WISH

WISH

25 Mac, 2012

Amah : ada bini jadi Ular Sawa Kenyang

Isu berkaitan Amah dari Indonesia masih bermain di dada media kita serta orang Malaysia. Hairan juga aku tentang butir-butir yang diperkatakan terutama tentang 1 bidang satu gaji dan gaji minima bagi Amah ni RM 700 sebulan.Bila aku baca temuramah yang disiarkan dalam akhbar Sinar Harian hari ini,aku rasa jelas apa yang diperkatakan oleh Menteri Penasihat Kedutaan Indonesia tu. Antaranya dijelaskan seperti berikut ;

Dalam kandungan perjanjian nampaknya menekankan satu pembantu rumah satu tugas. Boleh jelaskan?

SURYANA: Sebetulnya begitu. Pada awalnya, kadar gaji ditetapkan antara RM600 hingga RM800 (sebulan) untuk satu pengkhususan kerja, tetapi daripada angka itu kita dapat RM700 dan pembantu rumah Indonesia perlu melalui latihan 200 jam. Latihan merangkumi empat jenis iaitu pembantu rumah, pengasuh, penjaga orang tua dan memasak di mana majikan Malaysia hanya boleh pilih satu bidang tugas. Masalahnya, saya tidak pasti di mana kekurangan maklumat dan mungkin Pasukan Petugas Bersama (di pihak) Malaysia tidak memaklumkan kepada menteri atau perdana menteri.

Oleh sebab itu, saya redakan berita itu. Okeylah, anda boleh minta pembantu rumah kerja lebih, boleh minta pembantu rumah buat dua atau tiga kerja lain, tetapi harus sepakat dulu. Jika majikan perlukan pembantu rumah membuat tugas tambahan, mereka perlu membuat perjanjian dan bersetuju bayaran tambahan yang dipersetujui bersama (oleh majikan dan pembantu rumah). Misalnya, jika pembantu rumah diambil untuk membuat kerja rumah dan majikan perlu bantuannya untuk menjaga anak, ini kerja tambahan, jadi bagilah dia bayaran tambahan. Jika majikan cakap pembantu rumah buat anak cedera, perjanjian menyatakan pembantu rumah hanya membuat kerja rumah dan majikan perlu bertanggungjawab sendiri, kalau terjadi apa-apa, majikan tidak boleh saman.

Temubual lanjut sila IKUTI DISINI 

Kesimpulannya orang kita ni memang tak faham pun tentang bahasa sendiri termasuk tok-tok menteri dan yang keduanya orang kita ni kalau boleh nak borong semua kerja yang ada kat rumah untuk diserahkan kepada Amah kerana semakin pemalas atau setengah tu nak berlagak. Bagi setengah para isteri yang mengaku beragama Islam pun turut buta juga tentang kerja rumahtangga ni. Ramai para isteri terutama yang kaya raya,bila berada dirumah kira nak melentang dan bersantai je.Hampir semua kerja rumah diuruskan oleh amah hinggakan dalam soal memberi minuman kepada suami sendiri pun amah juga yang ambil dan suakan kecuali layan suami atas katil je. Bagi keluarga Islam,jika para isteri melakukan kerja rumah untuk keluarganya pasti mendapat PAHALA kerana telah membantu suaminya. Jadi janganlah jadi macam "ular sawa kenyang" dalam rumah sendiri dan untuk keluarga atau suami sendiri.Tak mau PAHALA ke ?

BERGETAH : YB kena tahan di Pusat Hiburan

Ops Tapis: YB antara 27 diperiksa
SITI SHAHROSAMIRAH SHAHARMAN
25 Mac 2012(SINAR)
Ops Tapis: YB diperiksa
BANDARAYA MELAKA - Seorang wakil rakyat antara 27 yang diperiksa dalam serbuan dilakukan sepasukan polis Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) negeri di sebuah pusat hiburan di Melaka Raya di sini, awal pagi semalam.

Wakil rakyat terbabit yang juga pelanggan di premis berkenaan diperiksa ketika serbuan Ops Tapis Pusat Hiburan oleh 14 anggota termasuk dua pegawai, diketuai Inspektor Risikan Operasi dan Tahanan JSJN negeri, Inspektor Mohd Hisham A Rahman, bermula jam 2.40 pagi.

Dalam serbuan itu, seorang ketua pelayan juga dilihat cuba meloloskan diri dengan berlari keluar menuju ke pusat hiburan bersebelahan sebelum dapat dikesan anggota polis, lalu menahannya di tangga premis terbabit.

Tanda tanya kenapa lelaki berusia 24 tahun itu melarikan diri terjawab apabila ujian sari­ngan urin didapati positif dadah jenis methaphetamin dan amphetamine (AMP).

Menurut sumber, enam wanita tempatan, dua wanita warga China dan seorang dari Indonesia turut diperiksa, sementara seorang lelaki ditahan di hadapan premis berkenaan selepas serbuan dilakukan.

“Seorang lelaki berusia 45 tahun ditahan di hadapan pintu premis tersebut selepas serbuan dilakukan dan hasil ujian urin, lelaki itu, tiga wanita dan lapan lelaki di dalam premis berkenaan didapati positif dadah,” katanya.

Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik negeri, Superintendan Md Azmi Othman berkata, seramai 12 orang didapati positif dadah ketika pemeriksaan.

Menurutnya, kes disiasat mengikut Seksyen 12(2) Akta Dadah Berbahaya 1952 (pindaan 1983) dan Seksyen 15(1)(a) akta sama (pindaan 2003).

Siapa le YB ni..ooo mungkin dia pi buat snap check dlm kawasan sendiri ni,nak tau betul atau tidak ada premis gitu dlm negeri Melaka.

Latest Model !!! Nisan Caranda

Bagi penggemar kereta seluruh dunia. Ada yang gila kereta mengikut model-model terbaru..pantang tengok keluaran terbaru terus dibelinya,harga belakang kira janji dapat model terbaru. Kebanyakannya hutang beb..bayar bulanan termasuk para hartawan,kayawan dan gulungan perasawan (istilah baru ni). Bila tak mampu bayar ansuran biar bank tarik balik. Bagi gulungan yang ada projek lain pula ceritanya,beli kereta baru dan guna hingga selesai sesuatu projek,lepas tu let go le kereta tu.Kemudian beli pula kereta lain bila ada projek baru.
Kali ni kisah kenderaan yang mesti dibeli oleh siapa saja. Kenderaan ni yang last model tapi baru,tiada dijual secara secondhand car. Ada yang mahal ada yang murah,ikut kemampuan seseorang.Kalau tak mampu pun kena beli juga. Ia dijual diserata negara dengan berbagai bentuk atau model dengan jenama panggilan Nisan Caranda Last Model.
ni bagi org angkasa ala ''Starwar"

yg ni kalau rasa nak tengok malaikat dok jauh mana lagi

yg ni boleh jadi harta pusaka utk anak cucu..emas beb

yg ni..bagi kaki rock n roll..siap badan le

model ni..bagi yg jarang pakai kasut berkilat

utk penggemar rokok

yg ni..bagi yg dok berangan nak naik kapal terbang

huh..dok dlm perut udang mcm dlm laut

yg ni pula ?

bagi penggemar kereta..boleh naik dlm tunnel kubur kot

ooo..boleh hello hello kat saudara atau kawan2 diatas

Hahh...yg ni faham-faham sendiri le
 Apa pun dan siapa pun kita..akan dimasukkan kedalam lubang kubur jua dan akan disoal siasat jua didunia baru ini akan segala iktikhad dan keimanan kita semasa hidup diatas mukabumi Allah dan kelak di Padang Mahsyar pula akan dihitung segala amal dan perbuatan kita sebelum dijatuhkan hukuman yang setimpal dengannya.
Ingatlah !!!!!!
Firman Allah Taala yang bermaksud :

Tiap-tiap umat mempunyai ajal, maka apabila telah datang ajalnya mereka tidak dapat mengundurkannya barang sesaat pun dan tidak dapat ( pula ) mempercepatkannya.
 ( Surah Al-Araf ayat 34 ) 

Hadis Nabi s.a.w yang diriwayatkan oleh Abdullah bin Abbas r.a, bahawa Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksudnya :

"Bahawa malaikat maut memerhati wajah manusia di muka bumi ini 70 kali dalam sehari. Ketika Izrail datang merenung wajah seseorang, didapati orang itu ada yang gelak-ketawa. Maka berkata Izrail : Alangkah hairannya aku melihat orang ini, sedangkan aku diutus oleh Allah Taala untuk mencabut nyawanya, tetapi dia masih berseronok-seronok dan bergelak ketawa."
Nah..jika dibahagikan 24 jam x 60 minit = 1440 minit dan 1440 minit ini dibahagikan pula dengan 70,maka dalam tempoh setiap 20 minit 57 saat Malaikat Maut ini pasti akan datang melawati kita bagi menjalankan tugasnya. Maka tunggulah saatnya ajal masing-masing.

Tarikh PRU 13..dari nujum Kapal Selam

Pilihan raya umum semakin dekat


NAJIB bersalaman dengan orang ramai pada Majlis Penyerahan Rumah Mampu Milik Berkualiti Tinggi di Port Dickson semalam.


PORT DIKCSON – Keyakinan rakyat terhadap kerajaan yang semakin bertambah memberi tanda bahawa pilihan raya umum sudah dekat, kata Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.
Katanya, beliau yakin Barisan Nasional (BN) mampu memenangi pilihan raya umum akan datang dan mengekalkan pemerintahan.
“Saya rasa-rasalah dan bila sudah ada rasa, bunyinya sudah dekatlah tu (pilihan raya umum),” katanya.
Beliau berkata demikian ketika berucap pada Majlis Penyerahan Rumah Mampu Milik Berkualiti Tinggi di Taman Intan Duyung dekat sini semalam.
Hadir sama Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan; Pengerusi Penyelaras BN Telok Kemang, Tan Sri Mohd. Isa Abdul Samad serta beberapa menteri kabinet dan pemimpin parti komponen BN.
Najib memberitahu, bagi memastikan BN memenangi semua kerusi, calon yang diletakkan hendaklah yang boleh memenangkan parti seperti dibuktikan pada pilihan raya kecil Bagan Pinang dan Hulu Selangor lalu. 

Hahh..kan aku dah kata..Malaysia ni makin ketinggalan jika dibandingkan dengan Myanmar yang baru nak adakan pilihan raya.Begitulah mentaliti pemimpin nombor 1 negara kita yang dikatakan pemimpin negara Islam contoh. Tarikh pilihan raya pun takut nak umum awal-awal seolah-olah akan runtuh dunia ini. Tanda-tanda nak mati pun manusia dah tahu beberapa bulan sebelum ajal seseorang,tapi kita kat Malaysia tanda-tanda pilihan raya menjadi teka-teki sejak dulu.Orang muda sekarang kata tarikh pilihan raya kat Malaysia ni nak kena pakai nujum moden dan bukan dok kira dengan nujum Pak Belalang dah. Sekarang ni kena guna Nujum Kapal Selam.

22 Mac, 2012

ingat ke kain pembalut keris rupanya..

Gaun pengantin paling panjang di dunia


EMMA DUMITRESCU memakai gaun pengantin yang paling panjang di dunia di Bucharest kelmarin.

BUCHAREST - Seorang model berusia 17 tahun, Emma Dumitrescu memakai gaun pengantin yang paling panjang di dunia kelmarin.
Dia memakai gaun sepanjang tiga kilometer (km) yang mengambil masa selama 100 hari untuk dijahit dengan melibatkan 10 penjahit.
Gaun itu direka oleh syarikat fesyen Salun Andree di sini.
Pihak Guinness Book of World Records mengiktiraf gaun tersebut sekali gus mengatasi rekod gaun terdahulu dari Belanda yang sepanjang 2.48km. - Agensi

Bayangkanlah jika ada keris yang panjang begini..Tentu ada yang beli dengan harga yang berjuta-juta RM. Tapi sayang, ada satu keris yang tiada sarung sejak dulu lagi..keris ni pun boleh dicatatkan dalam Book Of World Records juga.

Lembu Belaga : Tanduk mana yang nak patah dulu ?

 'Sepatutnya tidak perlu desak Shahrizat undur'
Wartawan Sinar Harian
22 Mac 2012
Tengku Adnan Tengku Mansor
KUALA LUMPUR -  Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata desakan supaya Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil melepaskan jawatan sebagai Ketua Wanita Umno tidak perlu timbul.                 

"Beliau dipilih menjadi Ketua Wanita Umno, jadi kenapa perkara seperti ini (desakan meletak jawatan) perlu timbul," katanya ketika dihubungi Bernama hari ini.               

Beliau mengulas kenyataan Naib Ketua Wanita Umno Datuk Kamilia Ibrahim yang mendesak Shahrizat melepaskan jawatan itu "demi menjaga kredibiliti parti, pergerakan Wanita, Barisan Nasional dan kerajaan".               

Tengku Adnan menyifatkan kenyataan Kamilia itu sebagai bersifat peribadi.                

"Sepatutnya tidak perlu kenyataan sedemikian kerana perkara itu telah dibincangkan sebelum ini yang mana Datuk Seri Shahrizat akan terus menjadi Ketua Wanita hingga penggal akan datang," katanya...Lagi Baca SINI
 
P. Pinang mahu Shahrizat kekal Ketua Wanita
Wartawan Sinar Harian
22 Mac 2012
Shahrizat Abdul Jalil
GEORGETOWN - Perkhidmatan cemerlang Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil dalam Pergerakan Wanita Umno perlu dikekalkan demi menjamin kemenangan Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Justeru, Ketua Wanita Umno itu wajar meneruskan kepimpinan dalam pergerakan itu dan BN kerana terbukti berjaya melakukan perubahan yang amat memberangsangkan sejak mengambil alih kepimpinan pada 2009.

Ketua Wanita Umno Pulau Pinang, Zabariah Wahab berkata, Shahrizat mempunyai karisme sebagai seorang pemimpin wanita yang amat disegani oleh kawan dan lawan selama ini, terutama ketika turun padang mengadakan program atau kempen pilihan raya.

Menurutnya, kepimpinan Shahrizat berjaya memberi suntikan baru kepada sayap Umno itu yang kini lebih proaktif dan bermaya dengan pelbagai program yang berjaya mendekatkan rakyat dengan kerajaan dan pemimpin parti.

"Saya sudah melihat semangat dan kepimpinannya yang berjuang untuk menyelami hati dan naluri rakyat dengan mengenepikan kepentingan peribadi.Lagi..Baca SINI

Apa kaitan Shahrizat dengan kes NFC ?.. 
Shahrizat isteri kepada Dato' Salleh = Pengerusi NFC - NFC dapat pinjaman dan geran juta-juta RM dari Kerajaan= kerajaan ditadbir oleh Umno(Baru) Be End..Shahrizat pula seorang Menteri Kerajaan juga Ketua Wanita Umno(Baru)..NFC pula adalah sebuah Syarikat dimana Kerajaan Malaysia mempunyai kepentingannya.Baca SINI
 Pakat dok menanduk dah..kita tunggu tengok tanduk sapa yang nak patah atau lembu mana yang nak lari dulu.Belaga sampai pecah kandang pun lagi syok.

20 Mac, 2012

puting tu dia ingat ubat kuat kot

Lelaki potong payu dara isteri ditahan
2012/03/20

SEOUL: Seorang lelaki ditahan kerana bertindak memotong dan menelan puting payu dara isterinya selepas wanita berkenaan menuntut cerai, kata polis semalam.

Akhbar Korean Times melaporkan warga Korea berketurunan Cina itu menelan sebahagian puting payu dara sebelah kiri isterinya selepas memotongnya menggunakan pisau ketika bergelut dengannya di rumah mereka di Andong, wilayah Gyeongsang utara.
Menurut polis Andong, lelaki berusia 48 tahun itu berada dalam keadaan mabuk ketika bergaduh dengan isterinya yang juga warga Korea Utara yang berpaling tadah, awal pagi Khamis.Mangsa meminta untuk berpisah dengan suaminya dan menuduh suaminya hanya bekerja sambilan serta mempunyai tabiat suka minum arak, sebelum menyerangnya.

Lelaki berkenaan melakukan jenayah terbabit selepas menolak isterinya di atas lantai.
Wanita terbabit kemudiannya dibawa ke hospital untuk mendapatkan rawatan lanjut. – Agensi. 

Islam mengharamkan arak...tentu ada sebabnya.Nah kan sudah terbukti akibat dari mabuk meminum arak ?  Tetapi ramai lagi manusia yang mengaku Islam suka dok teguk air kencing syaitan ni..bawa bawa bertaubatlah sementara masa masih ada.

elok sangat kalau ajar macam ni

Isteri tinggalkan suami diberi hadiah RM30,572


AFP - ANITA NARRE memegang replika cek RM30,572 di New Delhi semalam.


NEW DELHI, India - Seorang wanita, Anita Narre menerima sekeping cek bernilai AS$10,000 (RM30,572) kerana keberaniannya meninggalkan suaminya selepas mendapati rumah keluarga lelaki itu tiada kemudahan tandas.
Cek tersebut merupakan sumbangan sebuah pertubuhan amal antarabangsa itu disampaikan oleh Menteri Kesatuan Untuk Pembangunan Luar Bandar, Panchayati Raj Jairam Ramesh pada satu majlis di sini semalam.
Anita meninggalkan rumah mertuanya selepas beberapa hari dia mendirikan rumah tangga di sebuah kampung di wilayah Madhya Pradesh.
Dia mengahwini suaminya, Shivram Narre pada 13 Mei 2011
Anita, 23, meninggalkan suaminya kerana dia enggan membuang air besar di tempat terbuka seperti yang biasa dilakukan oleh penduduk di kawasan pedalaman India.
Dia hanya pulang ke pangkuan suaminya selepas keluarga mertuanya membina sebuah tandas di rumah mereka.
Tindakannya itu telah mendorong kaum wanita di kampung berkenaan mendesak suami mereka supaya menyediakan kemudahan tandas di rumah masing-masing. - Agensi 

Nah aihhh...depa ingat ni zaman tahun 50an kot..Kat negara kita kalau bini lari balik kerana bab jamban..alamat laki melompat sakan la.Apa pun jadikan ia iktibar dalam kehidupan kita. Para isteri jangan pula lari kalau terjumpa kes-kes yang remeh gini,runding baik-baik dengan keluarga tu,insyaAllah dapat diselesaikan...tiada masalah yang tak boleh diselesaikan jika semuanya berlapang dada menerima apa-apa kekurangan yang boleh dibetulkan..Jangan minta rumah banglo,kereta mewah jika suami tak mampu. Motor kapcai pun dah cukup jika saling sayang menyayangi dan amalkan "Susah senang kita bersama" insyaAllah kebahgiaan akan terpancar jua. Yang paling utama redha dengan ketentuan Illahi serta berusaha dan berdoa untuk mendapat kebahgiaan hidup didunia dan selamat sejahtera diakhirat nanti. Kalau nak berdoa tu..kena le solat yee...jangan dok berdoa atas motor atau kereta je.

peniaga rugi kerana demontrasi BERSIH ?

Peniaga Pudu Sentral mengadu kerugian, tiada pelanggan


BEGINILAH keadaan gerai makan di Terminal Pudu Sentral, Kuala Lumpur yang lengang tanpa pelanggan ketika tinjauan semalam.


KUALA LUMPUR - Para peniaga di Pudu Sentral di sini mengeluh memikirkan nasib apabila bilangan pengunjung ke gerai mereka semakin berkurangan.
Keadaan itu menyebabkan pendapatan seharian tidak setimpal dengan kadar sewa yang dikatakan tinggi sehingga membebankan mereka.
Hasil tinjauan Kosmo! selama dua jam semalam juga mendapati banyak ruang niaga terutama di medan selera lengang selain terdapat puluhan gerai yang masih belum beroperasi.
Mereka yang enggan diambil gambar mendakwa, keadaan itu berlaku sejak terminal itu dinaik taraf dan sesuatu perlu dilakukan supaya mereka tidak terus menanggung kerugian.
Nur Saleha, 40, mendakwa, dia kerugian hampir 75 peratus apabila hanya mampu menjana pendapatan sekitar RM150 sehari berbanding RM600 sebelum terminal itu dinaik taraf.
"Saya bukan menolak usaha-usaha menaik taraf terminal menjadi serba canggih tetapi lihatlah sendiri... memang lengang.
"Sewa gerai pula sudah mencecah RM900 sebulan. Itu pun setelah mengadakan empat kali rundingan dengan pihak pengurusan kerana sewa sebelum ini mencecah RM2,100 sebulan," katanya.;KOSMO

19 Mac, 2012

jangan tiru saya

KUALA LUMPUR: Gara-gara tidak menyerahkan wang kepada suami, seorang remaja ditampar sebelum dicekik selepas lelaki terbabit datang menyerangnya di tempat kerja di sebuah kedai makan di Cheras, awal pagi kelmarin.
Dalam kejadian jam 3 pagi itu, remaja berusia 18 tahun berada di kaunter, terkejut apabila suaminya muncul meminta menyerahkan wang.

Menurut sumber, mangsa kemudian memaklumkan tidak mempunyai wang kerana masih belum gaji.“Namun, suaminya enggan mempercayai dan tetap mendesak mangsa menyerahkan wang kerana dia memerlukannya.

“Mangsa kemudian meminta suaminya pulang ke rumah terlebih dahulu kerana dia masih bekerja dan tidak elok jika masalah mereka dilihat pelanggan,” katanya.

Sumber berkata, permintaan mangsa itu menyebabkan suaminya naik angin dan terus menghamburkan kata-kata kesat sebelum bertindak menamparnya beberapa kali.
“Selepas menampar, suami mangsa kemudian terus merampas dompet mangsa sebelum mengambil wang tunai sebanyak RM60,” katanya.
Dunia..dunia...bagaimana lelaki begini layak digelar sebagai pelindung keluarga apatah lagi sebagai benteng negara,pembela ummah atau pejuang agama ?

HOT !!!! tak keluar umno tapi letak jawatan sebagai ahli jee..

Kadir Sheikh Fadzir letak jawatan dalam UMNO

19/03/2012 2:42pm

aku tak keluar umnoo aihh..tapi letak jawatan sebagai ahli jee
KUALA LUMPUR 19 Mac - Bekas Menteri Penerangan, Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir hari ini menghantar surat peletakan jawatan sebagai ahli UMNO kepada Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.
Abdul Kadir berkata, minggu lepas, beliau melepaskan jawatannya sebagai Bendahari UMNO Bahagian Kulim-Bandar Baharu, Kedah, iaitu jawatan terakhirnya dalam parti.
"Selain memegang jawatan menteri dan timbalan menteri, saya pernah menjadi anggota pentadbiran kerajaan selama 30 tahun dengan memegang jawatan sebagai Setiausaha Politik dan Setiausaha Parlimen," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.
Menurut beliau, menjadi ahli UMNO selama 56 tahun sejak menyertai parti itu pada tahun 1956 dan sepanjang tempoh itu, beliau pernah menjawat beberapa jawatan seperti Exco Pemuda, Ketua Pemuda negeri Kedah, Anggota Majlis Tertinggi UMNO dan pelbagai jawatan lain.
Abdul Kadir yang juga bekas Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu ketika dihubungi, bagaimanapun enggan mengulas sama ada beliau akan menyertai mana-mana parti politik atau menubuhkan parti politik. - BERNAMA

Tahniah Tan Sri..lepas ni kita pakat-pakat habaq kat rakyat Malaysia yang umno be end ni tak bolehdijadikan tempat bernaung lagi...dah lama umno be end dok pemuhung rakyat Malaysia. Bukan senang nak TEBAS minda politik rakyat Malaysia agar menjadi lebih maju...tapi bagi contoh macam ni pun kira ok laa.

Terengganu Bistari: kerana BERSIH ditarik biasiswa mereka..

YT henti pinjaman pelajar demonstrasi BERSIH di Mesir
2012/03/19 (Berita Harian Online)

KUALA TERENGGANU: Sembilan pelajar tajaan Yayasan Terengganu (YT) yang menuntut dalam bidang perubatan dan pengajian Islam di Mesir yang dikenal pasti terbabit dengan demonstrasi BERSIH di republik itu akhir tahun lalu, ditamatkan pinjaman pengajian berkuat kuasa serta-merta mulai awal tahun ini.

Semua pelajar terbabit dikatakan menyertai perhimpunan di perkarangan Kompleks Asrama Negeri YT di Hayyu Hasyrr di Kaherah, yang jelas melanggar peraturan kerana menyertai demonstrasi yang cuba mencemarkan kerajaan dan boleh menjejaskan imej yayasan itu sebagai penaja pengajian mereka.
Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said, berkata penamatan pinjaman pengajian itu dibuat berikutan YT tidak berpuas hati dengan jawapan diberikan semua pelajar terbabit selepas diberi surat tunjuk sebab mengenai pembabitan mereka dalam demonstrasi BERSIH itu.
Katanya, dua daripada pelajar terbabit adalah penuntut tahun tiga perubatan yang mendapat pinjaman pembiayaan pengajian berjumlah RM300,000 seorang, manakala tujuh pengajian Islam antara tahun satu hingga empat mendapat kira-kira RM24,000 seorang.

"Kita tarik balik pinjaman (pembiayaan pengajian) selepas kemukakan surat tunjuk sebab dan dia (sembilan pelajar terbabit) didapati memberi jawapan yang tidak memuaskan.

"Antara jawapan yang diberi seperti pergi (ke tempat demonstrasi) kerana ada orang suruh dan tukar baju (pakai baju BERSIH) sedangkan kita sudah maklumkan awal-awal lagi jangan terbabit dengan perhimpunan itu," katanya selepas menyampaikan e-Book kepada 418 murid Tahun 4 di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Sultan Ahmd Bukit Losong, di sini, semalam.

Murid berkenaan adalah dari Sekolah Kebangsaan (SK) Wakaf Mempelam, SK Pulau Rusa, SK Paloh, SK Bukit Losong, SK Durian Burung dan SK Rengas Bekah.
Ditanya sama ada pelajar terbabit ada mengemukakan rayuan supaya menarik balik penamatan pinjaman itu, Ahmad yang juga Pengerusi Lembaga Pemegang Amanah YT berkata, setakat ini hanya seorang pelajar bidang perubatan mengemukakan rayuan secara rasmi kepada YT dan akan dinilai sewajarnya rayuan itu.

Sementara itu, Pengarah YT Zakaria Yusof berkata, rayuan yang dikemukakan oleh pelajar perubatan itu berkaitan dengan penamatan pinjaman pengajiannya dijangka dibincang pada mesyuarat Lembaga Pemegang Amanah YT pada 10 April ini. 

Kalau begini cara fikir pemimpin dan kakitangan kerajaan,alamat makin mundur le pemikiran rakyat 1 Malaysia ni kerana yang tercemar tu bukan kerajaan tetapi pemimpin kerajaan dan parti yang memerintah. Segala hasil mahsul serta cukai yang ada didalam negara dan negeri kita disapu oleh kerajaan tak kira dari siapa pun...jika ada rakyat yang menuntut KERAJAAN sendiri supaya membuat perubahan sudah dikira MENENTANG kerajaan maka tak perlulah ada pilihan raya untuk memilih pemimpin-pemimpin bagi menerajui kerajaan.kau orang perintah le sampai kiamat..lepas engkau..anak engkau...lepas tu cucu engkau..kemudian cicit engkau disambung lagi dengan piut engkau. Itu pun kalau tak digulingkan oleh orang lain. Kerajaan Firaun pun lenyap..kerajaan Nabi Sulaiman pun tamat.Ketua Kerajaan Langit pun menghilangkan diri.dan yang kekal hanyalah kerajaan Allah Yang Maha Berkuasa.

kisah langgar hari ni

Padah langgar pagar rumah mertua

KUALA TERENGGANU – Seorang pembantu kedai emas yang dalam proses perceraian dengan isterinya dikenakan hukuman penjara sehari dan denda RM3,000 apabila dia melanggar pintu pagar rumah mertuanya sehingga tercabut.
Hukuman dijatuhkan Majistret Abdul Hayyi Salim selepas tertuduh, Afzainiezam Hassan, 28, mengaku bersalah melakukan perbuatan itu kira-kira pukul 7.30 pagi pada 25 Februari lalu.
Mengikut pertuduhan kes yang dikendalikan Pegawai Pendakwa, Inspektor Miky Dunstan Muda itu, tertuduh didakwa melakukan perbuatan tersebut di rumah bernombor 17866, Taman Semarak, Kuala Terengganu.
Dalam kejadian itu, Afzainiezam dikatakan bertindak melanggar pintu pagar rumah mertuanya dengan menggunakan sebuah kereta.
Akibat perbuatan tertuduh, pintu pagar rumah berkenaan tercabut manakala pasu bunga yang terdapat di pagar berkenaan pecah.

Jadi mangsa langgar lari

AMPANG JAYA - Seorang ahli Kelab Basikal LeTua terbunuh selepas dipercayai menjadi mangsa langgar lari dalam kemalangan di Kilometer 20.2, Lebuh Raya Lingkaran Tengah Dua (MRR2) berhampiran Taman Melawati di sini semalam.
Kejadian pukul 7.50 pagi itu mengakibatkan Rafizi Hamdan, 37, mati di tempat kejadian selepas basikal berharga RM30,000 yang sedang dikayuhnya dirempuh oleh sebuah kereta jenis Proton Saga.
BEGINILAH keadaan basikal milik Rafizi yang maut 



Sebelum kejadian, pegawai bank CIMB di Jalan Raja Laut, Kuala Lumpur sedang mengayuh basikal bersendirian dari rumah mertuanya di Kampung Pasir di sini ke Genting Sempah.
Di tengah perjalanan, dia kemudian telah dirempuh hingga terjatuh manakala pemandu kereta tersebut dipercayai melarikan diri sebelum membuat laporan polis.
Biras mangsa, Akmal Abu Hanif, 36, berkata, Rafizi yang menetap di Seremban datang ke rumah keluarga mertuanya pada setiap hujung minggu dan kerap menghabiskan masa lapang dengan mengayuh basikal.
"Dia ada mengajak saya mengayuh basikal tetapi tadi (semalam) saya terpaksa keluar awal (pukul 6 pagi).
"Saya hanya tahu kejadian ini selepas salah seorang daripada kumpulan basikal kami menghubungi saya memaklumkan Rafizi kemalangan," ceritanya ketika ditemui di rumah mayat Hospital Kuala Lumpur (HKL) di sini semalam.
Tambahnya, Rafizi yang baru sahaja menimang cahaya mata kedua 40 hari lalu itu memang meminati aktiviti mengayuh basikal sejak 10 tahun lalu tetapi belum pernah menyertai sebarang pertandingan. KOSMO

Padah akibat langgar dari berbagai rencah kehidupan...yang langgar  berbagai peraturan bertambah  ramai tak kira orang awam atau pemimpin. Kerap kali yang awam ni selalu saja kena walaupun langgar sikit-sikit atau salah kecil-kecil. Yang pemimpin langgar selalu ada alasan hingga tak boleh disaman atau diambil  tindakan.Jika nak hukum pemimpin mudah je...hukum masa mengundi nanti.Kalau ada yang langgar lampu isyarat, tu mungkin kerja orang kurang waras atau tak sengaja. Jangan tendang peti undi sudah lee.

18 Mac, 2012

payudaranya meletup..

Payudara meletup

Lina Hellqvist
Lina Hellqvist
STOCKHOLM: Seorang peserta siri realiti televisyen Sweden terpaksa dikejarkan ke hospital apabila implan dalam buah dadanya meletup gara-gara aksinya bergusti dalam lumpur, lapor media semalam.
Lina Hellqvist (gambar) menyertai siri Djungelns Drottning (Ratu Hutan) yang mengisahkan kehidupan sekumpulan 10 peserta hidup dalam hutan tanpa bantuan sebarang teknologi.
Ketika kejadian, Lina, 24, sedang bergusti dengan beberapa peserta lain apabila dia berasa satu daripada buah dadanya berbunyi.
Sumber berkata, bimbang dengan keadaan itu, kakitangan produksi Djungelns Drottning menggunakan helikopter untuk memindahkan Lina ke hospital.
Menurut Lina, dia tidak menyangka sama sekali implan pada buah dadanya boleh meletup tiba-tiba.“Apabila ia meletup, peserta lain benar-benar bimbang dan saya pula berasa sangat tidak selesa,” katanya.
Masih mendapatkan rawatan, Lina berkata, dia masih berasa ada yang tidak kena pada buah dadanya.Lina - turut menganggap dirinya seorang bloger - kini menunggu masa sesuai untuk menjalani pembedahan bagi membetulkan semula implan berkenaan.
Djungelns Drottning adalah siri realiti yang mencabar kemampuan wanita hidup dalam serba kekurangan.
Antara tugasan mereka dalam hutan ialah menghidupkan api menggunakan perapi rambut.
Walaupun sesetengah media melaporkan insiden itu berlaku dalam hutan di Malaysia, media lain mendakwa, penggambaran dibuat di Thailand..
Ogos tahun lalu, seorang wanita Britain mengalami nasib sama apabila implan buah dadanya meletup terkena tembakan peluru paintball. - Mirror

Macam-macam ragam manusia...yang dianugerahkan Allah rasa tak cukup..Bersyukurlah atas nikmat Allah kerana dunia ini hanyalah harta dan harta yang paling bernilai ialah 
Wanita atau Isteri yang Solehah

Umno Kedah ..ada yang jadi Ikan Kaloi dah

Kemelut di Kedah yang melibatkan isu kepimpinan PAS Kedah sudah semakin reda.Lebih kurang sepurnama lamanya isu ini dimainkan melalui media arus perdana.Sehingga hari ini ia masih cuba dibangkitkan oleh pihak media terutamanya melalui akhbar-akhbar harian bagi menjadikan ia sebagai satu isu perdana kepada Umno(Baru) dan Be End di Kedah menjelang PRU 13.
bakti mendahului janji laa..hahhaha

Sebelum ini Pengerusi Badan Perhubungan Umno (Baru) Kedah yang juga Pengerusi Be End Kedah telah cuba mencelah dalam kekalutan "Ribut Dalam Cawan" PAS ini dengan harapan agar ia dapat menjadi umpan kepada pimpinan serta ahli PAS Kedah untuk melatah dengan tari pesilat. Malangnya umpan tidak disambar dan akhirnya membusuk dikail sendiri. Dalam sibuk menunggu ketika bagi mengembalikan imej Umno(Baru) Kedah dengan tumpuan kepada Isu ini, Pengerusi yang popular dengan "Bakti mendahului janji" mula rasa tertusuk dan semakin panas di Bahagiannya sendiri. DUN Bakar Bata yang merupakan kerusi tradisinya telah mula tergugat dek serangan jentera PAS. Penduduk atau pengundi DUN ini semakin sedar akan kehadiran dan kesungguhan PAS dalam memberi khidmat kepada rakyat tanpa mengira kaum atau fahaman politik. Sokongan kepada Dato' Paduka Ahmad Bashah makin merosot dek kerana sikapnya sendiri. Mereka melihat ADUN yang bercita-cita menjadi MB ini tidak boleh dipercayai lagi dalam memberi khidmat kepada masyarakat apatah lagi bila bercakap tentang keadilan sosial,ekonomi,kebajikan atau penyalahgunaan kuasa kerana pejabat atau Pusat Khidmatnya sendiri masih bertapak di bangunan Pejabat Penghulu yang merupakan milik kerajaan negeri. Penduduk DUN Bakar Bata sendiri tertanya-tanya samada Pusat Khidmat yang diwujudkan oleh beliau sejak dulu di Pejabat Penghulu itu diduduki secara percuma atau dibayar SEWA. 
Bagi ahli Umno Alor Setar,mereka merasa malu apabila Ketua Bahagian mereka sendiri masih menumpang disitu seolah-olah Umno tiada premis sendiri untuk dijadikan Pusat Khidmat ADUN atau Umno tidak mampu untuk menyewa bangunan bagi tujuan tersebut,sedangkan mereka sering dihidangkan dengan berbagai kata bahawa umno bijak mengurus negara/negeri.
Hang jangan tengok dan ingat gambar tu noo.
Maklumat terkini yang diterima, Ahmad Bashah telah menjadi "Lone Ranger" dalam memimpin Umno Bahagian Alor Setar.Terdapat juga pimpinan umno Alor Setar menyatakan bahawa beliau telah menjadi seperti "Ikan Kaloi" yang sedang terenang-renang didalam telaga untuk meraih semula simpati pengundi serta sokongan dari ahli umno Alor Setar bagi mempertahankan kerusi Bakar Bata.Manakan tidak kerana Timbalan beliau iaitu Guntur Tobeng sudah menjadi seperti orang yang masuk kehutan mencari gua. Guntur Tobeng telah mula BERTAPA akibat namanya tiada dalam senarai nama-nama calon umno Bahagian Alor Setar.

Guntur sebelum ini bergiat cergas di DUN Alor Mengkudu serta mengidam untuk bertanding di DUN tersebut pada PRU 13 nanti,malangnya nama Ketua Wanita pula yang tersenarai.
Geram jangan engkau geram....geram...geram..geram.

Pada masa yang sama,maklumat yang diterima serta dari pemerhatian sekitar Alor Setar telah mendapati Naib Ketua Umno Bahagian Alor Setar ( Dato' Hj. Mohd Yusof Hj Ismail yang dikenali dengan panggilan "Cop Usima" telah berpatah arang berkerat rotan dengan Ketua Bahagian sendiri. Perkara tersebut telah menjadi buah mulut dikalangan umno sendiri. Apa masalahnya mereka ini ? rasanya sudah tentu para ahli umno Alor Setar sedia maklum. kalau tak tau...pakat-pakat pi tanya depa la...aku dengar bisik-bisik di kedai kopi jee.

Ikan Kaloi ni bukan boleh hidup dalam berkumpulan. Ia hidup bersendirian dalam lubuk masing-masing,kalau ada kaloi lain yang menceroboh pasti akan berlaku perkelahian atau pertarungan dan ada yang sampai menyebabkan kematian merebut kawasan. Bila tiba musim mengawan baru le kaloi ni keluar mencari pasangannya yang sesuai untuk mengawan, lepas tu ditinggalkan le pasangan tersebut bersendirian semula.Kau nak bertelur ke..nak beranak ke..kau punya hal...aku balik dan jaga lubuk aku,jaga perut aku je.

biar betoi...

'Umno-BN tak pernah, tak perlu beli undi'
Wartawan Sinar Harian
17 Mac 2012
Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor
SHAH ALAM - Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor menegaskan, partinya dan juga Barisan Nasional (BN) tidak pernah dan tidak ada keperluan untuk membeli undi pada pilihan raya umum.
Menafikan dakwaan Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir, Tengku Adnan berkata, bekas anggota Kabinet itu seharusnya mengadakan perbincangan dengan parti jika ada sesuatu yang tidak kena.
Sehubungan itu, Tengku Adnan yang juga Setiausaha Agung BN berkata, Lembaga Disiplin Umno sedang mengumpul maklumat dan bukti berhubung isu Abdul Kadir yang dilapor mendakwa BN membayar pengundi kawasan Parlimen Kulim-Bandar Baharu pada Pilihan Raya Umum (PRU) 2008.
Menurut Tengku Adnan, siasatan dibuat bagi memastikan sama ada benar atau tidak veteran Umno itu mengeluarkan kenyataan tersebut.
"... kalau betul kita (lembaga disiplin) akan ambil tindakan," katanya, dipetik Bernama, selepas merasmikan Hari Keluarga Parlimen Putrajaya, di sini hari ini.
Pada Januari lepas, Abdul Kadir dilapor mendakwa BN membayar antara RM200 dan RM1,000 kepada pengundi di kawasan berkenaan agar memilih calon BN pada pilihan raya umum itu.
Berdasarkan laporan media alternatif kelmarin, Abdul Kadir yang juga Timbalan Presiden Angkatan Amanah Merdeka (Amanah) mempertahankan kenyataannya sebelum ini yang mendakwa BN menggunakan wang untuk meraih sokongan pengundi dalam pilihan raya.
Abdul Kadir berkata, beliau juga tidak pernah menafikan kenyataan tersebut dalam pertemuan dengan sekumpulan pemimpin Umno bahagian Kulim-Bandar Baru pada 19 Februari lalu.
Tengku Adnan berkata, selaku bekas pemimpin Umno yang masih memegang jawatan Bendahari Umno Bahagian Kulim-Bandar Baharu, Abdul Kadir tidak wajar mengeluarkan kenyataan yang boleh menjejaskan imej parti.
"Jika beliau berasakan Umno tidak betul, mengapa beliau tidak keluar parti?" kata Tengku Adnan yang juga Ahli Parlimen Putrajaya.

Ishhh..ishhh...ishhh...sampai gitu sekali ? Orang tua-tua pernah berkata " Tak tumbuh tak melata,kalau tak sungguh orang tak kata ".Mungkin juga orang yang bercakap tu berdasarkan pengalamannya atau andaiannya berdasarkan situasi semasa yang ada. Kalau yang dikatakan itu satu fitnah...saman je juta-juta RM baru padan muka dia.

16 Mac, 2012

HOT MODEL menawan dan mengancam

Jazz Hibrid serba baru
NURAINN AZHAR
16 Mac 2012(SH)
Honda Jazz
Honda Malaysia Sdn Bhd (Honda) berhasrat menjual 3,000 unit Jazz Hibrid serba baru sehingga akhir tahun ini. 
Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutifnya, Yoichiro Ueno berkata, Honda akan terus memperkenalkan lebih model hibrid baru sekali gus menyasarkan jualan sehingga 10,000 unit.

“Saya melahirkan rasa gembira di atas sokongan kerajaan Malaysia memberi pengecualian cukai penuh ke atas duti import dan eksais bagi model hybrid sehingga 2013 yang secara tidak langsung mendorong peningkatan kuasa beli kenderaan ini di kalangan pengguna,” katanya. 

Menurutnya, Jazz Hibrid serba baru itu adalah model terkini dalam rangkaian ‘keluarga Hibrid’ Honda di Malaysia.

“Jazz Hibrid ini mengaplikasikan teknologi packaging dengan mempamerkan reka bentuk bergaya, prestasi lebih hijau dan versatil yang menjadi trend terkini.

“Ia dilengkapi unit enjin 1.3L i-VTEC dan bersama sistem Integrated Motor Assist (IMA) di samping mengekalkan ciri-ciri utama Jazz seperti Ultra Seat, Paddle Shift.

Manakala, terdapat ruang bahagian penyimpanan bertingkat dan kargo luas yang memberi penekanan terhadap aspek praktikal serta keselesaan,” katanya ketika majlis pelancaran Jazz Hibrid di Kepong, semalam.

Ueno berkata, antara ciri-ciri keselamatan dipertingkatkan adalah enam beg udara dan fungsi Hill-Start Assist. Ia mampu meningkat keyakinan dan mengelakkan kenderaan daripada mengundur.

Katanya, model terbaru itu didatangkan bersama lima warna menarik iaitu Fresh Lime Metalic (hijau), Alabaster Silver (perak), Milano Red (merah), Crystal Black Pearl (hitam) dan Taffeta White (Putih) yang disasarkan kepada golongan profesional muda.
 
 Trend sekarang...nak jual kereta ditayangkan sekali dengan yang menawan dan mengancam.Macam parti Umno(Baru) Be End juga..nak buat ceramah ditampilkan sekali dengan artis pujaan ramai.

Bogel..kami bukan nak bagi hangpa telanjang

Felda batal pekeliling minta peneroka serah dokumen 
NORHAFIZAN ZULKIFLI
16 Mac 2012(SH)
JENGKA - Felda menarik balik pekeliling meminta peneroka menyerahkan salinan kad pengenalan, geran tanah dan buku akaun bank, yang sebelum ini dikaitkan dengan urusan penyenaraian Felda Global Venture Holding Berhad di Bursa Malaysia.

Penarikan terbabit diumumkan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Jengka, Wan Salman Wan Ismail ketika menyampaikan ucapan pada Majlis Penyerahan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) fasa keempat di Balora Mastika, dekat sini, hari ini.

“Bagi pihak Pengurus Besar Felda Wilayah Jengka, Saari Din,saya mengumumkan bahawa Felda menarik balik tindakan meminta salinan dokumen terbabit.

“Ini berikutan timbul pelbagai isu terutamanya melibatkan geran tanah sedangkan Felda sekadar meminta salinan geran terbabit yang nyata tidak boleh digadaikan dan digunakan untuk melakukan sebarang transaksi,” katanya.

Sebelum ini, beberapa pihak mempertikaikan surat pekeliling yang dikeluarkan pengurusan Felda supaya peneroka menyerahkan salinan dokumen penting termasuk gerak tanah yang didakwa mempunyai agenda tersembunyi membabitkan isu penyenaraian Felda Global Venture Holding Berhad.

Namun pengurusan Felda menjelaskan tindakan itu, sebagai bentuk dikemas kini dan disimpan dalam fail peribadi peneroka bertujuan untuk persijilan Konferensi MinyakSawit Lestari (RSPO) selain dimuatkan dalam sistem E-Gis (PenetaanDigital). Manakala salinan buku akaun bank pula adalah untuk pembayaran pendapatan peneroka melalui bank.

TEBAS otak sendiri le..fikir-fikirkan...tapi 
siapakah gerangannya ADUN ni dalam Felda ?


Kes Sendiri Punya Rasa ke ?

SPR tidak tunai janjinya - anggota PSC

Anis Nazri, 16 Mac 2012
KUALA LUMPUR, 16 Mac: Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) membuktikan badan tersebut tidak menunaikan janjinya apabila bertindak menukar kawasan mengundi membabitkan kawasan Parlimen.

Biarpun ia ekoran pembetulan sempadan kawasan pilihan raya, pertukaran itu hanya boleh melibatkan kawasan yang dilingkungi Parlimen yang sama sebelum ini.

"Jika yang bertukar hanya Dun tetapi masih di Parlimen yang sama, ia tidak menjadi masalah.  Tapi, apabila membabitkan pertukaran Parlimen (dan dalam kes MB Selangor negeri), itu sudah tidak betul," tegas Pengarah Pilihan Raya PAS Pusat, Dr. Mohd Hatta Ramli hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas jawapan SPR berhubung pertukaran kawasan mengundi bagi Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim, dari Parlimen Petaling Jaya Selatan di Selangor ke Lembah Pantai, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.

Akibat pertukaran ini, Khalid tidak lagi boleh bertanding dalam DUN Selangor dan menyebabkan beliau tidak lagi boleh menjadi MB Selangor. TEBAS lagi di LALUAN NI

hahhaha ni bukan main-main..katak hijau spesis jenis baru

Spesies baharu katak ditemui


GAMBAR yang tidak bertarikh menunjukkan spesies baharu katak di Pulau Staten, New York.


NEW YORK - Beberapa pakar biologi terkejut apabila mereka menemui spesies baharu katak di kawasan bandar raya ini.
Sejak beberapa tahun lalu, katak berwarna hijau itu disalah anggap sebagai antara spesies katak harimau bintang yang banyak terdapat di sini.
"Sungguh menakjubkan kerana terdapat spesies baharu yang tidak disedari di sebuah kota metropolitan seperti ini," kata seorang pakar biologi Universiti California Los Angeles, Brad Shaffer kelmarin.
"Ia menunjukkan masih terdapat spesies baharu dan penting yang menanti untuk ditemui walaupun di bandar raya terbesar Amerika Syarikat," tambahnya.
Menurut Shaffer, dia membuat ujian asid deoksiribonukleik (DNA) ke atas katak itu selepas menyedari ia mengeluarkan bunyi yang berbeza daripada katak harimau bintang.
Penemuan terbaharu itu dipaparkan dalam jurnal saintifik AS, Molecular Phylogenetics and Evolution. - AFP

Hahahha...jangan dok TEBAS otak fikir yang bukan-bukan pula,aku bukan mengata kat sapa-sapa.

klon gajah..kambing beranak dulu.

Saintis klonkan anak kambing Kashmir


SEORANG pekerja memegang seekor anak kambing yang berjaya diklonkan di Universiti Sher-i-Kashmir di Alastang, India kelmarin.


SRINAGAR, India - Sekumpulan saintis di wilayah Kashmir yang dikuasai India telah mengklonkan seekor anak kambing Kashmir dengan tujuan untuk meningkatkan bilangan haiwan yang sukar ditemui itu.
Kambing Kashmir hidup di beberapa bahagian Banjaran Himalaya dan dataran Tibet.
Bulu kambing itu yang dinamakan bulu pashmina digunakan untuk membuat baju panas Kashmir.
Mengulas tentang kejayaan projek tersebut, seorang saintis, Riaz Ahmad Shah berkata, klon seekor anak kambing Kashmir betina yang lahir pada 9 Mac lalu itu akan membolehkan program pembiakan kambing berkenaan dilakukan di beberapa kawasan lain di Banjaran Himalaya bagi tujuan komersial.
Menurutnya, klon anak kambing betina itu dinamakan Noori yang bermaksud cahaya.
Pasukan saintis yang diketuai oleh Riaz di Universiti Sher-i-Kashmir mengambil masa selama dua tahun untuk menghasilkan klon kambing tersebut. - Agensi
  Semua dok sibuk klon saja..dari buah-buahan hingga ke binatang diklonkan oleh manusia. Bagi manusia perempuan yang mandul atau bermasalah untuk mengandung pula dah ada ibu tumpang dan sebagainya untuk dapatkan anak. Selepas ni tak mustahil klon manusia pula akan diusahakan seperti dalam filem-filem omputih. Silap-silap haribulan terklon pula macam Hitler...haa jenuh la masa tu..bangsa yahudi akan bertambah pening. Kalau di Malaysia,takut diklonkan manusia jenis bercakap lembut gusi dari lidah atau kaki rasuah serta seumpamanya.

15 Mac, 2012

Tips TGNA...pasti wanita cemburu

Tips Nik Aziz untuk dapat zuriat yang baik


Salmah Mat Husain Foto: Rizal Tahir, 14 Mac 2012




(Tuan Guru Nik Aziz ketika berucap di majlis ceramah keibubapaan di KTC)


KOTA BHARU, 14 Mac: Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat memberikan tips istimewa kepada para pemuda untuk mendapatkan zuriat yang baik iaitu mencari isteri yang solehah.

“Isteri yang solehah dapat menerbitkan kebahagiaan rumah tangga di samping dapat mendidik anak-anak menjadi soleh,”ujarnya.

Sambungnya, isteri yang soleh lebih penting dari memilih kedudukan atau kekayaannya kerana apa yang ada itu adalah hak isterinya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada majlis ceramah keibubapaan ‘Zuriat Kita Tanggungjawab Kita’ anjuran Kelantan Trade Cantre (KTC) dan Buraqoil, di sini malam semalam.

Katanya, anak-anak bukan sahaja perlu diajar, sebaliknya turut diselangi dengan pendidikan.

Katanya, nasihat tidak akan sampai dengan sempurna pada anak-anak sekiranya mereka hanya diajar tanpa diterapkan dengan pendidikan bagi memudahkan golongan ini memahami setiap perkara yang diajar.

Tuan Guru bagaimanapun berkata, mereka bukan sahaja perlu dididik ketika berusia enam atau tujuh tahun sebaliknya sebelum mereka dibenihkan lagi.

“Suami isteri perlu menjaga akhlak serta membaca doa-doa yang diajar Rasulullah sebelum dan sewaktu ingin bersama pasangan masing-masing.

“Ianya amat penting bagi mengelakkan perkara yang tidak diingini berlaku sekiranya waktu itu bermulanya percambahan zuriat,”ujarnya lagi.

Lebih 500 orang ibubapa termasuk kanak-kanak menghadiri program itu yang turut diadakan pertandingan hafazan kanak-kanak (lelaki).
Harakahdaily

mai tangmana pula buku panduan nii..

KDN pantau buku panduan pilihan raya
ARHIZA AHMAD
14 Mac 2012(SINAR)
Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein
aku pantau 1 persatu sampai tinggal 1
KUALA LUMPUR - Kementerian Dalam Negeri (KDN) memandang serius dan memantau penggunaan buku panduan pilihan raya agensi asing oleh PKR yang menerapkan ‘kempen kebencian’ untuk menjatuhkan kerajaan melalui cara tidak demokratik .

Menterinya, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, pemantauan yang dilakukan lebih kepada keselamatan rakyat dan negara.

“Kami tahu mengenainya, dan pemantauan sedang dilakukan, terutama yang berkaitan dengan keselamatan orang awam dan negara, tugas kerajaan serta KDN adalah memastikan keselamatan terjamin.

“Walaupun PKR telah mengaku mereka menggunakan sebagai panduan tetapi sekiranya ia melibatkan keselamatan kami memandang serius mengenainya,” katanya dalam sidang media di lobi Parlimen.

Sebelum itu, Setiausaha Umno Selangor, Datuk Seri Mohd Zin Mohamed mendedahkan penggunaan buku itu bertujuan untuk menerapkan ‘kempen kebencian’ terhadap pemimpin negara dengan membangkitkan isu tidak relevan.

Antara kandungan buku itu, termasuk menyebarkan dakyah bahawa kononnya tiada kebebasan media dan beragama di Malaysia.

Sementara itu, Pengarah Komunikasi PKR, Nik Nazmi Nik Ahmad, menegaskan bahawa mereka mengguna buku itu sebagai panduan bagi menghadapi pilihan raya yang akan datang.

Hishammuddin bila ditanya mengenai pengakuan Nik Nazmi itu, beliau berkata, walaupun pengakuan telah dibuat tetapi penelitian perlu dilakukan kerana tidak mahu berlaku ‘berbalas pantun’.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...