31 Mei, 2012

projek seks RM 300 juta..sikit je tu


Skandal seks RM300 juta Ziyi

Zhang Ziyi dan gambar kanan merupakan pegawai tertinggi kerajaan China, Bo Xilai. Mereka didakwa mempunyai hubungan sulit dan telah tidur bersama sebanyak lebih 10 kali sejak tahun 2007.


NAMA aktres China, Zhang Ziyi tiba-tiba meledak pada minggu ini. Namanya meledak bukan kerana projek filem terbaharu, sebaliknya kerana dakwaan 'projek seks' beliau bersama beberapa pegawai tertinggi kerajaan China.
Berita tersebut kini menjadi bahan utama hampir semua media China dan Taiwan. Malah berita tersebut juga kini merebak ke seluruh dunia menerusi beberapa laporan di internet.
Ziyi didakwa merupakan 'teman setia tidur' seorang pegawai tertinggi kerajaan bernama Bo Xilai, dan hal itu diakui sendiri oleh Bo Xilai kepada satu sumber.
Untuk servis pertama kali dengan Ziyi pada tahun 2007, Bo Xilai memberitahu beliau telah membayar sebanyak RM2.9 juta kepada aktres tersebut. Mereka kemudian telah tidur bersama lebih 10 kali sepanjang tahun 2007 hingga 2011.
Bo Xilai turut mengatur temu janji aktres yang terbabit menerusi filem hebat seperti Crouching Tiger, Hidden Dragon, Rush Hour 2 dan Memoirs of a Geisha itu dengan seorang lagi pegawai tertinggi kerajaan yang turut membayar Ziyi dengan jumlah RM4.9 juta untuk hubungan seks mereka.
Ia menjadi bertambah hangat kerana 'projek seks' Ziyi bersama Bo Xilai dan beberapa pegawai kerajaan lain serta orang kenamaan China sepanjang 10 tahun berkecimpung sebagai aktres didakwa bernilai RM300 juta!
Segala persoalan tersebut bagaimanapun belum mempunyai jawapan. Ini kerana aktres yang sepatutnya hadir ke Festival Filem Cannes di Perancis untuk mempromosi filem terbaharunya, Dangerous Liaisons tidak menghadiri majlis berprestij tersebut. Jika beliau hadir ke majlis tersebut, barangkali berita yang sedang hangat diperkatakan ini akan menemui jalan penamat dengan kenyataan yang diberi Ziyi.
Sebaliknya, aktres berusia 33 tahun itu memberi alasan bahawa ketidakhadirannya ke majlis tersebut kerana beliau kini sedang sibuk di lokasi penggambaran filem The Grangmasters.
Realitinya, menurut laporan beberapa media China, Ziyi kini tidak dibenarkan meninggalkan republik tersebut sehingga siasatan ke atas kes tersebut selesai.
Beliau juga gagal dihubungi pihak media yang mahu mendapatkan pengesahan mengenai pendedahan skandal seks tersebut.
Bagaimanapun dalam blog peribadi miliknya, Ziyi pada 30 Mei lalu hanya menulis: "Banyak orang boleh membuat angin menjadi hujan". Ia umpama satu penafian terhadap isu yang sedang dihadapi kini.
Sebelum ini, pada tahun 2010, Ziyi telah dituduh menyalah guna duit kutipan dana untuk tabung gempa bumi di Sichuan, China. Dana tersebut dilaporkan berjaya dikutip sebanyak RM3 juta, bagaimanapun Ziyi mendakwa beliau hanya mampu mengutip sebanyak RM1.2 juta sahaja.
Malah pada tahun 2009, aktres tersebut tersangkut dakwaan menipu seorang ahli perniagaan yang pada waktu itu mempunyai skandal dengannya melibatkan nilai jutaan ringgit. Padahal, pada waktu sama, beliau sedang bertunang dengan seorang jutawan bernama Vivi Nevo.
Mereka bagaimanapun berpisah pada tahun 2010.
Wushhhh....dunia...dunia...wang dan wanita pasti berkait rapat dalam kehidupan lelaki terutama bagi yang gila kuasa,gila harta dan gila seks..Kat Malaysia pun dikhabarkan berlaku juga hingga ratus-ratus juta RM melibatkan wanita dan wang...tapi kes tu jadi senyap je..Yg dibicara dan dihebohkan kes bunuh wanita tersebut.

tak boleh juta-juta..yg ni pun jadilah..


Jata Negara di Istana Negara lama dicuri


ANGGOTA polis membuat pemeriksaan kes kehilangan Jata Negara di dinding pagar Istana Negara lama di Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR – Sebanyak 11 lambang termasuk Jata Negara pada dinding pagar Istana Negara di Jalan Istana di sini dilaporkan hilang dipercayai dicuri penjenayah.
Kehilangan Jata Negara tersebut disedari semalam sebelum satu laporan polis dibuat oleh anggota polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Brickfields di sini pada sebelah petang.
Siasatan mendapati suspek melarikan Jata tersebut dengan mengumpil lambang negara itu dari dinding pagar.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah mengesahkan kehilangan itu.
Jata Negara ialah lambang rasmi negara hasil gabungan pecahan bintang 14 yang menandakan 13 buah negeri yang terkandung dalam Persekutuan Malaysia dan kerajaan Persekutuan, manakala bintang bersama-sama anak bulan memperlihatkan simbol agama Islam sebagai agama rasmi negara ini.
Lima bilah keris pula menandakan negeri-negeri Melayu Tidak Bersekutu iaitu Johor, Kedah, Perlis, Kelantan dan Terengganu.
Harimau sebagai penumpang Jata negeri- negeri Melayu Bersekutu itu digunakan dalam Lambang Malaysia manakala warna kuning ialah warna Diraja bagi Duli-duli Yang Maha Mulia Raja-raja.
Peribahasa Bapa borek anak rintik ni boleh digunapakai lagi....ada org sapu juta-juta RM mudah je..depa ni jata pun jata lah...asalkan boleh kebas. Undang-undang yang nak bagi manusia rasa takut kepada Yang Maha Pencipta tak mau dilaksanakan..maka kalutlah kita manusia dgn berbagai kerenah dan dusta.

30 Mei, 2012

apa ada pada orang asli


Tidak puas hati, Orang Asli pulang wang RM200

Khairil Abdul Rahim,30 Mei 2012
TEMERLOH: Kira-kira 100 penduduk Orang Asli Kampung Sungai Leleh, Lanchang semalam bertindak membantah dan memulangkan kembali wang sebanyak RM200 kepada Risda kerana dianggap tidak munasabah.

Menurut mereka, wang tersebut dikembalikan demi maruah mereka berikutan didapati berlaku ketidakadilan dan mungkir janji pihak kerajaan kepada persetujuan asal berdasarkan minit mesyuarat.

Mereka mendakwa, mesyuarat diadakan antara wakil penduduk dengan Pejabat Tanah dan Daerah Temerloh tahun lalu itu, diadakan berikutan projek mengeluarkan bijih besi oleh anak syarikat kerajaan negeri Mentiga Mining Sdn Bhd yang memusnahkan ladang sawit Tanam Semula Kelompok (TSK) milik penduduk.

Pengerusi jawatan kuasa bertindak penduduk, Rawi a/l Gaud berkata, berdasarkan minit mesyuarat mereka sepatutnya menerima RM350 sebulan, 15 peratus keuntungan hasil pelombongan bijih besi dimasukkan ke akaun dan tanah seluas 50 hektar sebagai gantian kerosakan tanaman akibat aktiviti perlombongan bijih besi.

Namun begitu, katanya, semua janji tersebut tidak ditepati sejak lebih dua tahun yang lalu kecuali yang mereka dapat sebanyak RM200 beberapa hari lalu.

“Ladang sawit kami habis musnah apabila syarikat Mentiga masuk melombong besi sejak 2010. Air sungai tercemar teruk, sekarang kalau hari panas kami dapat habuk kalau hari hujan kami dapat jalan becak.

“Bila keadaan dah jadi macam ini mereka nak bayar kami RM200. Sekarang kami nak pulangkan semula duit tu sebab tidak munasabah dan tidak setimpal dengan kerugiannya,” katanya tegas.

Kampung Orang Asli Sungai Leleh meliputi kawasan tanah seluas 365 hektar dan 95 hektar daripadanya ditanam dengan sawit dengan 86 orang peserta. Terdapat kira-kira 100 keluarga daripada suku Temuan dengan lebih 400 penduduk.

Rawi menjelaskan, mula-mula dulu penduduk mengusahakan kebun sawit sendiri sehingga mampu meraih pendapatan RM1,000 sebulan. Tetapi apabila diambil alih oleh Risda jadi TSK dan Jabatan Kemajuan Orang Asli (Jakoa) mereka hanya dibayar RM500 sebulan.

Tambahnya, apabila syarikat perlombongan masuk ke situ tanah kebun mereka musnah sehingga menghadapi kesempitan untuk mencari sumber rezeki.

“Kami kesal orang lain yang tidak berkuasa ke atas tanah kami telah tanda tangan bersetuju menggali kawah lombong besi di sini sehingga 40 kaki ke bawah tanah.

“Lebih menakutkan, kalau diikutkan pelan yang dikeluarkan oleh Unit Perancangan Ekonomi Negeri kawasan perlombongan bijih besi akan meliputi sehingga ke semua kawasan penempatan dan rumah penduduk.

“Itulah yang menyebabkan penduduk ketakutan kerana bimbang tiada kawasan lagi untuk penduduk diami dan kawasan hutan sudah semakin pupus untuk mencari rezeki,” katanya.

Sementara itu seorang penduduk tua di kampung berkenaan, Gaud a/l Batin Kang, 72, berkata penduduk hanya menuntut hak mereka sahaja yang sepatutnya diiktiraf sebagai warganegara serta penghuni asal dan tidak mahu meminta hak kepunyaan orang lain.

Menurutnya, kampung berkenaan telah wujud sejak lebih 100 tahun yang lalu dan ayah beliau sendiri iaitu Batin Kang, pernah menjadi pembantu kepada Orang Kaya Semantan Datuk Bahaman.

Turut hadir memberi semangat kepada Orang Asli peguam Ahmad Nizam Hamid dan pelakon Abdul Kadir Abdul Manap atau Pak Jabit.

bakal Ketua Wanita umnooo ?

Menjelang Perhimpunan Agung Umnoo tahun ini yang dijangkakan akan berlaku pemilihan pimpinan tertinggi menjelang bulan Novemver 2012. Umno khususnya sayap Wanita akan mula berlaku persaingan yang semakin retak. Pengunduran Ketua Wanitanya dari kabinet akibat dikaitkan dengan sknadal NFC atau LEMBU telah membuka ruang yang luas untuk perebutan tempat no 1 dalam wanita umno.
Angin pertempuran kini dilihat semakin sengit diantara bakal-bakal Ketua wanita ini dari utara hingga ke tambak Johor. Maka terkeluarlah satu senarai pendek para peserta .
Datuk Kamilia..nampak ada peluang kali ni




Timbalan Ketua sekarang yang dilihat mendiamkan diri seketika dgn strategi yang berbeza dari Shahrizat.
Datuk Halimah















Calon dari tambak Johor...yang kurang publisiti atas strateginya.











Datuk Hamidah Osman dari Perak pun ada juga dlm senarai





Ooo...yg ni pun macam nak dapat tempat dlm wanita umno kali ni..








Tetapi ada juga wanita umno yang nak calonkan wanita ni.











Pertarungan sengit sedang berjalan

29 Mei, 2012

HOt..HOT..IKATan pulak dah..


Kadir Sheikh Fadzir Bentuk Parti Politik Baru 'Ikatan'
Abdul Kadir Sheikh Fadzir ketika sidang media mengumumkan beliau keluar daripada Umno Mac lalu. -foto THE STAR
PETALING JAYA: Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir meninggalkan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Angkatan Amanah (Amanah) untuk membentuk sebuah parti politik baru yang dikenali Parti Ikatan Bangsa Malaysia (Ikatan).
Bekas Menteri Penerangan ini akan mengetuai parti Ikatan selepas berkhidmat sebagai timbalan presiden Amanah untuk tempoh setahun lebih.
Abdul Kadir bagaimanapun enggan mendedahkan butir-butir parti baru, tetapi berkata akan berbuat demikian pada Khamis ini.
"Akan ada pelancaran rasmi dan sidang akhbar selepas itu ...Saya akan menjawab pertanyaan itu," beliau dipetik sebagai berkata ketika dihubungi portal The Malaysian Insider.
Dijangka parti itu akan bergabung dengan PAS, Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP dalam gagasan Pakatan Rakyat (PR)

lawak menteri kumnoooo sampai nak terguling


Kehadiran Orang Luar Antara Punca Majlis Ceramah Di Pantai Dalam Kecoh - Nong Chik
KUALA LUMPUR: Kehadiran orang luar yang dibawa pembangkang dipercayai antara punca berlaku kekecohan pada majlis ceramah di Pantai Dalam, Khamis lepas, kata Ketua Umno Lembah Pantai Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin.
"Sebagai bukti, seorang mangsa (iaitu) warga tua yang cedera pada ceramah itu datang dari Selangor dan bukannya penduduk Pantai Dalam," katanya pada sidang akhbar selepas menghadiri sesi Santai Pemimpin Bersama Pesara Kerajaan Lembah Pantai "Jasamu Tetap DiKenang" anjuran Kelab Pesara Kerajaan pada Isnin.
Beliau berkata pihak Umno dan pembangkang tidak boleh membuktikan siapa yang memulakan kekecohan sehingga berlaku kejadian membaling botol dan pelbagai objek lain, menyebabkan ada yang cedera.
Kekecohan berlaku pada majlis ceramah yang diadakan berhampiran Apartment Pantai Permai, dan pemimpin PKR dilaporkan mendakwa ia dicetuskan anggota Pemuda Umno.
Tuduhan itu bagaimanapun ditolak Pemuda Umno Lembah Pantai. - BERNAMA
Haahhaha..gelak sampai nak terguling aku ni..bila baca kenyataan dari seorang menteri umnnngok....patut pun ramai orang kata puak-puak umnooo ni umngokkkkkkk..Lu orang fikir le sendiri...mana mau TEBAS masa PRU 13 nanti.

perbetulkan arah kiblat kita petang ni.


Matahari tegak di atas Kaabah petang ini

KUALA LUMPUR - Umat Islam di negara ini berpeluang menyemak arah kiblat yang betul pada pukul 5.16 petang hari ini (waktu Malaysia) berikutan fenomena Istiwa' Matahari di atas Ka'abah, iaitu matahari akan berada tegak di atas Kaabah, di Masjidil Haram, Makkah.

Laman Facebook milik Observatori Negara Langkawi (NOL), di bawah Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi, memberikan pautan www.falak-online.net yang menyebut matahari akan berada tepat di atas Kaabah dua kali setahun iaitu pada 5.16 petang 28 Mei dan juga pukul 5.28 petang 16 Julai.

Di Makkah, Arab Saudi, ia berlaku pada 12.16 tengah hari 28 Mei dan 12.28 tengah hari pada 16 Julai.

Laman sesawang itu juga memaklumkan cara menyemak arah kiblat iaitu dengan memacak kayu atau pancang di atas tanah yang tidak dilindungi sebarang pokok atau bangunan supaya bayang kayu yang dipacakkan itu dapat dilihat dengan jelas.
"Apabila tepat masanya, pastikan bayang-bayang yang ada jelas dan tidak dilindungi. Kemudian buat garisan bayang-bayang itu ke arah matahari supaya mendapat arah kiblat yang tepat, Insya Allah," menurut laman itu.- Bernama
Subhanallah....peluang yang diberi perlu dimanfaatkan untuk membetulkan arah kiblat kita. Sesungguhnya Allah Maha Mengasihi akan hamba-hambaNya bukan sekadar untuk membetulkan arah kita menghadapkan diri bagi menyembahNya malah terlalu banyak peluang yang diberi sepanjang hayat kita.Hanya manusia yang mahu berfikir sahaja akan dapat membezakan antara yang baik dan yang buruk,antara intan dan kaca.

SPR kita tentu tak setuju


Calon dakwa penipuan dalam pilihan raya Mesir


CALON pilihan raya Presiden, Hamdeen Sabahi berucap pada satu sidang media di Kaherah kelmarin.

KAHERAH, Mesir – Tiga calon utama dalam persaingan untuk jawatan Presiden Mesir membuat aduan kepada suruhan jaya pilihan raya kerana mendakwa berlaku penipuan dalam pusingan pertama pilihan raya Presiden di negara berkenaan.
Keputusan tidak rasmi menunjukkan calon pergerakan Islam Ikhwanul Muslimin, Mohammed Morsi akan berdepan dengan bekas Perdana Menteri Ahmed Shafiq dalam pusingan penentu pilihan raya tersebut.
Keputusan rasmi pusingan pertama pilihan raya Presiden Mesir dijangka diketahui hari ini.
Shafiq yang berada di tempat kedua selepas Morsi mendakwa, undi untuk dirinya di sebuah wilayah tidak dikira pada pilihan raya minggu lalu.
Calon ketiga, Hamdeen Sabahi pula meminta pengiraan semula undi dilakukan selepas beliau berada di kedudukan dengan perbezaan 700,000 undi.
Aduan tersebut difailkan oleh seorang lagi calon pilihan raya Presiden Mesir, Abdel-Moneim Abolfotoh kelmarin.
Abdel-Moneim menduduki tempat keempat dalam pilihan raya berkenaan.
Peguamnya menyatakan, beliau memiliki bukti bahawa undian orang yang telah mati turut dikira dalam pilihan raya itu.
Tarikh akhir untuk aduan difailkan adalah semalam sebelum pusingan penentu diadakan pada 16 dan 17 Jun depan.
Pilihan raya tersebut diadakan oleh Majlis Tertinggi Angkatan Tentera Mesir yang mentadbir negara selepas kejatuhan Presiden Hosni Mubarak pada awal tahun lalu.
Sekitar 50 peratus daripada 50 juta pengundi berdaftar keluar mengundi untuk memilih seorang daripada 12 calon yang bersaing pada pusingan pertama pilihan raya tersebut. – Agensi

28 Mei, 2012

PRU November depan..steady la PM aku nii.


PM Nepal minta pilihan raya baru pada November 

2012/05/28

fulamak..pakai songkok hitam tinggi mcm umnoo
KATMANDU: Perdana Menteri Nepal meminta pilihan raya baru diadakan pada November ini selepas penggal Dewan Perlembagaan tamat tempohnya tengah malam tadi tanpa pemimpin politik selesai merangka perlembagaan baru. 

Perdana Menteri Baburam Bhattarai berkata, Dewan Perlembagaan gagal mencapai matlamat yang ditetapkan.

"Kami tidak mempunyai pilihan kecuali kembali kepada rakyat dan memilih wakil baru untuk menulis perlembagaan," katanya dalam pengumuman yang disiarkan menerusi televisyen.
Bhattarai berkata, beliau akan menjadi ketua kerajaan buat sementara sehingga pilihan raya diadakan pada 22 November depan. - AP 


Negara atas gunung ni pun kira ok juga le...berani dan jujur juga pemimpinnya menyatakan apa yang sedang berlaku terhadap politik negaranya..Pm kita macamana ye..Sendiri nilai sendiri pilih. Aku kira nak TEBAS umno BE END.

27 Mei, 2012

aiyoo..apa mau takut


MIC, hudud tiada kena mengena dengan kita
  • Dr Balachandran
  • 4:48PM Mei 17 2012
 
Saya merujuk kepada berita yang disiarkan Sinar Online "Hudud: MIC mahu PR buat pendirian jelas".

Saya menasihatkan Setiausaha Agung MIC, S Murugessan dan parti MIC supaya memberi tumpuan kepada usaha meningkatkan hak-hak dan kepentingan masyarakat India di negara ini, yang menjadi lebih utama pada masa kini.

Bagi saya dan kebanyakan masyarakat India, sama ada hudud dilaksanakan atau tidak, tidak ada kena mengena dan kaitan dengan hak dan kepentingan kita. 

Ia tidak akan meninggalkan sebarang kesan ke atas sosial ekonomi masyarakat India kerana ia isu yang berkaitan dengan masyarakat Islam.

Murugessan dan MIC perlu mengambil berat soal lebih 240,000 kaum India yang tidak memiliki kad pengenalan dan mengalami masalah kerakyatan, lebih utama dari mempersoalkan sama ada hudud akan dilaksanakan atau tidak.

Murugessan dan MIC sebagai sebuah komponen parti pemerintah yang kononnya memperjuangkan nasib masyarakat India, perlu memastikan tidak ada kaum India yang merempat kerana ketiadaan rumah (homeless).

Murugessan dan MIC juga, perlu berusaha bersungguh-sungguh memastikan anak bangsa Malaysia dari masyarakat India tidak keciciran dalam melanjutkan pelajaran mereka kerana tidak ada bantuan pelajaran atau pun biasiswa.

Sebanyak RM93.2 bilion dibelanjakan sejak 2009 untuk bidang pendidikan Negara tetapi hanya RM2 bilion sahaja yang diperuntukkan untuk kaum India. 

Sepatutnya, masyarakat India mendapat bahagian sekurang-kurangnya 10 peratus daripada peruntukan itu sebanyak RM9.3 bilion bukannya hanya mendapat RM2 bilion sahaja.

Berbalik kepada soal hukum hudud, saya menasihatkan Murugessan memperdalamkan ilmu dan belajar tentang hukum tersebut terlebih dahulu sebelum mengeluarkan pelbagai komen. 

Sekiranya, beliau tidak mempunyai masa kerana terlalu sibuk mengejar projek dan pangkat, beliau boleh memanggil saya dan saya bersedia pada bila-bila masa untuk memberi tunjuk ajar kepada beliau tentang hukum hudud.

Jangan berkata perkara yang beliau tidak ketahui kerana ia akan mengundang kemurkaan Tuhan!

mati hidup kembali



Terengganu hidupkan kembali 'Pesta Main Pantai'
KUALA TERENGGANU - Kerajaan Terengganu akan menghidupkan kembali tradisi 'Pesta Main Pantai' yang begitu sinonim dengan masyarakat negeri itu pada suatu ketika dahulu.

Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Said berkata pesta itu dilihat sebagai persada bagi merintis kembali martabat dan kegemilangan seni, budaya dan warisan bangsa yang dapat menggamit pelancong ke Terengganu.

Katanya pesta itu merupakan acara tradisi yang diadakan sejak tahun 70-an, bagaimanapun zaman kegemilangannya semakin malap berikutan arus pemodenan.

"Kita akan merangka pelbagai acara bagi menggamit kembali nostalgia darizaman berzaman itu," katanya selepas merasmikan Pesta Main Pantai Terengganu, di sini, hari ini.

Pesta Main Pantai yang sedang berlangsung selama 10 hari dan berakhir 3 Jun ini, diadakan di Dataran Shahbandar di sini.

Ahmad berkata pelbagai acara kesenian, tradisi dan warisan seperti permainan sukan rakyat, kraftangan, makanan tradisional dan persembahan kebudayaan Terengganu akan diadakan sempena pesta itu.

Katanya sebelum ini, pesta berkenaan merupakan perhimpunan keluarga petani pada setiap tahun di tepi pantai untuk melepaskan penat lelah selepas menuai padi. - Bernama
Melayumnoo pasti suka jenis gini-gini..sudah mati dihidupkan kembali...tambah pula sekarang ni bukan sekadar dengan permainan tradisional malah dengan konsert yang lebih hebat hingga menjadi macam orang dulu-dulu juga yang pakaiannya kurang kain.

25 Mei, 2012

di Perak dulu bukan rampas kuasa laa..


Mahathir: Cara ganas rebut kuasa malang bagi negara
DR MAHATHIR MOHAMAD
25 Mei 2012
KITA sudah merdeka selama 55 tahun dan telah mengadakan 12 Pilihan Raya Umum. Walaupun parti-parti bukan dari Perikatan atau Barisan Nasional telah berjaya menawan dan mendiri Kerajaan dibeberapa negeri di Semenanjung dan di Sabah, tetapi Perikatan dan Barisan Nasional tidak pernah kalah di peringkat Pusat. Perikatan dan Barisan Nasional terus menjadi Kerajaan diperingkat Pusat, peringkat yang paling berkuasa di Malaysia.

Memang pada 1969 Perikatan hampir kalah tetapi kuasa kekal di tangan Perikatan dan akhirnya beberapa parti lawan telah menyertai Perikatan untuk menubuh Barisan Nasional yang terus memerintah.

Barisan Nasional menghadapi beberapa masalah dalaman tetapi berjaya mengatasinya dan mengekal kuasanya di peringkat Pusat. Serpihan dari Umno yang diusahakan oleh Tengku Razaleigh dan Anwar Ibrahim tidak berjaya mengalahkan Barisan Nasional.

Pada 2008 kebencian terhadap pemerintahan Abdullah menyebabkan ramai dari penyokong Umno dan parti-parti komponen lain mengurangkan sokongan kepada Barisan Nasional sehingga lima buah negeri dapat ditawan oleh parti-parti bukan Barisan Nasional. Di peringkat Pusat majoriti Barisan Nasional menurun sehingga tidak dapat menguasai dua pertiga dari kerusi Parlimen. Namun Barisan Nasional masih dapat mendiri Kerajaan di peringkat Pusat.

Kemenangan yang berturut-turut sejak merdeka melumpuhkan semangat parti-parti bukan Barisan Nasional. Percubaan oleh Anwar Ibrahim untuk menyeludup masuk ke dalam Umno supaya dapat merebut kuasa dari dalam juga gagal.

Yang terpaksa diakui oleh semua pihak, semua rakyat Malaysia dan juga pemerhati asing ialah sehingga kini proses pilihan raya tidak dapat menjatuhkan Barisan Nasional. Majoriti rakyat Malaysia tetap memberi kemenangan kepada Barisan Nasional. Kenapa tidak. Semua terpaksa terima hakikat bahawa Kerajaan-Kerajaan Barisan Nasional telah membawa banyak kemajuan dan nikmat lain kepada rakyat. Barisan Nasional berjaya membawa keamanan dan kesejahteraan kepada Negara Malaysia. Tiap seorang dari rakyat Malaysia dapat mengecapi kehidupan yang lebih mewah dan lebih bahagia di bawah pemerintahan Barisan Nasional. Segala percubaan oleh parti-parti lawan untuk mengurangkan sokongan dan persepsi baik terhadap Barisan Nasional dan pemerintah yang didirikan olehnya tidak berjaya.

Memandang kepada sejarah Malaysia merdeka dan keputusan-keputusan pilihan raya, parti lawan tentu kurang yakin mereka akan menang PRU 13 dan mendirikan Kerajaan Pusat. Cara demokrasi tidak boleh menjayakan mereka. Melihat penggulingan Kerajaan di Negara-negara Arab, tentulah terlintas di hati pemimpin-pemimpin parti lawan bahawa cara-cara demonstrasi ganas dan berpanjangan lebih mungkin memberi kejayaan kepada cita-cita mereka.

Tetapi mereka perlu menunjuk kepada rakyat, dan lebih utama kepada dunia luar bahawa Kerajaan Barisan Nasional di Malaysia adalah zalim dan menindas rakyat seperti Kerajaan-Kerajaan kuku besi Negara Arab.

Maka diciptalah Bersih. Kononnya pilihan raya di Malaysia ditipu oleh Kerajaan Pusat, walau apapun bukti bahawa di Malaysia parti lawan boleh menang dan telah menang berkali-kali jika rakyat menyokong mereka dan sebaliknya di Negara Arab bukan sahaja Kerajaan yang digulingkan tidak pernah kalah tetapi pilihan raya memberi kemenangan 99 peratus kepada pemerintah, masih juga didakwa pilihan raya Umum ditipu oleh Kerajaan Malaysia.

Kerajaan bertindak untuk meneluskan lagi proses pilihan raya mengikut kehendak parti lawan. Tetapi masih juga dituduh yang kerajaan menipu.

Banyaklah lagi tuduhan kezaliman dan kemungkaran yang dilempar kepada kerajaan semata-semata untuk memburukkan imej kerajaan.

Tunjuk-tunjuk perasaan Bersih yang besar dan ganas adalah persediaan untuk menolak keputusan PRU13 jika parti lawan gagal memenanginya. Kekalahan mereka akan dituruti dengan demonstrasi ganas yang tidak berhenti-henti supaya keputusan pilihan raya ditolak dan satu Kerajaan lain didirikan, yang ditunjuk oleh parti lawan. Kemudian mereka akan berusaha untuk mengadakan pilihan raya sekali lagi yang boleh dimanipulasi oleh mereka.

Sudah tentu sebelum kerajaan pilihan rakyat digulingkan, negara akan diserang bertubi-tubi dengan demo ganas dan huru-hara. Perancangan dan perusahaan akan diganggu mungkin dengan mogok di sana sini anjuran parti lawan.

Kestabilan negara akan tergugat. Polis dituduh melakukan keganasan supaya mereka tidak dapat kawal huru-hara dan demo dengan cara berkesan.
Kuasa-kuasa asing akan mengecam kerajaan pilihan rakyat kerana kononnya mengguna kekerasan menghalang kebebasan bersuara dan berdemo. Malaysia akan dicap sebagai Police State.

Malaysia yang telah memberi banyak nikmat dan kebahagiaan kepada rakyatnya, yang telah diiktiraf sebagai negara yang termaju di antara negara membangun, Malaysia yang bangun dengan pesatnya akan bertukar menjadi negara yang tidak lagi stabil dan maju, dan tidak lagi memberi kebahagiaan dan rahmat kepada rakyatnya. Mereka tidak percaya dengan demokrasi, maka akan hilanglah hak rakyat untuk memilih kerajaan.

Negara ini akan menjadi miskin dan Wawasan 2020 tidak akan menjadi kenyataan. Inilah yang akan berlaku kerana parti bukan Barisan Nasional kecewa tidak dapat ke Putrajaya. Jika dengan cara ganas mereka, mereka berjaya merebut kuasa, percayalah demokrasi akan dihapuskan dan nasib yang buruk akan menimpa negara tercinta ini.
Cara rampas kuasa di Perak selepas PRU 12 yang lalu tak ganas..memang betul tiada siapa yang cedera atau berlaku kejadian pertumpahan darah. Mungkin cara ni yang dikatakan demokrasi juga...atau mungkin cara tu bukan rampas kuasa...Hahhaha..Lantak le..ikut cara fikir hangpa semua yang dilakukan oleh pihak PR salah dan tidak bertamaddun,cara hangpa je yang betul..Aku yakin rakyat akan TEBAS umno be end dan akan serahkan kuasa kepada pihak PR dengan cara yang bertamaddun PRU 13 nanti,jika ia dijalankan dengan cara yang bertamaddun tanpa penipuan dan bersih.

24 Mei, 2012

BERSIH>>>kita tuntut kos kerugian kita pula

duduk dgn aman
Hahahha...berita baik..boleh tuntut bila berlaku kes sebegini


Kerajaan tuntut Ambiga bayar ganti rugi

KUALA LUMPUR - Kerajaan Malaysia mengemukakan saman menuntut ganti rugi RM122,000 daripada Pengerusi Bersih 3.0, Datuk S. Ambiga dan sembilan ahli jawatankuasa penganjur kerana gagal mengawal perhimpunan haram pada 28 April lalu sehingga ia menanggung kerugian berikutan kerosakan 15 kenderaan miliknya.
Melalui dokumen diperoleh media semalam, kerajaan memfailkan writ saman di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi, Kompleks Mahkamah Jalan Duta pada 15 Mei lalu.
Selain Ambiga, turut dinamakan sebagai defendan ialah Maria Chin Abdullah, Zaid Kamarudin, Haris Fathillah Mohamed, K. Arumugam, S. Arul Prakkash, Wong Chin Huat, Dr. Ahmad Farouk Musa, Toh Kin Woon dan Andrew Khoo.
Dalam pernyataan tuntutannya, kerajaan (plaintif) berkata, pada 28 April lalu, penganjur berhimpun di sekitar Dataran Merdeka yang dipasang halangan polis sebelum dirempuh menyebabkan berlaku kerosakan harta benda.
Mengikut Seksyen 6(2)(g) Akta Perhimpunan Aman 2012 (Akta 736), kesemua defendan mempunyai tanggungjawab untuk memastikan perhimpunan tidak menyebabkan kerosakan.
Berikutan kecuaian defendan, plaintif terpaksa menanggung kos pembaikan antara RM2,000 dan RM20,000 yang kesemuanya berjumlah RM122,000.
Kes itu ditetapkan bagi sebutan pada 13 Jun depan.
kos operasi ditanggung juga oleh rakyat...belasahhhhhhhhhhhh
Bagi para demontran yang cedera dibelasah pihak polis pula..kita pakat buat tuntutan juga atas kecederaan serta kerugian yang dialami akibat tindakan pihak polis yang tidak mengikut SOP dan peraturan serta membelakangi Perlembagaan Negara..Disamping kita juga sebagai rakyat terpaksa menanggung kos operasi mereka pada hari tersebut bagi menjaga keamanan dan ketenteraman kita tetapi mereka yang menyebabkan berlakunya kekalutan pada hari tersebut.
Apa macam ? Lagi cepat kita TEBAS umno BE END lagi baguih.

bila masuk PAS hangpa terguris hati..bila belasah rakyat ?

Berita kemasukan bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah PDRM Datuk Mohd Fauzi Shaari menyertai PAS telah mula menambahkan igauan dan sasau beberapa pihak yang berfikiran ala komunis. Tindakan Datuk Fauzi yang telah mengisytiharkan menyertai PAS pada hari Ahad lepas kini seakan-akan merupakan tumbukan padu kepada rakyat Malaysia terutamanya pihak umno. 
Maka terdapatlah segelintir orang yang dilihat cerdik telah memperlihatkan kebodohan mereka sendiri seperti..
sapa masuk PAS..khianat kerajaan ..hahhha
Bila Polis membelasah rakyat yang menggunakan hak yang ada..apa hangpa rasa ? Bukan rakyat yang turut menyumbang kepada gaji atau pendapatan hangpa dan negara sekadar terguris hati...tapi berdarah dahi..patah kaki..semput jantung....Bila Umno membiarkan Melayu menjadi seolah-olah peminta sedekah dalam negara sendiri pula macamana ? Umno membiarkan ramai Melayu menjadi peniaga tepi jalan pula macamana ? Kini umno BE END sedang menjadikan ANAK MUDA sebagai penggila seni melalui program himpunan jutaan belia yang dipenuhi dengan 24 pentas dan seribu artis dan ditarbiahkan selama 5 hari 5 malam. Tentu orang jenis ni SUKA HATI DAN RASA BERTUAH.
aikk...macam hairan je bahasa dia ni ?
 Kalau diamati le akan kenyataan puak-puak gini...sah depa ni jenis tinggal dalam hutan atau gua atau dalam tempurung....atau pun zaman sekarang ni tinggal dalam rumah bertembok penjara.
Gambar bawah ni yang terbaru kat Kedah.
Lt.Kol (B) Umar Hj Din menyerahkan borang menyertai PAS
Apa pun aku tak marah sangat kat puak-puak macam ni,kerana pemikiran depa yang masih terjajah. Ni la bukti kejayaan Umno Be End mendidik rakyat Malaysia selama mereka diamanahkan memerintah negara ini.

23 Mei, 2012

kembali gempaq...janda sapa ni


Bekas isteri Sultan jadi selebriti TV

AZRINAZ ketika mengiringi Sultan Hassanal Bolkiah pada satu majlis di Bandar Seri Begawan, Brunei pada Julai 2008.


KUALA LUMPUR – Bekas isteri Sultan Brunei, Sultan Hassanal Bolkiah, Azrinaz Mazhar Hakim, 33, bakal membuat kemunculan semula di kaca televisyen sebagai juri jemputan program realiti mencari pengacara On Air di Astro Ria pada pukul 10 malam esok.
Ia merupakan kemunculan pertama Azrinaz di kaca televisyen selepas dia berhenti sebagai pengacara di TV3 pada bulan Mei 2005.
Pengurus Program Astro Ria, Raqim Ahmad Ramli berkata, Azrinaz akan muncul sebagai juri jemputan dan salah seorang tenaga pengajar bagi program tersebut.
“Azrinaz menerima pelawaan kami untuk muncul sebagai juri jemputan episod pertama program On Air pada Khamis ini.
“Selain menjadi juri jemputan, Azrinaz juga akan menjadi salah seorang tenaga pengajar untuk cabaran stand upper (melaporkan secara langsung dari lokasi),” ujarnya ketika dihubungi Kosmo! semalam.

22 Mei, 2012

hang nak kira mcmana tu hang punya pasai la rais oiii


Hanya 22,270 Sertai Perhimpunan 28 April - Rais
KUALA LUMPUR: Perhimpunan di ibu negara bulan lepas disertai oleh 22,270 orang dan bukan ratusan ribu seperti yang didakwa pembangkang, kata Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim, Isnin.
Beliau berkata rumusan tentang jumlah mereka yang menyertai perhimpunan pada 28 April itu dibuat oleh Pertubuhan Berita Nasional (Bernama) dengan menggunakan sistem blok fotografi.
"Jumlahnya 22,270, agak hampir dengan konfigurasi British Broadcasting Corporation (BBC) (25,000), tetapi, yang pasti ia jauh daripada (jumlah) yang diumumkan (penasihat PKR dan Ketua Pembangkang) Datuk Seri Anwar Ibrahim ke seluruh dunia.
"Sehubungan itu, kami ingin berkata begini: "Bersikap jujurlah tentang jumlah orang yang menghadiri sebarang majlis.
"Dan idea untuk menjadikannya gah hingga mencapai beratus ribu bukan saja sesuatu yang agak nakal, tetapi juga menyatakan sesuatu yang begitu tidak benar kepada rakyat Malaysia dan kepada seluruh dunia," katanya selepas merasmikan kursus asas mengenai media baharu untuk anggota Mubarak (Majlis Bekas-bekas Wakil Rakyat) dan veteran Umno di sini.
Rais mempelawa mereka yang begitu berminat untuk mengetahui bagaimana jumlah itu dikira, melihat cara Bernama melakukannya.
"Kami sebenarnya boleh mengira jumlah kepala bagi setiap sentimeter graf pada sesuatu gambar.
"Kami lebih cenderung menerima cara anggaran itu dibuat daripada cara mencari gah yang kami dapat daripada puak PKR," katanya.
Ditanya adakah jumlah itu merupakan angka rasmi kerajaan, beliau berkata junmlah yang dicapai Bernama adalah lebih logik dan hampir dengan anggaran BBC.
Rais berkata beliau tidak keberatan sekiranya sebuah badan bebas diwujudkan untuk mengesahkan jumlah itu jika ada pihak yang mahukan demikian agar ia boleh dijadikan ukuran pada masa akan datang.
"Saya ingin mengesyorkan agar setiap kali ada perhimpunan besar, kaedah ini digunakan agar orang ramai boleh mendapat maklumat secara adil tentang jumlah hadirin," kata beliau. - BERNAMA
Hahaha..kaedah menghitung ala umporno....yang lebih lojik..kami pakat pi...dari Kedah saja lebih dari 10 ribu yg pi..ni cara jujur le kami habaq tok rais oii...Yang hang dok kira bab jujur dalam jumlah orang hadir BERSIH tu buat pa...JUJUR dalam hal Pilihan Raya yang kami minta...tak kira le berapa ramai yang hadir...Ni tahap menteri kita dari kalangan umnoo be endddd..lain yang rakyat dok minta supaya jujur lain yang depa dok pertikai. Bila orang kata depa macam lembu..nanti marah pula..tuduh orang kurang sopan pula..Hang nak hitung,kira macamana pun hang punya pasai la..Kami kira nak TEBAS umno supaya terus BE END

simbol kapal selamnya manee ?


SPR Perkenal Simbol Baru
PETALING JAYA: Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) memperkenalkan 30 simbol yang lebih 'moden dan mesra' untuk dipilih dan digunakan oleh calon-calon bebas pada pilihan raya akan datang.
Suruhanjaya itu hanya mengekalkan tujuh daripada 20 pilihan simbol sedia ada.
Timbalan Pengerusi SPR, Datuk Wan Ahmad Wan Omar berkata, pengenalan 23 simbol baru itu memenuhi kriteria agar ia lebih moden dan mesra.
Antara simbol yang digugurkan daripada senarai ialah kepala harimau, gunting, kasut, paip rokok, payung, ayam jantan, basikal, bas, traktor, mesin taip, layang-layang dan kelapa sawit.
"Kami gugurkan simbol-simbol tertentu kerana ia membawa konotasi negatif.
"Harimau mewakili maksud garang, kasut pula kelihatan kotor manakala gunting digunakan dalam peribahasa Melayu iaitu gunting dalam lipatan," katanya, sambil menambah simbol paip digugurkan kerana merokok membahayakan kesihatan.
Menurut beliau simbol basikal, traktor dan mesin taip digugurkan kerana mengikut peredaran zaman.
Sementara itu menurutnya simbol payung pula digugurkan kerana tidak adil untuk menghalang orang ramai membawa payung pada hari pengundian.
Simbol baru yang diperkenalkan ialah arnab, udang, burung, gajah, kuda, cincin, tali leher, dan cermin mata.
Simbol lain ialah beg, kemeja, motosikal, kereta, sampan, gelas, cawan, meja, rumah, televisyen, pen, bunga, cangkul dan pokok bagi menggantikan kelapa sawit.
Simbol lama yang dikekalkan dengan sedikit pembaharuan ialah buku, ikan, jam loceng, kerusi, kapal terbang, telefon dan kunci.
"Kita telah modenkan simbol telefon daripada jenis yang perlu didail kepada butang serta sejambak kunci kepada hanya satu kunci," kata Wan Ahmad.
Sementara itu Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof berkata calon bebas perlu memilih simbol-simbol yang digazetkan suruhanjaya itu.
"Kami tidak benarkan mereka menggunakan simbol yang dicipta sendiri," katanya.
Setakat nak modenkan simbol ni..elok le..tu pun selepas lebih 50 tahun baru nak terfikir kot..Tapi macamana dengan tuntutan rakyat seperti yang dibuat melalui BERSIH..tak nak bagi nampak moden sama kaa...Aku dok cari simbol yang lebih moden macam KAPAL SELAM,BADAK,KATAK,KAD KREDIT SERTA KONDO. Simbol apa pun hangpa nak boh aku tak ambil kisah le..Aku ABU Be End aku pangkah je.

tahniah Jamil Khir...kejayaan wasatiyyah 1Malaysia


Pasangan tidak serik, dua kali dicekup khalwat
WARTAWAN SINAR HARIAN
22 Mei 2012
Penguatkuasa menyoal siasat pasangan yang ditahan.
Penguatkuasa menyoal siasat pasangan yang ditahan.
AMPANG - Sepasang kekasih yang tidak serik berkhalwat dan kes tangkapan mereka masih dibicarakan di Mahkamah Syariah sekali lagi dicekup oleh penguat kuasa agama di sebuah rumah, di Taman Chempaka pagi semalam.

Dalam kejadian jam 1 pagi itu, seorang perempuan berusia 22 tahun dan teman lelakinya berusia 27 tahun itu ditahan sepasukan penguat kuasa Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) dan Pegawai Masjid Al-Azim, Pandan Indah.

Pegawai Masjid Al-Azim, Ahmad Nawi Othman berkata, sepasukan anggota penguat kuasa mengetuk pintu rumah berkenaan beberapa kali sebelum dibuka seorang lelaki yang hanya berseluar pendek beberapa minit kemudian.

“Manakala teman wanitanya yang hanya berkemban berlari ke bilik dari ruang tamu untuk memakai pakaian.

“Kami menemui coli dan seluar pendek milik wanita itu di atas katil yang diletakkan di ruang tamu rumah sewa pasangan tersebut dan kondom di atas lantai.

Menurutnya, pasangan itu menyerahkan sijil nikah yang diragui berikutan tiada cop pengesahan dari pejabat agama.

“Lelaki yang sudah berkahwin itu melakukan kesalahan kerana berpoligami tanpa kebenaran dan sanggup bernikah bersama teman wanitanya di sempadan Thailand,” katanya.

Ahmad Nawi berkata, pasangan itu pernah ditangkap berkhalwat pada jam 1 pagi, tiga minggu lalu di kediaman sama.

Operasi itu dijalankan mengikut Seksyen 29, Enakmen Jenayah Syariah Jais 1995, jika disabit kesalahan boleh didenda RM3,000 atau penjara dua tahun atau kedua-duanya sekali.
Terkejut lihat aksi seks adik
WARTAWAN SINAR HARIAN
20 Mei 2012
HULU BESUT - Seorang wanita terkedu apabila menyaksikan aksi seks adik lelakinya dengan seorang remaja perempuan di atas buaian berhampiran rumahnya di Kampung Jerebun dekat sini, 25 April lalu.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Kamaruddin Mohd Zakaria berkata, kejadian kira-kira jam 6 petang itu turut mengejutkan pasangan itu yang asyik berasmara di atas buaian.

Menurutnya, kakak lelaki itu kemudian bertanyakan adiknya apa yang dilakukan mereka dan adiknya itu mengaku melakukan hubungan seks dengan remaja perempuan terbabit.

“Sebelum itu, remaja perempuan berumur 14 tahun yang masih belajar dalam tingkatan dua di sebuah sekolah menengah di daerah ini telah keluar dari rumahnya di Bukit Tanah, Kerandang dan pergi ke rumah teman lelakinya di Kampung Jerebun,” katanya.CERITA LANJUT
Tahniah la kpd Jamil Khir dan PM 1 Malaysia Wasatiyyah atas kejayaan ni..Memang layak dibanggakan oleh Umnoo Be End yang kononnya telah menjadikan negara kita ini sebagai sebuah negara Islam yang patut dicontohi oleh negara lain..Mungkin selaras dengan apa yang digariskan dalam buku Pemahaman Wasatiyyah dan Ancaman Terhadap Islam Masa Kini.
sapa yang faham pun aku tak tau la..dan sapa yang ancam pula rasanya aku tau sikit.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...