WISH

WISH

18 Januari, 2013

nak punah lagi juta-juta RM duit tentera dan bekas tentera ni.



KUALA LUMPUR 18 Jan: Pakatan Rakyat (Pakatan) menawarkan lima peratus wang caruman tambahan kepada anggota tentera melalui Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT).
Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli berkata, wang itu akan dicarum menerusi tabung khas pencen LTAT.
“Atas keprihatinan melihat keutamaan kebajikan bekas anggota tentera, Pakatan menawarkan untuk menambah lima peratus caruman kerajaan ke dalam tabung pencen tentera.
“Sekarang anggota tentera dapat 15 peratus. Kalau Pakatan Rakyat menang, kita akan tambah lima peratus. Bermakna sebulan 20 peratus dari jumlah gajinya dicarum dalam LTAT,” kata Rafizi.
“Lima peratus ini akan kita gunakan untuk dilaburkan dalam tabung khas dalam LTAT. Keuntungan ini kita akan beri sebagai imbuhan kepada mereka yang tidak mempunyai pencen dan belum diselaraskan,” jelasnya di hadapan kira-kira 1,000 hadirin sempena Ceramah Jelajah Penyelewengan LTAT di PPR Bandar Tasek Selatan, Sungai Besi malam tadi.
Rafizi berkata, beliau akan ke Wisma Boustead Holding Berhad semula minggu depan, kali ini sebagai pemegang saham yang membolehkannya akses kepada dokumen urusniaga LTAT.
“Kita akan ke Wisma Boustead minggu depan. Kali ini saya pemegang saham Boustead dan akan semak satu persatu,” katanya.
“Orang selalu tanya kenapa saya beria-ia nak pertahankan (bekas tentera)? Ya, dulu memang kita tak pernah tanya tentang hal ehwal tentera.
“Isu ini timbul sebab Menteri Pertahanan gelojoh ‘gunakan’ Kementerian Pertahanan. Dengan pendedahan oleh ahli perniagaan, Deepak Jaikishan, soal wang bekas anggota ATM diguna untuk membayar pihak tertentu, maka ada asas penglibatan,” tambahnya.
“Wang RM130 juta yang digunakan untuk membayar (Datuk) Raja Ropiaah (Raja Abdullah) dan RM30 juta kepada Deepak
ini sama seperti kita gunakan wang caruman anggota tentera untuk membeli cincin Rosmah (Mansor),” katanya.
“Kita tahu kepayahan bekas anggota. Ada yang 18 tahun, 21 tahun berkhidmat. Ada yang nak minta permit teksi tak dapat. Ada pula yang minta permit berniaga, pun tak dapat. Kena kerja sampai umur 65 tahun. Tapi, Umno BN atas nama Melayu ambil tanah dan wang kemudian diali-babakan,” sambung beliau.
“Umno BN juga sering gunakan imej tentera, kononnya jika berlaku perubahan dalam negara, akan berlaku pertumpahan darah. Ini mesej psikologi yang cukup besar,” tegasnya.
“Sedangkan kini ramai bekas tentera dan polis bersama Pakatan Rakyat. Setiap hari ada sahaja Jeneral yang hubungi kita (KEADILAN),” jelas Rafizi lagi.

17 Januari, 2013

Tarikh PRU 13..macam tikam nombor ekor laa

Ramalan tentang tarikh PRU 13 umpama macam orang dok tikam nombor ramalan kot...atau dalam bahasa lain tikam nombor ekor. Ini juga menggambarkan bentuk pemikiran pemimpin negara kita yang berdentum dentam menyatakan untuk membawa negara ini menjadi negara maju pada tahun 2020. Gulungan pemimpin begini memang suka bawa rakyat jadi tukang ramal atau tok nujum..
Manyak syiokkkk oooo bagi rakyat tertanya-tanya. Lebih teruk dari negara lain yang masih kurang membangun seperti Malaysia.

Penggal ke 12 Parlimen dan DUN didalam Malaysia kecuali Sabah dan Sarawak semakin hampir. Kalau disesetengah negara tarikh pilihan raya mereka diumumkan bertahun-tahun sebelum itu. Kalau beginilah caranya, alamat negara kita akan bertambah maju dalam hal kecelaruan minda la. 

Mengikut sesetengah analisa menyatakan bahawa Najib akan bubarkan Parlimen pada bila-bila masa antara 20 Feb 2013 hingga 20 Mac 2013 sebab Najib kena hadir program diluar negara dan dalam masa yang sama pada bulan Mac ni juga ada pertunjukan LIMA di Langkawi yang sebelum ini selalunya diadakan dalam bulan Disember.
Peluang..peluang..peluang masa LIMA ni tentu depa tak lepaskan.
Peluang apa hangpa fikir sendiri le.
Mai kita pakat teka...kita lihat siapa yang kena...nombor 2 aku yang punya..Hahahaha...bila pun tarikh PRU 13 ni .aku kira yang ni je

kapal selam tak main laa.

Berita ni tentu mencabar minat para penyangak...penyonglap wang harta negara atau harta orang lain..Kalau curi kapal selam,payah juga nak cari sebab laut ada banyak dan luas...tapi kalau songlap duit komisen beli kapal selam orang boleh trace juga..Ini kali ada orang curi keretapi maa..



Perempuan pula tu..dia tak bunuh orang lain pun cuma rempuh kediaman je...perempuan ni tentu lebih hebat dari perempuan yang beli cincin mahal tu..berani buat berani tanggung....tenat..Tapi perempuan yang berani buat dan masih tak bertudung belum jawab pun bab cincin yang bernilai juta-juta RM ni.
Inilah dunia...umpama kata dalam filem kot..dunia ana yang punya.
Ingat-ingat le..dalam AlQuran ada dinyatakan " lelaki yang baik untuk perempuan yang baik,dan perempuan yang baik untuk lelaki yang baik".
Kalau yang jahat tu,pasangannya tentu yang seangkatan dan sewaktu dengannya walaupun ada juga pasangan yang berlainan sikapnya yang merupakan ujian kepada yang baik tu.
TEBAS minda sendiri le..Ini kali lah.

16 Januari, 2013

Listen Problem la pula..kalah mat Sabu nii.

Wow...bila bab Amanat Hj Hadi dibangkitkan..puak-puak umno pun mula melalak kisah 30 tahun lalu...yang entah terbatal iman atau pun tidak...yang jelasnya ia umpama "Siapa makan cili,dia merasa pedas".
Lepas tu timbul pula bab Kalimah "Allah"...hinggakan ada yg keluarkan kenyataan siapa yang membenarkan masyarakat bukan Islam gunakan kalimah Allah ini akan menjadi murtad...tapi apakah bukan kerajaan juga yang membenarkan penggunaan perkataan tersebut dicetak didalam "Bible"  yang digunakan di Sabah dan Sarawak ?
Kemudian HKR 112 berlangsung dengan aman...tup tup...meletup pula bab LISTEN..LISTEN..LISTEN ni..

Wow...boleh kalah populariti Mat Sabu ni....
PROBLEM..PROBLEM..PROBLEM 
 Problem pada akal sesetengah manusia yang tak tau listen..listen to the others.
Maka timbul pula pandangan balas terhadap peristiwa listen problem ni.

NOW YOU MUST LISTEN..LISTEN..LISTEN..LISTEN...
as to make yourself clear..
LAGI

Dont worry..everything happens for a reason.
I'm sure about it..

15 Januari, 2013

no money no cry


Hey Malaysian..dont worry about money..

up..up and away.

dont cry...they spend it for you...See. 
where the money goes...

1. PKFZ = RM12 billion
2. Submarine = RM500 million
3. Simedarby = RM964 million
4. Paya Indah Westland =RM88 million
5. Posmalaysia (transmile) = RM230 million lost
6. Eurocopter deal = RM1 billion waste?
7. Terengganu Stadium Collapsed = RM292 million
8. MRR2 repair cost = RM70 million
9. Maybank Overpay for BII = RM4 billion
10. Tourism -NYY kickback = RM10 million
11. 3 paintings bought by MAS = RM1.5 million
12. Overpayment by Sport Ministry = RM8.4 million
13. London ‘s white elephant sports complex = RM70 million
14. MATRADE repairs = RM120 million
15. Cost of new plane used by PM = RM200 million
16. InventQ irrecoverable debt = RM228 million
17. Compensation for killing crooked bridge = RM257 million
18. Lost in selling Augusta = RM510 million
19. Worth of AP given out in a year = RM1.8 billion
20. Submarines (future Muzium Negara artifacts) = RM4.1 billion
21. PSC Naval dockyard = RM6.75 billion
22. The Bank Bumiputra twin scandals in the early 1980s saw US$1 billion = RM3.2 billion in 2008 ringgit
23. The Maminco attempt to corner the world tin market in the 1980s isbelieved to have cost some US$500 million. = RM1.6 billion
24. Betting in foreign exchange futures cost Bank Negara Malaysia = RM30 billion in the 1990s.
25. Perwaja Steel resulted in losses of US$800 million = RM2.56 billion.
26. Use of public funds in the Valuecap Sdn. Bhd. operation to shore up the stock market = RM10 billion
 

It's for you ?...ooo.. may be yes..

may be nooo

CNY di Kedah


Azizan : Yang Penting BERPAKAIAN SOPAN & TAK MENJOLOK MATA...

Kedah beri 'lampu hijau' acara CNY 1Malaysia
NONEKerajaan Kedah telah memberi lampu hijau untuk program budaya '1Malaysia Tahun Baru Cina 'yang dijadual diadakan pada 15 Februari di Alor Setar.

Bagaimanapun, Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak menegaskan bahawa pihak penganjur mesti memastikan penghibur berpakaian sopan.

Menurutnya, setiap peserta yang terlibat dengan
persembahan pentas dalam program itu, sama ada lelaki atau perempuan, mesti berpakaian sopan dan tidak menjolok mata.

Beliau menegaskan demikian sebagai mengulas laporan media bahawa program itu dilarang diadakan jika tidak mematuhi garispanduan kerajaan negeri berhubung persembahan awam.

Menurut pekeliling yang dikeluarkan kepada media oleh Exco Negeri bagi kesihatan, sukan, belia, budaya, seni, warisan dan bioteknologi, Hamdan Mohamed Khalib, garispanduan itu "boleh diubah" mengikut keadaan.

Apa yang lebih penting, katanya, ialah kerajaan Pakatan Rakyat tidak sombong dan tidak takut untuk mengakui kesilapan jika ia berlaku.
Beberapa pihak telah mengecam kerajaan negeri kerana mengenakan garispanduan keras bagi program kebudayaan yang juga menyatakan bahawa wanita dewasa tidak dibenarkan membuat persembahan dalam acara tersebut.

Bagaimanapun, mengikut garispanduan tersebut, terdapat "kekhilafan" kerana acara yang akan datang itu adalah menjadi persembahan kebudayaan awam.

Menurutnya, selepas mengenal pasti kesilapan itu, garispanduan baru dan kelulusan telah dikeluarkan kepada City Plaza dan penganjur, tanpa syarat yang dinyatakan dalam yang garispanduan awal, dan  etika pakaian yang selaras dengan budaya masyarakat perlu dipatuhi.

Sementara itu, pejabat Hamdan dalam satu kenyataan  berkata, garispanduan itu bertujuan untuk mengawal persembahan yang boleh menimbulkan masalah sosial, terutamanya di kalangan belia Melayu Islam.

Bagaimanapun, katanya, bagi program kebudayaan dan keagamaan yang melibatkan masyarakat Cina, India dan Thailand, beberapa kelonggaran dibenarkan mengikut keadaan.

Garispanduan itu, tambahnya, boleh dikeluarkan selaras dengan keperluan acara itu kerana kerajaan negeri mendengar dan menerima pandangan masyarakat untuk kebaikan semua.

NONEDifahamkan, penganjur program '1 Malaysia Tahun Baru Cina' itu tidak
mengadakan perbincangan dengan pejabat Hamdan (kiri) selepas menerima garispanduan sebelum ini, tetapi membangkitkan isu tersebut kepada para pegawai MCA.

Jurucakap pejabat Hamdan berkata, biasanya, penganjur acara akan berbincang dengan Hamdan, dan beberapa garispanduan akan dilonggarkan bagi menjayakan program tersebut, berdasarkan keperluan mereka.

20 Disember, 2012

mati syahid atau munafiq..

Kita pakat tolong le macamana pun yahudi tetap akan bertapak di Baitulmuqaddis.Umat Islam dan rakyat Palestin pasti akan terus diperlakukan dengan berbagai kekejaman..dari satu generasi kesatu generasi... 

Pemimpin dan umat Islam samada ikhlas atau tidak menzahirkan kecaman terhadap Israel dan zionis dengan berbagai cara. Hakikatnya Israel dan zionis akan terus melakukan kekejaman terhadap penduduk Palestin dan juga penentangan terhadap Islam.

Usah kita bersedih dengan kekejaman yang terjadi...memang naluri manusia akan merasa sayu atau sedih terhadap sesuatu kekejaman apalagi kita sebagai umat Nabi Muhammad SAW tetapi perjuangan WAJIB diteruskan dengan kekuatan Iman yang penuh dengan disiplinnya yang tersendiri.

Ambillah dari kisah penghijrahan Nabi Musa as..kisah Thalut dan Jalut..yang merangkumi disiplin KEPATUHAN kepada ketua,KEIKHLASAN terhadap perjuangan,KESABARAN serta KEYAKINAN terhadap JANJI Allah pastinya akan membawa kita kearah kebahgiaan dalam kehidupan seharian dan juga diakhirat kelak.

Mereka dilahirkan untuk mati SYAHID atau MUNAFIQ...hingga akhir zaman...begitu juga dengan kita. 

Baitulmuqaddis tidak akan dapat ditawan dan dikuasai oleh kita umat Islam hinggalah terbunuhnya DAJJAL...jangan marehh ye..perjuangan mesti diteruskan dengan berbagai cara. Usah bersedih dengan kekurangan senjata dalam menegakkan agama Allah..

Apakah kisah Nabi Daud yang bersenjatakan lastik belum cukup untuk dijadikan perangsang ? 

Ayuh !!!! Tumbangkan kezaliman dan kekufuran.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...