WISH

WISH

06 April, 2012

lagi artis pakai tudung


yatt

Yatt Hamzah Bertudung Takut Azab Allah

Jika minggu lepas Abby Abadi melakukan penghijrahan dengan imej bertudung,hari ini seorang lagi dramatis mengikut jejak sama iaitu Yatt Hamzah.

Ketika dihubungi MH Online sebentar tadi, ibu kepada seorang cahaya mata ini berkata;

"Alhamdulillah, sebenarnya sudah lama saya memasang niat untuk berhijrah ke arah yang lebih baik. Selepas pulang dari kelas usrah semalam, hati saya tergerak untuk mengerjakan solat sunat taubat.

"Ketika itu, saya dapat rasakan sudah tiba masanya untuk saya berubah. Dapat saya membayangkan bagaimana seksaan di akhirat nanti. Bermula pagi tadi, saya terus mengenakan tudung sebelum keluar rumah."

Tambah Yatt lagi, perubahan yang dilakukan ini bukan kerana paksaan daripada suami atau orang sekeliling sebaliknya kerana Allah S.W.T.

"Suami adalah orang yang paling gembira bila saya beritahu keputusan saya ini. Sebelum ini dia pernah menyuruh saya untuk bertudung tetapi tidak sesekali memaksa saya untuk berubah ke arah itu.

"Doakan semoga perubahan saya ini mendapat keberkatan daripada-Nya dan biarlah saya kuat untuk menghadapi apa saja ujian terutama dalam industri ini," kongsi Yatt dengan nada sebak.
Yatt
yatt
yatt

janda oohh janda


Coli, seluar dalam jadi bahan bukti kuatkan dakwaan
WARTAWAN SINAR HARIAN
5 April 2012
KAMPUNG PAYA – Tindakan seorang janda membawa pulang teman lelaki untuk memadu asmara ketika ahli keluarga yang lain tiada di rumah membawa padah apabila mereka dicekup pihak berkuasa.
Berikutan itu, serbuan dilakukan pihak polis kira-kira jam 10.30 pagi di rumahnya dekat sini 16 Februari lalu membawa kepada penangkapan pasangan terbabit.
Hasil pemeriksaan, teman lelakinya didapati berada di dalam sebuah bilik dalam keadaan bertuala bersama janda berusia 20-an itu yang hanya memakai tuala dan baju T.
Penemuan coli wanita, seluar dalam, seluar pendek paras lutut dipercayai milik janda terbabit dan baju serta seluar milik teman lelakinya yang dijadikan bahan bukti menguatkan dakwaan bahawa mereka melakukan perbuatan yang disifatkan sebagai persediaan melakukan persetubuhan.
Akhirnya, pasangan yang turut disahkan positif dadah apabila ujian saringan air kencing dilakukan selepas serbuan terbabit dihadapkan ke Mahkamah Rendah Syariah Dungun pagi kelmarin atas tuduhan mengikut Seksyen 29 Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Takzir Negeri Terengganu 2001.
Kedua-duanya apabila pertuduhan dibacakan di hadapan Hakim Syarie, Shamsuddin Ngah memilih untuk membuat pengakuan bersalah sebelum masing-masing dijatuhkan hukuman denda RM2,500 atau dua bulan penjara sekiranya gagal menjelaskan denda.
Pendakwaan dilakukan Pendakwaraya Syarie Nor Hakimah Awang manakala tertuduh lelaki berusia 23 yang berasal dari Kampung Che Lijah dan pasangannya, 24, tahun dari Jalan Lembah tidak diwakili peguam.
Nenek dicekup khalwat
WARTAWAN SINAR HARIAN
6 April 2012
DUNGUN, Terengganu – Tindakan seorang janda melewati usia lebih separuh abad yang kerap kali membawa pulang teman lelaki untuk memadu asmara di rumahnya pada waktu tengah malam membawa padah apabila perbuatan sumbang itu berjaya dihidu pasukan rondaan kampung.

Dalam kejadian terbaru awal pagi kelmarin, perbuatan sumbang wanita yang sudah memiliki cucu itu terbongkar setelah dia ditahan sepasukan anggota Skim Rondaan Sukarela (SRS) dan ahli Helang Recreation Club (HRC) ketika berada berdua-duaan di rumah milik janda tersebut.

Difahamkan ketika serbuan dilakukan bersama pegawai penguat kuasa syariah itu, anak wanita terbabit dikatakan keluar rumah dan kesempatan itu digunakannya untuk membawa pulang teman lelaki yang mempunyai jarak usia yang jauh berbeza dengannya.

Wanita berusia 55 tahun bersama teman lelakinya, 33, berasal dari Ketengah Jaya itu difahamkan pernah ditahan sebelum ini oleh penguat kuasa syariah kerana berkelakuan tidak sopan pada waktu lewat malam di pantai berdekatan.

Mereka akan menghadapi pendakwaan mengikut Seksyen 31 (a) (b) Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Takzir Negeri Terengganu 2001, dan jika sabit kesalahan boleh dikenakan denda maksimum RM3,000 atau dua tahun penjara atau kedua-duanya sekali.

bila putus sudah kasih sayang...baru nak sedar ?


Bekas dekan dakwa isteri lelaki
KHALILAH GUSTI HASSAN
6 April 2012
Isteriku lelaki
KUALA LUMPUR – Bekas dekan institusi pengajian tinggi awam yang mengesyaki isterinya lelaki, memfailkan permohonan membatalkan perkahwinan di Mahkamah Tinggi Syariah, semalam.

Bahrom Sanugi, 61, nekad bertindak demikian selepas setahun mengahwini isteri ketiganya, Sri Wani Choo Abdullah, 37, seorang pengusaha produk kecantikan, yang memeluk Islam pada 2001.

Peguam Bahrom, Muhammad Hafiz Ab Rashid berkata, anak guamnya menikahi Sri Wani pada 19 Ogos 2009 di Songkhla, Thailand dan mendapatkan sijil nikah di Kedah.

Menyedari isterinya seorang lelaki, Bahrom membuat aduan ke Jabatan Agama Gombak dan diarah untuk berpisah sementara pada 23 November 2010.

“Bahrom failkan permohonan faraq (batal nikah) pada 17 Januari 2011 selepas mendapati angka akhir pada sijil lahir Sri Wani bernombor ganjil (bermakna dikhaskan untuk lelaki).

“Dia juga memfailkan permohonan untuk arah Sri Wani jalani pemeriksaan pengesahan jantina. Permohonan dibuat mengikut Seksyen 85 Akta Tatacara Mahkamah Syariah 1998,” katanya di sini, semalam.

Sehubungan itu, Hakim Syarie Abdul Walid Abu Hassan menetapkan 23 April ini untuk memberi keputusan sama ada Sri Wani perlu menjalani ujian pengesahan jantina atau tidak.

Sementara itu, Sri Wani, yang berasal dari Bentong, Pahang, memfailkan bantahan terhadap permohonan suaminya dengan mendakwa dia dianiaya.

Dia turut memfailkan injunksi ex parte (sebelah pihak) terhadap dua madunya kerana mendakwa difitnah.

“Saya ada bukti mereka juga hantar khidmat pesanan ringkas (SMS) dan panggilan kurang sopan,” katanya.

Abdul Walid memerintahkan Sri Wani menyerahkan bukti itu pada 12 April ini.
Donia..donia..kata setengah orang..begini pun boleh berlaku..rupanya org cerdik pun boleh ditipu oleh org yg kurang cerdik. Entahkan betul entahkan tidak kes penipuan jantina ni..Apapun beginilah yang sering berlaku setelah putus sudah kasih sayang kot ? 

05 April, 2012

memang pelaq puak nii

UGUT BUNUH JIKA GANTUNG BENDERA PAS


MELAKA: Seorang isteri kepada seorang penduduk di Kg. Bukit Baru ini hidup dalam ketakutan apabila suaminya telah diugut bunuh oleh tiga lelaki dipercayai orang kuat UMNO di sini semalam ekoran daripada tindakan mengantung bendera PAS dihadapan rumahnya.

Tiga lelaki tersebut juga turut mengoyak bendera PAS yang digantung dihadapan rumahnya.

Berikutan daripada itu isteri beliau telah membuat laporan Polis di Balai Polis Bukit Baru kerana bimbang terhadap terhadap keselamatan beliau dan suaminya.

Semasa kejadian tersebut suaminya yang dikenali sebagai Said tiada dirumah kerana bekerja. Kejadian tersebut berlaku dalam pukul 1.30 tengahari.

Dalam report tersebut, isteri beliau menyatakan salah seorang dari tiga lelaki berkenaan mengeluarkan ugutan bunuh "Mana Said, aku nak jumpa dengan dia, aku dendam dengan dia, aku nak bunuh dia".


Bendera dan banner yang dipasang semula

Menurut suami beliau yang mahu dikenali sebagai Said berkata ia mungkin berpunca dari sakit hati yang keterlaluan terhadap tindakannya mengantung bendera PAS di hadapan rumahnya.

"Mereka memang terkenal adalah orang kuat UMNO disini" ujar beliau lagi.

Dun Bukit Baru ini diwakili oleh Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd Ali Muhammad Rustam sebagai adun disini.

yusofwahab

sejuta pemuda harapan bangsat


K-Pop gegarkan Himpunan Belia


AKSI kumpulan Super Junior M ketika membuat persembahan di Putrajaya sempena Himpunan Sejuta Belia pada 28 Mei 2011.


KUALA LUMPUR – Para pengunjung Himpunan Jutaan Belia Putrajaya Mei 2012 yang akan diadakan dari 23 hingga 27 Mei depan bakal dihiburkan dengan persembahan bertenaga dua buah kumpulan muzik terkemuka dari Korea Selatan iaitu Teen Top dan Dal Shabet.
Persembahan yang diadakan sempena sambutan Hari Belia Negara itu boleh disaksikan secara percuma pada pukul 8 malam 26 Mei di pentas utama tapak himpunan tersebut di Putrajaya.
Ketua Setiausaha Kementerian Belia dan Sukan, Datuk Mohid Mohamed (gambar) berkata, kehadiran kumpulan muzik dari Korea Selatan itu bukanlah semata-mata untuk memastikan sasaran menghimpunkan jutaan belia pada hari tersebut tercapai, malah ia sebenarnya turut mempunyai maksud yang tersirat.
“Sambil berhibur, golongan belia Malaysia sebenarnya boleh melihat perkembangan muzik dari sudut yang positif dan perlu belajar daripada mereka.
“Bagaimana Korea Selatan, sebuah negara yang dahulunya mundur, kini sudah menjadi negara yang amat maju. Bukan dari segi muziknya sahaja, malah teknologi yang dimiliki mereka turut berkembang,” katanya ketika dihubungi Kosmo! di sini semalam.
Para pejuang melayumnoo tentu rasa bangga dengan kejayaan tranformasi yang dibawa oleh Rosjib. Orang TEBAS cara lain depa TEBAS macam lain.

04 April, 2012

Malaysia untuk dilelong ?


 

Datuk Mahfuz Omar mendedahkan wujudnya 'task force' yang bertanggungjawab memberi taraf kerakyatan kepada warga asing bagi membolehkan mereka mengundi dalam pilihan raya nanti.
Menurut Mahfuz 'task force' tersebut diketuai oleh Penasihat Khas Perdana Menteri Datuk Osman Razak, Setiausaha Majlis Keselamatan Negara Datuk Tajuddin Wahab, dan Timbalan Pengerusi SPR Datuk Wan Ahmad Wan Omar.

Bukan itu sahaja, Mahfuz turut mendedahkan beberapa pegawai di Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) yang dikatakan terlibat sama antaranya, Ketua Pengarah Pendaftaran Negara Datuk Jariah, Nik Norashikin Nik Mansur, Rashid Basiron, dan Shahrul Anwar Ahmad Zahidi,


Jelas Mahfuz, isu ini amat serius seolah-olah memperlihatkan kerajaan mahu menjual negara kepada rakyat asing."Kerajaan BN tidak boleh berhadapan dengan politik terdesak dengan mengatasi, membawa warga asing untuk mengundi BN.

"Apabila lonjakan kebangkitan rakyat negara ini mahu menolak BN, tidak boleh diatasi dengan membawa warga asing untuk diberikan kerakyatan bagi memastikan mengundi Umno BN. Ini sangat berbahaya!" katanya.

Kebimbangan ini, katanya akan menafikan hak rakyat di mana hak itu diboloti oleh warga asing akhirnya masa depan negara akan di tentukan oleh mereka.

"Saya percaya keputusan rakyat selepas ini akan dimanipulasi oleh warga asing," katanya dalam sidang media hari ini di bangunan Parlimen.

Katanya, kerajaan boleh memanggil ketiga-tiga mereka serta pegawai JPN berkenaan bagi menjawab dakwaan itu melalui Suruhanjaya Diraja yang dibentuk.

negara utk dilelong ?

 "Sebab itu kita desak kerajaan bentuk Suruhanjaya Diraja bagi menjawab segala dakwaan yang timbul dan suruhanjaya itu boleh memanggil mereka yang terlibat.

"Kalau sekarang hendak panggil mereka, siapa yang berani? Perdana Menteri pun tidak," katanya.

Tambahnya, Suruhanjaya Diraja amat penting dibentuk dengan segera bagi mengenalpasti tentang semua dakwaan yang dibuat berhubung pemberian taraf kerakyatan bagi membolehkan warga asing mendaftar dalam daftar pemilih.

Mahfuz berkata, suruhanjaya ini harus di bentuk sebelum pilihan raya umum ke-13.


"Sebelum report dikemukakan kepada awam pilihan raya ke-13 tidak boleh diadakan sama sekali," katanya.

Kes pendatang asing yang berlonggok macam buah genuak,buah lai dan macam-macam makin  berlambak dan berlonggok dalam negara. Dari satu masalah kesatu masalah dibikin oleh pengarah filem negara. 
Oooo abang..kita sudah lama datang sini..sana kerja juga.Mau cari makan bang.Itu ic pun mau ambil juga..Hahaha nasib saya ada banyak baik ooo.
Untung sabut timbul..untung batu tenggelam..untung rakyat Malaysia malang. 

Kemelut Kedah : Ribut Dalam Kelambu La Pula

Isu kemelut PAS Kedah sudah semakin lenyap dengan upacara mengangkat sumpah jawatan 2 Exco yang akan berlangsung esok.PAS Kedah menjadi semakin matang dan mantap dengan kemelut yang berlalu itu. Ahli-ahli PAS Kedah sudah bijak menilai dalam menentukan halatuju parti bagi menggantikan Umno(Baru) untuk berkhidmat kepada rakyat Kedah.

kalau kena ribut gini...lingkup
Bagi menghadapi PRU 13 nanti,PAS Kedah sudah tidak memandang kebelakang lagi. Siapa saja yang bakal dicalonkan samada yang baru atau yang lama,kepentingan jamaah yang diutamakan. Persiapan untuk PRU 13 ini semakin rancak disemua cawangan,samada PRU ini diadakan dalam masa terdekat atau pun pada tahun 2013 nanti. Ahli PAS Kedah sedia menghadapinya bak kata "Membujur lalu melintang patah". Umno(Baru) perlu ditalkinkan disemua kerusi DUN atau Parlimen. Umno(baru) serta gerombolannya akan Be End. Demikian tekad dan semangat ahli PAS serta rakan-rakan dalam Pakatan Rakyat.

Ribut didalam cawan berlalu sudah,seringkali ribut ini tidak menyebabkan cawan menjadi  retak dan pecah walaupun sedikit kopi terpercik keluar melelehi cawan dan mengotorkan piring. Itulah lumrah kehidupan, kopi terus diminum,cawan dan piring pasti dicuci oleh tuannya.Bak kata TGNA "Sampan berlalu kiambang bertaut",maka itulah kelebihan PAS jika dibandingkan dengan Umno(Baru) Be End.

Kini episod RIBUT didalam Umno(Baru) pula semakin mengganas.Ribut yang sering berlaku didalam Umno bukan seperti Ribut didalam PAS. Kemelut Umno(Baru) Be End umpama Ribut Dalam Kelambu..Andaikata berlaku ribut ini pasti tempat tidur menjadi selerak dan tali kelambu pun putus.  Kadangkala ada katil yang patah dan kelambu menjadi rabak.

Semakin hampir menjengah PRU 13, Umno(Baru) Kedah kian bergoyang lantaran ribut yang diwarisi sendiri. Dato' Syed Sobri yang merupakan ADUN Kuala Nerang telah mengisytiharkan dirinya sendiri muflis setelah gagal menjejaskan hutang pinjaman yang berbaki sebanyak RM 8 juta. Maka akan kosonglah kerusi DUN tersebut dan mengurangkan juga jumlah kerusi Umno(Baru) Be End sendiri. Rancangan Allah siapa yang tahu ? "Jadi" kata Allah maka itulah yang terjadi.

Apabila lubuk sudah tiada rajanya,tentunya ada kaloi-kaloi lain akan merebut untuk menguasainya.Pastinya ramai kaloi jantan akan bertarung untuk menjadi raja lubuk tersebut. Akan berkocak air dilubuk dan kadangkala akan menjadi keruh hasil dari pertarungan kaloi. Pertarungan ini kadangkala akan membawa maut kepada kaloi yang kalah atau setidak-tidaknya pun akan luka atau pecah mulut juga sebelum yang kalah melarikan diri.

Pertarungan kaloi ini sudah semakin sengit dengan perebutan bakal-bakal calon Umno(baru) Kedah untuk PRU 13 nanti. Dalam satu kenyataan,Raja Kaloi Kedah telah berkata
"Umno Kedah turut menyenaraikan beberapa nama individu terdiri daripada golongan profesional sebagai calon kerusi Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (Dun) pada Pilihan Raya Umum ke-13(PRU13).Kebanyakan golongan profesional yang disenaraikan itu adalah doktor perubatan, peguam dan ahli perniagaan. Menurutnya, boleh dikatakan hampir semua bahagian sudah menghantar cadangan senarai calon yang dirasakan layak untuk bertanding di kawasan masing-masing kepada Umno Pusat dan salinan kepada Umno negeri.
“Namun terdapat dua bahagian belum berbuat demikian iaitu Sungai Petani dan  Padang Serai. Pengurusan kedua-dua bahagian berkenaan sehingga kini masih di bawah seliaan Umno negeri.

Hah..rupa-rupanya Kaloi yang berlaga didalam air menyebabkan RIBUT DALAM KELAMBU Umno(Baru) masih berpanjangan. Sudah hampir 3 tahun masih terdapat 2 bahagian Umno berada dibawah seliaan Umno(Baru) negeri. Ini lagi teruk dari ribut dalam cawan PAS. Jelaslah menunjukkan bahawa Umno(Baru) tidak mampu menyelesaikan kemelut mereka sendiri,apalagi nak diharapkan untuk menyelesaikan masalah rakyat. Patut pun negeri Kedah selama 50 tahun berada dibawah pemerintahan Umno Be End, hutangnya makin meningkat dari tahun kesetahun hingga mencecah sekitar RM 2b. Mereka asyik bertarung sesama sendiri hingga lupa menunaikan kewajipan kepada rakyat. 
Mungkin falsafah diatas yang digunapakai dalam mentadbir negeri Kedah ini,dimana hutang-hutang yang dibuat juga mungkin untuk projek mengubati luka pertarungan kaloi atau untuk membeli kelambu serta katil baru bagi menggantikan yang rabak dan patah.
Kalau nak nampak kaloi berlaga,kena TEBAS semak dilubuk atau ditelaga supaya menjadi cerah permukaan air tu. Kalau dibiarkan semak,tak nampaklah kelibat kaloi berlaga dan kalau nak melihat kena le duduk ditebing lubuk atau telaga bukan masuk dalam air bersama kaloi tu. 
Jika nak tau betapa teruknya Ribut Dalam kelambu ni,kena turun dari katil dan duduk diluar kelambu,baru boleh nampak. Lepas tu kena TEBAS minda juga untuk membandingkan mana yang lebih nyaman antara Ribut Dalam Cawan dengan Ribut Dalam Kelambu.

MUFLIS : Tok Syed..berani buat berani tanggung

Adun Kuala Nerang Syed Sobri muflis

4 April 2012
Datuk Syed Sobri Syed Hashim
ALOR SETAR - Ahli Dewan Undangan Negeri Kedah kawasan Kuala Nerang Datuk Syed Sobri Syed Hashim malam tadi mengumumkan dirinya muflis
setelah gagal membayar baki hutangnya dengan bank tempatan berjumlah RM8 juta.
Naib Ketua Umno Bahagian Padang Terap itu berkata, hutang tersebut adalah sebahagian daripada pinjaman RM50 juta yang diambil pada 1998 untuk membolehkan
syarikatnya, Kulim Enterprise Sdn Bhd, disenaraikan di papan kedua Bursa Saham Malaysia pada masa itu.
Bagaimanapun, negara mengalami kegawatan ekonomi ketika itu dan syarikatnya gagal disenaraikan, menyebabkan beliau terpaksa menanggung hutang berkenaan,
Syed Sobri pada majlis perjumpaan dengan kira-kira 300 anggota dan pemimpin akar umbi Umno bahagian itu di rumahnya malam tadi bagi menjelaskan kedudukan sebenar.
Beliau berkata pada Disember lalu, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur telah mengisytiharkannya sebagai muflis.
Syed Sobri berkata pemimpin Umno telah dimaklumkan mengenai perkara itu, begitu juga dengan Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak, yang ditemuinya semalam.
Beliau berkata Azizan tetap menyuruhnya hadir pada persidangan Dewan Negeri Kedah yang akan bermula 17 April ini.
Bagaimanapun, Syed Sobri tidak akan berbuat demikian kerana berdasarkan undang-undang negeri, beliau telah hilang kelayakan sebagai wakil rakyat berikutan statusnya sebagai muflis.
Perkara 47(1)(b) Undang-Undang Tubuh Kerajaan negeri Kedah menyatakan seorang anggota Dewan Negeri hilang kelayakan jika ia seorang muflis yang belum dilepaskan.
Pada Pilihan Raya Umum 2008, Syed Sobri yang bertanding buat pertama kali telah menewaskan calon PAS Zawawi Ahmad dengan majoriti 805 undi. - Bernama

Dalam PM dok kalut dengan tarikh PRU 13,ada juga pemimpin parti Umno(Baru) yang berani mengisytiharkan diri sendiri muflis. Gua tabek lu Tok Syed,gua ingat lagi apa yang pernah lu kata suatu ketika ditahun 2008 "kalau negeri Kedah ni tak dak duit untuk jalankan projek, Ustaz (MB) kena ikhtiar juga walaupun berhutang..nak bayar kita kira cari  kemudian". Mungkin yang tu falsafah Umno(Baru) dalam membangunkan negeri yang diikutkan oleh beliau. Nasib baik kerajaan Kedah dibawah PR tak ikut falsafah tu kalau tidak Kedah masih seperti dulu hutang..hutang..hutang. Sekarang, lu sendiri bikin lu sendiri tanggung maa.Umno(Baru) pun tak mampu nak tolong dah kot..
Elok laa Dato Syed buat gitu,kurang-kurangnya lepas sikit tekanan tu. Umno(Baru) Be End menjadi makin semak,kerana lepas ni makin ramai le yang melobi nak jadi calon dacing di Kuala Nerang tu. Maka PAS dan rakan-rakan dalam PR nak kena kerja keras juga untuk TEBAS semak di Kuala Nerang bagi jadi cerah dan terang benderang.

03 April, 2012

kepada para pejuang

PRU13: Muhasabah untuk semua


Gendang perang pilihan raya semakin hampir. Tarikhnya menjadi teka teki, sejak tahun lepas lagi apabila Umno sendiri menangguhkan Mesyuarat Agung Pemilihan Umno kerana bimbang perpecahan yang sukar diubat. Hampir setahun sudah berlalu, namun tarikhnya belum lagi muncul kerana Datuk Seri Najib Tun Razak belum mendapat ilham.

Di mana sahaja saya bertemu dengan ahli dan orang ramai, soalan yang ditanya bila tarikh pilihan raya? Ini ada soalan lazim yang dikemukakan oleh orang ramai. Persoalannya bukan tarikh pilihanraya, tetapi persediaan untuk menghadapi pilihanraya. Apakah jentera kita sudah bersiap dengan pasarana untuk bertempur, kerana ini adalah pilihanraya yang paling kritikal. Pihak Barisan Nasional tidak semudah itu untuk menyerah kalah kepada Pakatan Rakyat. Lebih lebih lagi mereka sudah melihat regim yang tumbang akan dibawa kepada pengadilan dan dibongkar skandal penyelewingan sepanjang mereka berkuasa.

Oleh itu kepada petugas PAS mesti menganggap bahawa ini adalah kerja jihad. Jihad adalah fardu yang berterusan dan tidak  pernah terhenti. Ia berterusan sehingga kiamat. Maka menjadi tanggungjawab kepada kita untuk  memepertahankan kemenangan dan menambahkan kemenangan.

Musuh kita akan berusaha secara berterusan untuk memisahkan manusia daripada pengabdian diri kepada Allah SWT. Yakinlah bahawa kerja Jihad  adalah satu perniagaan yang sangat menguntungkan. Allah sendiri  menggalakkan hambanya yang beriman supaya  berjihad dengan janji yang cukup mewah tanpa tolak banding.

Firman Allah SWT bermaksud: “Wahai mereka yang beriman, mahukah kamu aku tunjukkan satu perniagaan yang boleh menyelamatkan kamu dari azab yang pedih, iaitu kamu beriman dengan Allah dan Rasulnya dan kamu berjihad  di jalan Allah dengan harta  benda dan jiwa raga kamu, itulah yang lebih baik kepada kamu jika kamu mengetahui”(al-Saf: 10-11)

Allah SWT telah menyatakan habuan dan keuntungan yang diperolehi kepada hambanya yang berjihad.

Firman Allah bermaksud: “Sesungguhnya Allah membeli daripada mukmin (yang berupa) jiwa raga mereka , dan harta benda mereka  dengan (keuntungan) syurga untuk mereka, mereka berperang di jalan Allah; mereka membunuh dan juga mereka terbunuh) (al-Taubah, 111)

Tanpa jihad rakyat akan terdedah kepada kezaliman dan ketidak adilan  dan diperbodoh-bodohkan. Sebab itu PAS meletakkan bahawa kerja pilihanraya adalah merupakan usaha jihad. Kerana inilah pedekatan muwajahah silmiah (perjuangan secara aman)  yang sudah diambil sejak  daripada pilihanraya yang pertama 1955. Sehingga kini, inilah  pendekatan yang baik  di ambil walaupun penuh dengan  penipuan  dan berat sebelah. Kerana ini adalah merupakan satu cara untuk PAS menyampaikan risalah perjuangan Islam kepada masyarakat di negara ini, termasuk kepada orang bukan Islam.

Persoalannya apakah kita sudah bersedia menghadapai gerombolan Barisan Nasional yang telah menghalalkan cara dalam semua tidakan sehingga mencemar sisitem demokrasi di negara ini. Siri-siri gangguan yang dilakukan oleh penyokong BN  tidak pernah melunturkan semangat PAS. PAS terus bersabar sambil menunggu kejayaan.

Beberapa perkara yang boleh menjadi renungan dan muhasabah bersama ketika hampir pilihanraya umum ke 13.

1.Apakah kita telah  melakukan kerja semaksimum mungkin?. Bagaimana persiapan bilik gerakan, penculaan, kewangan, pengundi luar.  Jika perkara ini tidak diselesaikan, apakah  layak kita menempah kejayaan.

2. Amat malang kepada kita, jika  ia mampu memberi banyak tenaga dan usaha yang lebih besar tiba-tiba ia tidak menyumbangkan perkara ini untuk merintis perjuangan. Sedangkan Allah di dalam firmannya: “Dan persiapkanlah kekuatan untuk mereka sedaya upaya kamu” (Surah al-Anfal: 60)

3. Adakah kita malas dan lemah semangat untuk berjuang. Sedangkan pihak penentang kita bekerja siang malam bukan kerana redha Allah, sebaliknya hanya untuk kepentingan duniawi. Ingatlah amaran Allah kepada mereka yang dihinggap penyakit ini.

"Wahai orang-orang yang beriman, apakah yang menyebabkan kamu  apabila dikatakan kepada kamu, “keluarlah di jalan Allah”, kamu berasa berat. Apakah kamu lebih suka kehidupan dunia daripada akhirat. Hidup di dunia  ini tidak ada apa-apa kalau dibandingkan dengan akhirat kecuali sedikit sahaja. Sekiranya kamu tidak  keluar nescaya diazabkan kamu dengan azab yang pedih dan dilantikan kaum dengan kaum yang lain dan kamu tidak akan dapat memudaharatkan Allah sesauatu pun, sedangkan Alah amat berkuasa atas setiap sesuatu” ( Surah al Taubah 38-39)

4. Adakah sewaktu berada di waktu kritikal ini kita pula mahu berundur daripada medan perjuangan. Kita menghentikan wakaf diri, harta, jiwa dan tenaga kepada perjuangan. Kita sanggup biarkan sahabat kita bersusah payah, sedangkan kita bercuti daripada berjuang.

5. Betulkan niat kita untuk bersama dengan Pas. Perjuangan kita ialah kerana menuntut redha Allah.  Kita berjuang bukan ada agenda peribadi. Bukan untuk mengaut kekayaan jika kita menang Putrajaya. Bukan jawatan yang kita hendak rebut.

6. Kita tidak boleh berlengah-lengah. Sekarang sudah berada dipecutan terakhir. Kita mesti cergas bergerak dan berhemah tinggi. Kita mahu setiap  petugas kuat dan lincah supaya hati-hati kita segar dan pantas. Hati yang berperasaan cemburu, marah, bengis, kurang sopan semuanya tidak membantu ke arah kemenangan.

7. Adakah kita menjaga hubungan dengan Allah SWT? Kerana inilah kekuatan yang menjadi senjata yang pailing kukuh. Kita bimbang jika hubungan dengan Allah rosak maka Allah tidak akan membantu kita di saat kita susah. Perbanyakkan doa, baca quran, zikir dan solat hajat untuk kemenangan kepada kita dan keselamatan kepada perjuangan kita.

nasib baik tak kojol masa tu..

Kes wartawan saman Monorel selesai selepas 10 tahun

2 April 2012
KUALA LUMPUR - Kes saman wartawan kanan Bernama David Chelliah, yang menjadi tajuk utama akhbar sepuluh tahun lalu apabila roda monorel seberat 14 kilogram jatuh dan menyebabkan beliau cedera parah di kepala, akhirnya berjaya diselesaikan secara baik.

Penyelesaian itu dimuktamadkan menerusi proses mediasi di Mahkamah Tinggi di sini Jumaat lepas.

Sesi mediasi itu dipengerusikan Pesuruhjaya Kehakiman Datuk Nik Hasmat Nik Mohamad pada 12 Mac, dan kedua-dua plaintif serta defendan bersetuju dengan jumlah penyelesaian, yang dirahsiakan.

Defendan menerusi syarikat insuransnya diarah membuat pembayaran penuh dalam tempoh 45 hari dari tarikh penyelesaian kes itu direkodkan oleh mahkamah.

David, 50, kini penyunting kanan di agensi berita nasional itu, berkata beliau lega kerana kes itu akhirnya tiba ke penghujung.

"Akhirnya saya dapat melihat keadilan dalam kes ini, dan saya gembira ia telah berakhir.

"Saya gembira dan ingin menutup bab ini dalam hidup saya kerana ia bukanlah suatu pengalaman yang menyenangkan untuk diingati," katanya di sini hari ini.

David cedera parah dan tengkoraknya retak di lapan tempat apabila roda keselamatan monorel menimpa beliau ketika pengangkutan awam itu dalam sesi percubaan pada 16 Ogos 2002 di Jalan Sultan Ismail.

Beliau kemudian memfailkan saman kecuaian RM5 juta pada Mac 2003 dan enam tahun kemudian, Mahkamah Tinggi mendapati defendan iaitu Monorail Malaysia Technology Sdn Bhd dan KL Monorail Systems Sdn Bhd bertanggungjawab bagi kemalangan itu.

 David diwakili peguam Steven Thiru dan Brian Jit Singh di bawah bimbingan Datuk Dr Cyrus Dass dari Tetuan Shook Lin & Bok, manakala peguam T. Tharumarajah dari Tetuan Azim, Tunku Farik & Wong untuk defendan. – Bernama

02 April, 2012

pemimpin umno(baru) otak ubi kentang ? kalau..

'Undi Pas masuk syurga janji kosong'

Wartawan Sinar Harian
1 April 2012

Jamil Khir
kalau undi umnooo..opss silap..undi dacing..hangpa boleh masuk pwtc
  
YAN - Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata, masuk syurga hanya dijanjikan oleh ALLAH swt kepada manusia yang beriman dan bertakwa dan tidak pernah dijanjikan kepada manusia yang menyokong parti politik tertentu.

"Syurga ini bukan milik manusia tetapi milik ALLAH," kata beliau kepada pemberita selepas majlis Ceramah Politik Semasa di Kampung Selengkoh di sini malam tadi.

Oleh yang demikian, katanya, kenyataan kononnya sesiapa memberi sokongan dan mengundi Pas akan masuk syurga hanya satu janji kosong yang dilakukan semata-mata untuk meraih sokongan pengundi.

Dipetik Bernama, Jamil Khir berkata demikian bagi mengulas kenyataan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat baru-baru ini bahawa Pas tetap dengan pendirian meneruskan kempen menegakkan syiar Islam dengan menekankan aspek syurga apabila seseorang itu menyokong parti tersebut ketika pilihan raya.

Jumaat lalu, Nik Abdul Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan berkata, Pas tetap dengan pendiriannya meneruskan kempen menegakkan syiar Islam dengan menekankan soal syurga apabila seseorang itu melahirkan sokongan kepada parti itu semasa pilihan raya.

Ketika menjawab kenyataan Ahli Parlimen Kota Belud, Datuk Abdul Rahman Dahlan, yang dikeluarkan sehari sebelum itu pada Wacana Sinar Harian,  Nik Abdul Aziz berkata, pemimpin Barisan Nasional (BN) perlu mempelajari agama terdahulu sebelum mengeluarkan sebarang kenyataan.

“Tiap-tiap orang yang bercakap soal Islam dia akan sebut soal syurga dan neraka, dia (Datuk Abd Rahman) kena ingat, bercakap ini ada soal pahala dan dosa, jangan cakap sembarangan,” kata Nik Abdul Aziz.

Abd Rahman mendakwa Pas melakukan rasuah politik paling tinggi dengan menjanjikan syurga kepada pengundi...

Pak Menteri ni tau mana pula bahawa janji itu hanya janji kosong,sedangkan dia sendiri yang kata "masuk syurga hanya dijanjikan oleh ALLAH swt kepada manusia yang beriman dan bertakwa.." dan juga "Syurga ini bukan milik manusia tetapi milik ALLAH,"? Jadi dalam hal Syurga dan Neraka hasil dari segala niat dan perbuatan manusia nak diletakkan dimana oleh pula Umno(Baru) dan Be End ?
Adakah Niat dan Perbuatan ini pula boleh dikecualikan dari Syurga & Neraka dalam hal yang berkaitan dengan pendirian politik ?
Bagaimana pula nak ditafsirkan IMAN dan TAQWA itu ? Apakah IMAN dan TAQWA ini juga boleh dikecualikan jika bercakap tentang POLITIK ?
Jika PAS dikatakan melakukan rasuah politik yang paling tinggi seperti yang diperakui sendiri oleh pemimpin melayumnoo,maka aku amat berbangga kerana Umno(baru) dan Be End hanya mampu melakukan rasuah ditahap yang paling rendah..low class..kerana mereka hanya mampu menawarkan rasuah berbentuk fizikal..duit..bangunan..kereta...lembu..kain ..beras..gula...buku...notebook..minyak masak dan berbagai lagi yang hanya boleh dilihat dan disentuh atau rasa. Rasuah ini juga membuktikan bahawa tahap pemikiran pemimpin Umno(baru) Be End masih jauh dibelakang PAS kerana tidak mampu melihat sesuatu yang tidak dapat dirasa atau dilihat sekarang ini. Bukti yang menunjukkan bahwa tahap pemikiran pemimpin umno be end ini jauh ketinggalan adalah apabila sering bercakap " Jika PAS memerintah,rakyat akan makan ubi kayu seperti zaman Jepun" dan banyak lagi contoh perkara-perkara keperitan hidup yang berlaku dizaman silam dibawakan keminda rakyat seolah-olah dewasa ini semua rakyat tidak pernah merasa ubi kayu...Oiii ubi kayu lebih mahal dari ubi kentang laa..Kalau nak tanam ubi kayu mudah je...tak payah dok TEBAS pun..lempar saja batang ubi kayu ditepi atau belakang rumah..insyaAllah akan tumbuh dan berubi juga.

01 April, 2012

50 % orang muda tak minat mengundi ?

PETALING JAYA: At least half of the number of young people eligible to register as voters are not interested in doing so, according to a poll conducted by opinion research firm Merdeka Center and the National Institute of Electoral Integrity (NIEI).

The study, carried out last year, found that many people aged between 21 and 30 were disinterested because they felt that it was not important or urgent, said Merdeka Centre director Ibrahim Suffian.
The poll was conducted on 2,400 people aged 21 and above randomly selected from across 240 polling districts in 60 parliamentary constituencies nationwide.
The respondents also showed a strong feeling that registering as voters, or even voting, did not make any difference, he said at the launch of the National Voter Registration Audit Report 2011, here.
Ibrahim said that though one million new voters had registered over the year, the number of young people who were not aware of their right to vote was still high.
The study showed that the number of unregistered citizens was high among Muslim Bumiputeras and non-Muslim Bumiputeras in Sabah and Sarawak, and among people aged 21 to 30 living in urban areas, he said.
On another matter, NIEI acting chairman K. Shan said a report on the findings and recommendations was presented to the Parliamentary Select Committee on Electoral Reform in January. Bernama
Lain Berita baca SINI

Bila dicari dalam Akhbar online yang berbahasa Melayu tak jumpa pula.Mungkin dah disiarkan sebelum ni..Apa pun..Betul ke kajian ni..Jika betul maka gulungan ni mungkin termasuk dalam gulungan Dunia Ini Ana Yang punya..jangan mareehh.

Puteri Umno : Beruk ? Betul ke kata TGNA ?

Ketua Puteri Umno mahu Nik Aziz minta maaf

Wartawan Sinar Harian
1 April 2012

Rosnah: Nik Aziz perlu minta maaf
KOTA BHARU - Pergerakan Puteri Umno meminta Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat supaya meminta maaf di atas kenyataan menggores hati Puteri Umno Kelantan.

Bagaimanapun, tidak memaksa permohonan maaf itu dilakukan kerana yakin tindakan tersebut dibuat disebabkan pembangkang berasa terancam dengan gerak kerja dilakukan pergerakan berkenaan.

Ketuanya, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin berkata, pihaknya melihat insiden berkenaan sebagai bukti keberkesanan program dijalankan suatu yang membimbangkan Pas.

“Sebagai pemimpin yang memegang gelaran ‘tok guru’, tindakan tersebut adalah keterlaluan apabila beliau sanggup melakukan sesuatu hingga menghina rakan seagama.

“Apabila perkataan itu keluar, kita melihat senario ini sebagai kebimba­ngan beliau dengan aktiviti yang dijalankan Puteri. Kalau tidak, kita tidak dapat gelaran ‘beruk’ itu,” katanya ketika menghadiri majlis ramah mesra bersama Pergerakan Puteri Umno Kelantan dan menyempurnakan gimik penyerahan komputer riba kepada Ketua Puteri bahagian di Pejabat Umno Negeri di sini,
Lagi Kat SINI

Betul ke TGNA kata kat depa Beruk ?.Mungkin juga perumpamaan bagi gulungan yang berperangai macam beruk..Menghina rakan seagama ?..Terasa ke ?.Pakat TEBAS minda sendiri dan nilaikan dengan beberapa gambar ni..






Jika perlakuan seperti gambar-gambar diatas..nak minta maaf pada siapa dan menghina siapa pula ?

CUN !!! jangan tunggu lama-lama...yg tua bisa saja.

Sandra ingin kahwin tapi tiada calon

JAKARTA: Tidak dinafikan pada usianya sekarang Sandra Dewi ingin segera memiliki pasangan hidup. Namun, hingga saat ini belum ada jejaka yang berjaya menambat hatinya.
“Saya ingin sekali berkahwin tetapi belum ada calonnya.

“Mungkin kerana saya agak memilih dan susah untuk menyukai seseorang,” katanya. Sandra, 29, yang ditemui di Studio Indosiar semalam menafikan jadualnya yang padat menyebabkan dia sukar bertemu dengan jejaka sesuai kerana tidak punya masa untuk bergaul.
“Sejak dulu lagi saya memang komited dengan pekerjaan, justeru tiada masa untuk berhibur bersama teman. Sandra berkata, keluarga tidak pernah mendesaknya untuk segera berkahwin kerana kebanyakan anggota keluarganya lambat berumah tangga.

Sebelum ini Sandra mengakui pernah menetapkan umur tertentu untuk menikah, tetapi jodohnya belum sampai.

“Dulu saya pernah menetapkan usia tertentu untuk menikah tetapi belum ada rezeki dari Tuhan,” katanya. - KL

PhD tipu pula..projek tipu tak ada kee ?

Pengerusi Dong Zong, Dr Yap Didakwa Miliki PhD Palsu
Yap Sin Tian
PETALING JAYA: Pengerusi Persatuan Gabungan Jawatankuasa Sekolah China (Dong Zong), Dr Yap Sin Tian didakwa membeli ijazah kedoktoran (PhD) palsu di Internet.
Penulis blog ‘Stop The Lies’ mendakwa dia mempunyai cukup bukti bahawa Yap membeli ijazah tersebut dan beliau telah memperdaya ramai pihak terutamanya dalam isu melibatkan pendidikan Cina di negara ini.
"Dalam tempoh beberapa tahun beliau (Yap) telah memperdaya orang ramai termasuk beberapa ahli kumpulan pendidikan Cina berhubung kelayakannya yang palsu.
"Beliau dengan bangga telah mempamerkan resumenya di laman web, Oriental Strategy Research Centre yang di mana beliau juga merupakan pengarah di sana,” kata penulis blog tersebut dalam entri terbarunya, pada Sabtu.
Mengulas lanjut, penulis tersebut berkata Yap didakwa mendapat Ijazah Kedoktoran dalam bidang Pengurusan Perniagaan daripada Universiti Southern Cross, Australia pada 1999.
Baca lanjut kat SINI

Mai kok tu pulak...ijazah tipu...Manusia ni bermacam ragam.Mana yang betulnya ?  Kita tunggu je jawapan atau siasatan oleh pihak berkenaan. Dulu Boon Siew tak pandai menulis pun, dapat jadi konglomengrat motorsikal terbesar di negara kita. Kalau tak silap aku,dulu pernah dengar ada juga pak menteri yang dapat kelulusan dari Universiti tapi tak pernah hadir ngaji kat situ pun... Pakat-pakat TEBAS minda sendiri le.

29 Mac, 2012

kemelut Syria : negara makin gawat rakyat makin parah

Mengikut berita dari berbagai sumber menyatakan bahawa suasana di negara Timur Tengah ini semakin parah. Semalam pihak tentera Syria telah melancarkan serangan bertalu-talu keatas kedudukan pihak tentera pembangkang atau penentang, sementara itu Bos PBB Ban Ki-moon telah mendesak Presiden Bashar Assad untuk melaksanakan segera 6 perkara Plan damai yang disyorkan oleh PBB.
serpihan bom dibandar Homs
Beberapa negara besar juga turut mendesak supaya Bashar Assad mengambil langkah menghentikan pertelingkahan bersenjata yang kini telah menyebabkan ribuan rakyat Syria terbunuh.

Walaubagaimanapun mengikut sumber berita lain pula menyatakan bahawa Bashar masih engkar kepada plan Damai yang disyorkan dan menolak sebarang usaha yang dilakukan oleh pihak Liga Arab mengikut kenyataan yang dikeluarkan oleh Kementerian Luar Syria. Sementara itu juga, Bashar Assad terus berusaha mendapatkan sokongan dari kalangan rakyat dengan membuat lawatan kebeberapa kawasan penyokong beliau.
Bashar sedang bertemu dengan tenteranya
Bashar terus menyalahkan pihak penentang yang dituduhnya mendapat bantuan militan asing untuk menentang beliau dan mendakwa pihak penentang telah membunuh seramai 3,000 orang tentera Syria.

 Sementara itu, pertempuran terus merebak hingga ke Lubnan dimana pihak tentera Syria terus mengejar para penentang yang didakwa mereka telah memasuki Lubnan sebagai pelarian. Penduduk tempatan disempadan Syria-Lubnan mendakwa pihak tentera Syria telah menduduki antara 200-500 meter didalam wilayah Lubnan.

 Bilakah kemelut ini akan berakhir ? Negara menjadi semakin gawat dan rakyat menjadi semakin parah. Kenapa ia harus terjadi ? Semuanya kerana mungkin ada pemimpin yang merasakan bahawa negara yang diperintahnya itu miliknya...Hanya aku seorang saja yang mampu memerintahnya..hanya aku seorang saja yang pandai.Fahaman aku saja yang mesti diikuti dan dipatuhi oleh rakyat. Atau mungkin kerana sebab lain ? Bagi sesetengah orang akan berkata inilah yang dipanggilkan orang GILA KUASA. Jadi TEBAS lah minda sendiri,dengar dari banyak pihak,lihat dari banyak sudut dan ambillah keputusan yang terbaik.

politik orang...politik kita.

Itali Sita AS$1.5 Bilion Aset Keluarga Muammar Gaddafi 
 
ROM: Jabatan kewangan polis Itali mengumumkan penyitaan aset bernilai lebih daripada 1.1 bilion euro (AS$1.5 bilion milik keluarga bekas pemimpin Libya, Muammar Gaddafi, pada Khamis.
Aset itu disita susulan permohonan yang dilakukan Mahkamah Jenayah Antarabangsa di The Hague, yang mana ketika ini sedang menunggu proses ekstradisi anak Gaddafi, Seif al-Islam daripada kerajaan Libya.
Antara aset yang disita termasuk saham kumpulan perbankan terbesar Itali, UniCredit; syarikat minyak, ENI; pengeluar kereta, Fiat; kelab bola sepak, Juventus; bangunan di Rom; 60.7 hektar tanah di Pulau Pantelleria dan dua kereta. - AFP 
  
Polis sokong penunjuk perasaan

MEDAN: Beratus-ratus anggota polis yang mengawal Pejabat Gabenor Sumatera Utara di Jalan Imam Bonjol, turut bersorak dan bertepuk tangan ketika berdepan dengan penunjuk perasaan yang membantah kenaikan harga minyak, semalam.
Ia menjadikan suasana yang sepatutnya tegang, gamat.

Kejadian itu berlaku ketika mereka cuba menenangkan kira-kira 50 penunjuk perasaan yang menamakan diri mereka Perpaduan Mahasiswa dan Penduduk Sumatera Utara Menolak Kenaikan Harga Minyak.
Anggota polis turut menyanyi lagu Indonesia Raya bersama penunjuk perasaan sambil bertepuk tangan.

“Pemerintah tidak peduli dengan nasib rakyat biasa, betul tak kawan-kawan?” teriak seorang penunjuk perasaan.

“Betul!” jawab penunjuk perasaan lain serta 200 anggota polis terbabit. - Agensi

Bekas MD IMF didakwa terlibat sindiket pelacuran
Dominique Strauss-Kahn
PARIS - Bekas Pengarah Urusan Dana Kewangan Antarabangsa (IMF), Dominique Strauss-Kahn berhadapan dengan tuduhan terlibat dalam rangkaian pelacuran sebahagian daripada skandal yang dikenali sebagai "Carlton Affair" di Perancis.
Strauss-Kahn, yang meletakkan jawatan sebagai Pengarah Urusan IMF pertengahan tahun lalu ekoran dakwaan serangan seksual ke atas seorang pekerja hotel di New York, Amerika Syarikat, kini diletakkan di bawah siasatan secara formal di Lille.
Tuduhan serangan seksual yang  dikenakan tahun lalu kemudian digugurkan. Pekerja hotel itu kini memfailkan kes sivil ke atas Strauss-Kahn.
Laporan media dipetik BBC menyebut beliau ada mengakui pernah menghadiri majlis keramaian, yang menurut pihak berkuasa pelacur-pelacur dibekalkan oleh sindiket dan kumpulan tertentu.
Bagaimanapun Strauss-Kahn menafikan tahu-menahu yang wanita-wanita berkenaan sebagai pelacur.
Jika tuduhan terbaru ini disabitkan, Strauss-Kahn boleh dipenjara sehingga 20 tahun.
Beliau dibebaskan dengan diikat jamin AS$135,000.
Pihak pendakwa raya berkata Strauss-Kahn tidak boleh berhubung dengan defendan, plaintif, saksi atau media berhubung kes ini.
Seramai lapan orang telah pun ditahan berhubung skandal "Carlton Affair".
Pihak berkuasa sedang menyiasat sama ada Strauss-Kahn terlibat dalam rangkaian pelacuran dan penyalahgunaan dana korporat. sINAR

Khalid: Cadangan pembangkang mansuhkan PTPTN tidak relevan

28 Mac 2012
KUALA LUMPUR - Cadangan pakatan pembangkang hendak menghapuskan pembiayaan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) jika ia berkuasa adalah tidak relevan buat masa ini, kata Menteri Pengajian Tinggi Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin.
Beliau berkata penghapusan pembiayaan PTPTN hanya akan mengurangkan semangat daya saing di kalangan pelajar di samping membebankan kerajaan kerana terpaksa mendirikan lebih banyak institusi pengajian tinggi awam (IPTA) untuk memberi pendidikan secara percuma kepada masyarakat.
Malah, kata beliau, tindakan itu juga akan mengurangkan permintaan terhadap institusi pengajian tinggi swasta (IPTS) dalam negara, seterusnya menyebabkan ia terus ditutup.
"Kalau kita hapuskan (PTPTN) maknanya universiti awam dalam negara mesti beri secara percuma, takkan kerajaan nak bayar IPTS, siapa nak bayar IPTS?

Maknanya IPTS akan tutup dan semua orang akan minta belajar dalam IPTA," katanya kepada pemberita  selepas merasmikan Mesyuarat Agung Tahunan Persatuan Kebangsaan IPTS Bumiputera Malaysia (PKIBM) di sini, hari ini. Lagi IKUT SINI
 
Saja siarkan berita-berita gini..agar dapat TEBAS minda masing-masing..buat perbandingan mana yang baik dan mana yang kurang baik. Kecerdikan dan kepandaian manusia semuanya dianugerahkan oleh Allah,tak kira bangsa...bagi yang bijak menggunakannya pasti dapat menilai sesuatu yang dilihat atau didengarnya.

Ragam bermacam ragam..




Mangkuk tandas meletup

KUALA LUMPUR - Seorang pemuda cedera di beberapa bahagian badan selepas mangkuk tandas di stesen transit aliran ringan (LRT) Sri Rampai di Wangsa Maju di sini meletup semalam.
Dalam kejadian pada pukul 1.20 petang, Muhd. Sakereen Basri, 22, seorang penganggur, baru duduk atas mangkuk tandas itu.
Akibat letupan yang menyebabkan sebahagian kecil mangkuk tandas itu pecah, mangsa mengalami calar di kedua-dua belah paha dan luka di belakang badan akibat terkena serpihan mangkuk tandas yang pecah. Mangsa dihantar ke Hospital Kuala Lumpur.Lagi IKUT SINI

Pelancong sewa kereta kebal

CHRISTCHURCH, New Zealand - Sebuah syarikat di sini, menawarkan kemudahan untuk pelancong asing menyewa kereta kebal dan memusnahkan kereta.

Antara kereta kebal yang ditawarkan untuk disewa itu ialah Centurion buatan Britain yang seberat 52 tan dan menggunakan enjin Rolls-Royce V-12.
Kereta kebal itu digunakan di Vietnam pada awal tahun 1970-an.
"Saya berpendapat, ia akan melegakan tekanan dengan menggunakan kereta kebal untuk memusnahkan sesuatu," kata pemilik kereta kebal berkenaan, Jonathan Lahy-Neary.


Terdapat juga kereta kebal semasa Kesatuan Soviet, T-55 yang turut ditawarkan kepada para pelancong.
Lagi mau baca SINI 

Tukang urut dakwa tidak dibayar gaji cuba terjun jejantas

BALIK PULAU 28 Mac - Sudahlah dipaksa bekerja 364 hari setahun, kecuali diberi kelepasan pada Tahun Baru Cina, seorang wanita warga China yang bekerja di sebuah pusat refleksologi tertekan apabila tidak dibayar gaji kira-kira RM10,000 oleh majikannya.
Berikutan tekanan itu, Wang Li Mei, 38, bertindak nekad untuk terjun dari sebuah jejantas di Jalan Aziz Ibrahim di sini hari ini.
Bagaimanapun, dalam kejadian kira-kira pukul 3 petang semalam, wanita tersebut berjaya diselamatkan oleh orang ramai yang melalui kawasan berkenaan.
Ketika ditemui di Pejabat Daerah Barat Daya di sini, Li Mei yang berasal dari Shandong, China mendakwa, dia bersama tiga rakan senegaranya berusia antara 23 hingga 38 tahun datang ke negara ini untuk bekerja di pusat refleksologi itu yang terletak di Queensbay, Bayan Baru.

Tahan sakit perkosa janda

Oleh D J Dolasoh
am@hmetro.com.my

KUALA KANGSAR: Walaupun kakinya berdarah akibat luka terkena objek tajam ketika memanjat bumbung bagi memecah masuk rumah seorang janda di di Taman Wai Thong, di sini, ia tidak menghalang seorang lelaki merogol wanita berkenaan, kelmarin.
Dalam kejadian jam 10 malam itu, suspek yang cedera memecah masuk rumah mangsa melalui siling dan mengejutkan wanita berkenaan yang tidur di dalam bilik sebelum merogolnya.

Ketua Polis Daerah Kuala Kangsar, Superintendan Abdul Gaffar Mohamad berkata, mangsa tersedar selepas terdengar suara lelaki mengarahkan dia membuka selimut sambil mengacukan pisau.

“Wanita itu yang tidak berapa sedar kerana terbangun dari tidur enggan mengikut arahan lelaki bertopeng itu, tetapi kerana terlalu takut dengan ugutan, dia akur membuka selimut dan menanggalkan pakaiannya.


“Mangsa juga terdengar lelaki terbabit seperti kesakitan kerana terdapat luka pada tubuhnya, tetapi merogol mangsa tanpa menghiraukan kesakitan dan rayuan mangsa,” katanya di sini, semalam.

Ragam manusia yang pelik...mungkin juga GILA..Ikut yang baik..Cegah yang tidak baik.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...