21 Disember, 2011

KURANG AJAR COW..

Sudah lama juga dok layan kat FB...seronok juge...ada berbagai gaya bahasa dan berbagai ejaan...semuanya dgn niat nak lawan hujjah..Entah sedar atau tidak,ada juga puak-puak yg mengaku pembela Melayu menggunakan bahasa melayu yang tunggang langgang...Hai mungkin ini kebanggaan Umno(Baru).

         Dalam kerancakkan berpolitik timbul pula sekelompok manusia yang MENGAKU Melayu menghantar Kek berbentuk TAIK (najis) manusia kepada seorang Ketua Menteri..Maka riuh rendah media massa dengan berita yang berbagai nada terutama media arus perdana.Maka berkatalah puak-puak pejuang bangsa Melayu "padan muka hangpa..Ketua Menteri ni layak terima mcm tu je..kerana dia seorang Cina"
Maka berbanggalah puak-puak yang mengaku Melayu ini dgn "TAIK" yang dibawa.

Hatta bertanya pula gulungan muda "cerdikkah MELAYU TUA ini'? Sudahlah menghantarnya ke pejabat Kerajaan Negeri sendiri kemudian dimakannya kek TAIK itu sendiri..Ohhhh memang mereka ini gulungan MELAYU tua yang penuh beradab sopan dan santun sebagaimana dilaungkan didalam perjuangan mereka.

Sekonyong-konyongnya berlaku pula peristiwa sekelompok gulungan muda yang terdiri dari para mahasiswa dan mahasiswi yang membantah tentang AUKU dan menuntut kebebasan mereka. Maka dibawanya mereka "Memo" untuk diserahkan kepada seorang Timbalan Menteri ke bangunan PWTC yang dibanggakan oleh Umno(Baru) dan terjadilah pula peristiwa menurunkan bendera bergambar Presiden Umno(Baru) yang Ketiga.



Riuh rendah pula media massa arus perdana tentang peristiwa ini. Maka terpacul keluarlah akan bahasa "KURANG AJAR" kepada gulungan muda ini.Berbagai gesaan dibuat termasuk memecat yang terbabit dari pusat pengajian seolah-olah tiada peraturan didalam negara.
Dalam riuh rendah ini timbul pula sekelompok pemuda Melayu memberi amaran kepada pemuda Melayu yang menurunkan bendera bergambar itu dan diancam mereka akan diLUDAH. Maka terkenallah pula kelompok pemuda MELAYU ini sebagai Panglima Perang LUDAH.

Rentetan peristiwa sudah tentu memberi makna yang berbagai mengikut cara fikir masing-masing.
Apa pun mereka yang mempunyai POWER Minda yang terbaik dapat menilainya dan menjawabnya..Siapa yang beradab dan siap yang kurang adab atau kurang ajar.

Kepada orang muda...kamulah pewaris negara..ditangan kamulah jua POWER penentu halatuju negara.
Teruskan perjuangaN...tapi jangan lupa masih ada lagi Yang Maha Power.
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...