata Er.

Menurut wakil DAP itu, nama isteri perdana menteri yang didakwa sebagai “dalang dalam kes pelarian Balasubramaniam yang bersangkutan dengan kes Altantuya diungkitkan dalam kenyataan Malaysia Today ini akan dibaca melalui laman web seluruh dunia yang akan memberikan sesuatu impak yang negatif kepada imej negara.”

“Saya minta dewan membahaskan isu ini untuk menjelaskan kesahihan kenyataan tersebut yang bertujuan untuk mengembalikan kewibawaan negara kita,” katanya. 

Kalau kerajaan kita ni betul-betul nak hilangkan keraguan rakyat dlm kes ni..elok le dibuat siasatan menyeluruh...Tak payah berdengung degang saban hari..kes tak selasai juga...nak tunggu semua yg terlibat dah masuk lubung kubur...pun gerenti tak kesudahan dan tiada jawapan..hoii rakyat bayar cukai juga..nak tau lee..nak caya sapa niiiii.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...