WISH

WISH

22 Februari, 2012

bab zakar noo..bukan zakat


SALURAN darah atau arteri pada zakar mempunyai kaitan rapat dengan tahap ereksi. Perunding Urologi, Pusat Perubatan Universiti Malaya, Profesor Dr. Ong Teng Aik memberitahu, ereksi atau ketegangan pada zakar berlaku jika darah memasuki ruang zakar dengan mencukupi.
“Darah akan memenuhi ruang zakar tanpa gangguan serta memberi kekuatan ereksi andainya saluran darah tidak terganggu atau tersumbat,” kata Teng Aik.
Zakar akan membesar dan menegang apabila sepasang tisu korpus kavernosum pada alat kelamin itu terisi dengan darah.
Jelas Teng Aik, pembentukan plak dan lemak akibat pertambahan kolesterol di dalam badan mampu menyekat saluran darah.
Oleh kerana saluran darah zakar lebih kecil berbanding pada bahagian lain tubuh, tanda awal kepada masalah kesihatan kardiovaskular ditunjukkan oleh tahap ereksi.
“Penyakit kardiovaskular menyebabkan sekatan kepada aliran darah ke bahagian zakar dan menyebabkan masalah mati pucuk.
Tahap
“Sebenarnya dalam tempoh tiga tahun selepas masalah mati pucuk dikesan, pesakit berisiko mendapat penyakit kardiovaskular seperti sakit jantung selain diabetes dan obesiti.
“Merokok dan amalan sedentari atau gaya hidup tidak aktif turut memberi kesan kepada kemerosotan kekuatan ereksi zakar.
“Apa yang ramai orang tidak sedar adalah kualiti ereksi rendah merupakan petanda awal kepada penyakit jantung,” kata Teng Aik.
Terdapat empat tahap ereksi iaitu mati pucuk teruk, mati pucuk sederhana, ereksi separa optima dan ereksi optima.


Bagaimanapun, tahap tiga dan empat iaitu ereksi separa optima dan ereksi optima sahaja yang mampu untuk melakukan penetrasi dan menjayakan hubungan seksual.
Menurut Teng Aik, biarpun kedua-dua tahap itu mampu menyumbang kepada kejayaan aktiviti seksual, namun kesannya menunjukkan perbezaan yang ketara.
“Jelas sekali bahawa ereksi separa optimum boleh membawa kekecewaan dalam kepuasan seksual buat seorang lelaki. Zakar tidak menegang sepenuhnya walaupun ia berkeupayaan untuk melakukan penetrasi.
“Risiko untuk mendapat penyakit jantung iskemik bagi mereka yang menghadapi masalah ereksi tahap tiga adalah lebih tinggi berbanding mereka di tahap empat kerana faktor ketidakpuasan,” katanya lagi.
Dalam pada itu, Pensyarah Psikologi, Fakulti Perubatan, Universiti Malaya, Profesor Dr. Low Wah Yun berkata, tahap ereksi yang rendah mampu menjejaskan emosi dan psikologi kedua-dua pasangan.
Seorang lelaki akan berasa lebih yakin kerana keperluan emosi dan psikologinya dicapai melalui hubungan seksual.
“Sekiranya memenuhi keperluan seksual, pasangan mereka akan rasa lebih disayangi. Sebanyak 93 peratus lelaki dan 83 peratus wanita memilih kekuatan dan ketegangan zakar sebagai faktor yang memberi kepuasan seksual,” ujar Wah Yun.
Wah Yun menjelaskan, usia tidak mempunyai kaitan dengan tahap ereksi zakar.
Gangguan kepada keupayaan tersebut yang dialami oleh mereka yang berusia emas adalah dikaitkan dengan penyakit kardiovaskular yang dihidapi.
“Tidak kisah tua atau muda, kesemua mereka masih boleh berereksi sekiranya tiada gangguan pada zakar,” kata Wah Yun.
SUMBER KOSMO
Lalang-lalang yang ada keliling tu kena TEBAS juga..
nanti panjang sampai ke kaki pula.  

habeh le PAS..roboh surau lagi.

PAS Melaka kesal surau diroboh

MELAKA, 21 Feb:Pesuruhjaya PAS Melaka, Adly Zahari melahirkan rasa kesal dan kecewa kerana sebuah surau Ujong Pasir dirobohkan oleh pihak berkuasa baru-baru ini.

"Umno gagal menjaga Islam, surau dirobohkan adalah bukti kegagalan Umno.

"Menurut penduduk setempat di Ujong Pasir, tapak surau itu telah puluhan tahun diwakafkan," ujar Adly kepada Harakahdaily.

Beliau mempersoalkan mengapa tanah-tanah wakaf sebegitu tidak diselenggara dengan betul dan diwartakan oleh Majlis Agama Islam Negeri Melaka (MAIM) yang dipengerusikan Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd Ali Rustam.

"Kegagalan kerajaan negeri mewartakan tanah wakaf ini menyebabkan tanah tersebut terjual kepada pihak ketiga.

"Akhirnya surau yang didirikan oleh penduduk kampung di Ujong Pasir itu dirobohkan, atas alasan Pembangunan oleh pemaju," katanya.

Menurutnya, Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung (JKKK), penghulu, wakil rakyat dan ketua menteri sendiri tidak dapat menyelamatkan sebuah surau yang menjadi tempat ibadat dan aktiviti lain di kawasan tersebut.

"MAIM dan Ketua Menteri harus bertanggungjawab terhadap perobohan surau ini," tambah Adly.

Surau yang dikenali sebagai Surau Pak Man itu dibina di atas sekeping tanah wakaf tetapi difahamkan ia telah dijual oleh individu yang mendakwa tanah tersebut miliknya kepada pihak ketiga.

Adly dan Yang Dipertua PAS Kawasan Kota Melaka, Harun Mohammed telah membuat lawatan ke surau tersebut baru-baru ini.

Dalam lawatan itu mereka mendapati masih terdapat banyak sejadah dan tikar yang dibiarkan begitu sahaja bersama timbunan batu dan pasir kesan perobohan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.

"Mereka tidak mengalihkan sejadah yang digunakan ketika operasi merobohkan surau tersebut. Tidak ada langsung rasa hormat kepada rumah Allah.

"Umno sering melaung-laungkan pembela Islam dan agama tetapi mereka sanggup membiarkan surau ini dirobohkan sedangkan mereka adalah parti yang berkuasa," ujar Harun yang juga Penyelia Dun Telok Mas.

Harun berkata Ketua Menteri Melaka, yang juga Pengerusi MAIM; Exco Kerajaan Negeri dan Adun Telok Mas iaitu Datuk Latif Thamby Chik mesti dipertanggungjawabkan kerana gagal menjaga kedaulatan institusi Islam.

"Wakil Rakyat Dun Telok Mas ini langsung tidak bertanggungjawab dan tidak menghalang surau ini tidak dirobohkan.

"Mereka menghentam Kedah kerana merobohkan surau, tetapi di Kedah surau yang dirobohkan diganti dengan surau lebih besar, tetapi di sini surau dirobohkan atas tanah wakaf, ini merupakan suatu penghinaan kepada tanah wakaf orang Islam," tambah Harun.

Mana puak Perkasa dan Umporno ni...lekas pi buat demo..dan bawa kes ke mahkamah macam kat Kedah tu..ataupun puak JATI yang baru tumbuh tu.Lekas..lekas...peluang baik ni untuk survival umporno..

pilihan raya presiden Yemen..

Ringkasan berita ringkas mengenai Yamen..media massa arus perdana negara kita cuma menghebahkan berita-berita seolah-olah untuk menakutkan rakyat sahaja tentang perkembangan politik di rantau Timur Tengah dengan berbagai spekulasi yang diketengahkan oleh para pemikir yang kebanyakannya berfikiran sekular atau berpandangan politik ala umporno.
Selasa lalu..negara Yamen telah mengadakan pilihan raya presiden mereka dengan lapuran yang menunjukkan peratus keluar mengundi yang tinggi walaupun terdapat tindakan boikot dari pihak pembangkang dan tragedi keganasan dibahagian selatan. Pihak suruhanjaya pilihan raya Yamen menyatakan peratus keluar mengundi mencecah hingga 80 peratus kecuali dibahagian selatan.
Yamen yang mempunyai jumlah penduduk seramai 24.7 juta dan mempunyai seramai 10 juta pemilih berdaftar.Pengundi telah diwajibkan mencelup ibu jari mereka kedalam botol DAKWAT dan menandakan dengan cop jari mereka  keatas kertas undi selari dengan gambar calon kesukaan mereka iaitu Abd-Rabbou Mansour Hadi.
Keputusan awal menunjukkan bahawa Abd-Rabbou Mansour Hadi yang merupakan bekas Timbalan Presiden telah memenangi pilihanraya tersebut dan sekaligus mengakhiri kekuasaan Ali Abdullah Saleh selama 33 tahun.Ali Abdullah Saleh merupakan sekutu kuat kepada US telah melepaskan jawatan sebelum ini sebagai pertukaran kepada imuniti dari dikenakan pendakwaan terhadap beliau.
Tahniah kepada rakyat Yamen yang berani menukar kepimpinan mereka.
http://www.aljazeera.com/news/middleeast/2012/02/201222117511739757.html
Kat Yamen rakyatnya berani berusaha hingga dapat membawa pemimpin mereka  kependakwaan...walaupun ditekan dengan berbagai cara serta negara mereka yang kaya raya.Mereka berani juga menuntut supaya pembaharuan dilakukan terhadap dasar pemerintahan negara mereka. 
Kat negara kita ada juga pembaharuan...yang dikenali sebagai TRANFORMASI...entah apa yang di tranformkan entah le....yang rakyat nampak kes RM 250 juta ada unsur salahguna atau salahurus...yang rakyat nampak RM 500, baucer RM 200 dan berbagai sogokan lagi...Mungkin yang ni kot tranformasi yang dibuat oleh pemimpin kita..almaklum le dah 54 tahun rakyat dok kena bayar jee...hingga guna jalanraya dalam negara sendiri pun kena TOL.
Lepas ni nak di TEBAS apalagi entahlah...
Janji ABU je


Minda 1 Malaysia

PARIS - Bekas ketua Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF), Dominique Strauss-Kahn disoal polis Perancis, semalam, dalam siasatan berhubung sindiket pelacuran di hotel.
Polis negara itu sedang menyiasat satu sindiket pelacuran di Perancis dan Belgium yang dikaitkan dengan anggota polis dan pegawai kerajaan lain.
 
Menurut laporan, polis telah menyoal siasat beberapa pelacur yang mengakui pernah mengadakan hubungan seks dengan Strauss-Kahn sepanjang 2010 dan tahun lalu di beberapa lokasi, termasuk hotel mewah dan restoran di Paris, serta di Washington.
 
Strauss-Kahn menetap di ibu negara Amerika Syarikat itu semasa mengetuai IMF sebelum meletak jawatan, Mei lalu, selepas dituduh cuba merogol seorang pembantu hotel di New York.
 
Dalam siasatan terbaru ini, dua lelaki yang mempunyai kaitan dengan Strauss-Kahn turut disiasat dan didakwa menguruskan sindiket pelacuran dan salah guna wang.- SINAR

KABUL - Pasukan tentera Amerika Syarikat (AS) dan Nato mengambil tindakan segera untuk memohon maaf atas tindakan mereka membuang dan membakar beberapa naskhah al-Quran sementara beratus-ratus rakyat Afghanistan berhimpun di pekarangan pangkalan tentera udara Bagram dekat sini, hari ini-SINAR
 
Kat negara kita nan 1 ni...tak pernah dengar lagi pemimpin negara minta maaf atas sebarang permasalahan yang timbul atau masuk mahkamah beri keterangan tentang kes-kes yang dikaitkan dengan mereka serta melibatkan kepentingan umum atau negara termasuk yang terbaru Kes NFC...ni mai pula kisah Kapal Dagang Israel berlabuh di pelabuhan negara kita.Ada depa kisah ?atau..janji ada habuan kot .? Mau TEBAS apa lagi ni..kalau begini pun tak mau fikir.

21 Februari, 2012

tentera depa...negara kita.

Rasa teruja juga bila baca berita gini. Dalam masa yang sama rasa sedih juga kerana masalah dinegara kita. Banyak karenahnya jika nak buat gini.

KAMRA, Pakistan – Di dalam sebuah kompleks tentera udara kawalan ketat yang membina jet-jet pejuang dan sistem senjata api, tentera Pakistan kini mempunyai empayar komersial tambahan, iaitu komputer tablet iPad versi tempatan.
Pengeluran komputer itu melibatkan kerjasama jurutera-jurutera Pakistan dan perkakasan komputer.
Jurutera-jurutera penerbangan memasang komputer tablet iPad versi tempatan itu, PACPAD 1 di sebuah pangkalan tentera udara di Kamra, utara Pakistan.
“Asalnya iPad, salinannya ialah PACPAD 1,” kata Mohammad Imran yang meletakkan produk itu di kedai kecil komputer dan telefon bimbitnya di sebuah pusat beli-belah di Rawalpindi tidak jauh dari sini. Komputer itu menggunakan satu sistem yang dihasilkan Google, Android 2.3 secara percuma.
Pada harga AS$200 (RM607.79), PACPAD 1 murah lebih separuh harga daripada komputer Apple atau Samsung dan komputer tablet keluaran China di pasaran.
Nama singkatan PAC adalah merujuk kepada Kompleks Aeronautikal Pakistan.
Hanya beberapa ratus produk itu telah dibuat setakat ini walaupun kumpulan baharu komputer tersebut akan disiapkan dalam tempoh tiga bulan lagi.
“Industri pertahanan cuba untuk menunjukkan kehadirannya dengan melakukan lebih daripada hanya untuk mengeluarkan senjata,” kata penulis kajian penglibatan tentera dalam perniagaan, Ayesha Siddiqa. – AP

Kat negara luar tentera depa boleh bantu hasilkan berbagai peralatan untuk kegunaan dlm negara..kat negara kita hehehehe...beli berbagai peralatan luar utk kegunaan kita...Lepas ni..silap-silap akan beli pula peralatan macam ni...mana tau kan...ataupun dibeli lebih canggih lagi dgn harga yang lebih mahal kerana "spec"nya yang tiada dinegara lain...Hahahha..macam kapal selam atau jet pejuang.

mak pak juga yang salah..


Perkara itu yang didedahkan oleh Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr. Mashitah Ibrahim turut menunjukkan seramai 152,182 bayi tidak sah taraf telah didaftar di JPN pada 2008 hingga 2010.