11 Januari, 2012

tebas pencacai sekali dgn tuan..

Dah dua hari keputusan kes perbicaraan DSAI diumumkan..tak bersalah dan dilepaskan..Hari ni beberapa berita dipamerkan melalui media cetak seperti Utusan Malaysia dengan tajuk muka depannya " Peserta Bawa Bom"..

 .Aduhhh..kenapa begitu sekali tajuknya ?..hanya dengan mendapat maklumat dari SUMBER POLIS sahaja..maka diberinya tajuk berita tersebut...ni seolah-olah menunjukkan bahawa memang puak-puak yang pi nak dengar keputusan perbicaraan tu nak letupkan orang lain atau pun nak letup diri sendiri...memang tak masuk akal kalau penyokong DSAI bawa bahan letupan kemudian letupkan selepas keputusan diumumkan...macam main mercun kot...

Ni..sebahagian dari yang ditulis dalam akhbar tu..yang menunjukkan kata dari SUMBER POLIS.

Bom milik peserta perhimpunan

KUALA LUMPUR 10 Jan. – Tiga butir bom buatan sendiri yang meletup sehingga mencederakan lima individu di pekarangan Kompleks Mahkamah Jalan Duta di sini semalam, dipercayai dibawa oleh mereka yang menyertai perhimpunan Kempen Bebas Anwar 901.
Ini kerana, polis yang membuat pemeriksaan ketat di seluruh kawasan perhimpunan sebelum membenarkan peserta memasuki lokasi itu seawal pukul 4 pagi, tidak menemui sebarang objek berbahaya.
Sumber polis berkata, siasatan awal percaya, bom-bom tersebut dibawa oleh mereka yang menyertai perhimpunan itu.
“Kawasan tersebut telah dikawal oleh anggota polis sehari sebelum perhimpunan selain pemeriksaan dibuat secara rapi.
“Malah, pemeriksaan terakhir turut dilakukan sebelum peserta perhimpunan dibenar berkumpul di kawasan itu dan tiada objek berbahaya ditemui.
“Sebab itu kita percaya bom buatan sendiri yang lengkap dengan jam jangka itu dibawa oleh peserta perhimpunan,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini...

Kalau diamati berita ni...bagi orang kampung aku..depa kata  BERITA BANGANG dari pemberita Pencacai...
Kalau ikut Sumber orangramai pula macamana ? ..woi pemberita..hang pi tanya pula orangramai tu...apa depa nak kata.....Memang pun yang tu bom buatan sendiri...tapi sapa yang buat..? Belum apa-apa rakyat biasa juga dituduh..alahai...standard berita dan sumber macam kemucut tengah padang...patut kena tebas....kalau ya pun nak tebas otak org supaya sokong umnooo be enddd..tulis le berita yang menunjukkan umnooo be enddd tu elok..molek..tak rasuah..tak seleweng..tak salahgunakuasa atau dana negara.


Sumber lain tak boleh kata ka...Otak pencacai memang patut kena tebas...sekali dengan tuan pencacai kita tebas pru 13 nanti.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...