WISH

WISH

20 Disember, 2012

mati syahid atau munafiq..

Kita pakat tolong le macamana pun yahudi tetap akan bertapak di Baitulmuqaddis.Umat Islam dan rakyat Palestin pasti akan terus diperlakukan dengan berbagai kekejaman..dari satu generasi kesatu generasi... 

Pemimpin dan umat Islam samada ikhlas atau tidak menzahirkan kecaman terhadap Israel dan zionis dengan berbagai cara. Hakikatnya Israel dan zionis akan terus melakukan kekejaman terhadap penduduk Palestin dan juga penentangan terhadap Islam.

Usah kita bersedih dengan kekejaman yang terjadi...memang naluri manusia akan merasa sayu atau sedih terhadap sesuatu kekejaman apalagi kita sebagai umat Nabi Muhammad SAW tetapi perjuangan WAJIB diteruskan dengan kekuatan Iman yang penuh dengan disiplinnya yang tersendiri.

Ambillah dari kisah penghijrahan Nabi Musa as..kisah Thalut dan Jalut..yang merangkumi disiplin KEPATUHAN kepada ketua,KEIKHLASAN terhadap perjuangan,KESABARAN serta KEYAKINAN terhadap JANJI Allah pastinya akan membawa kita kearah kebahgiaan dalam kehidupan seharian dan juga diakhirat kelak.

Mereka dilahirkan untuk mati SYAHID atau MUNAFIQ...hingga akhir zaman...begitu juga dengan kita. 

Baitulmuqaddis tidak akan dapat ditawan dan dikuasai oleh kita umat Islam hinggalah terbunuhnya DAJJAL...jangan marehh ye..perjuangan mesti diteruskan dengan berbagai cara. Usah bersedih dengan kekurangan senjata dalam menegakkan agama Allah..

Apakah kisah Nabi Daud yang bersenjatakan lastik belum cukup untuk dijadikan perangsang ? 

Ayuh !!!! Tumbangkan kezaliman dan kekufuran.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...