27 April, 2011

Makin lama makin menjadi ?

Pilihan raya umum negeri Sarawak telah berlalu..Suka duka politik terus berlaku.Ada yang menang ada yang kalah..Pemimpin Bn kata depa menang..rakyat masih menyukai Bn untuk memerintah bumi kenyalang itu..PR pula menambahkan kerusi...pemimpin PR kata..rakyat semakin menolak be end..Taib Mahmud masih menjadi KM, semakin bertambah tempohnya..menjadi lebih lama dari TDM menjadi PM..lebih lama dari tempoh Mubarak di negara Mesir...mau cipta rekod lah gayanya di Malaysia ini...makin tua makin menjadi kata setengah orang..


Apapun dari keputusan PRU Negeri ini menunjukkan perubahan sedang berlaku..perubahan  minda rakyat..walau disogok dengan berbagai umpan..dan diasak dari berbagai media..
.terutama melalui 
 RAKYAT SEMAKIN CERDIK..
Kawasan bandar telah memperlihatkan kematangan minda rakyat...hasil dari maklumat yg diperolehi dari masa kesemasa dan hasil dari pemerhatian mereka terhadap tindakan dan perlaksanaan dasar yang dibuat oleh pihak pemerintah..
Bagi penduduk di kawasan luar bandar, masih lagi asyik dengan lagu lama mereka..majoriti dikalangan penduduk luar bandar terutama di kawasan pendalaman masih dibelenggu dengan pemikiran lama...MENOLAK BE END bererti menentang Kerajaan...inilah juga yang menjadi senjata ugutan jentera  be end dengan dibantu oleh sebilangan  kakitangan kerajaan yang berfikiran kuno..





 Orang Iban kata...SAPU MALAYSIA...betul kot..



Jadilah resmi padi..semakin tunduk semakin berisi..
Apa pun keputusan yang telah berlaku merupakan pilihan jua bagi sesetengah rakyat yang tidak mau mengubah nasib mereka...tetapi ANAK MUDA semakin berubah angin...harap-harap perubahan ini semakin meningkat dikalangan rakyat Malaysia agar PR menjadi pilihan mereka semasa PRU 13 nanti...
BELUM CUBA BELUM TAU..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sebarang risiko terhadap komen anda..tanggungjawab anda