25 Mac, 2012

Latest Model !!! Nisan Caranda

Bagi penggemar kereta seluruh dunia. Ada yang gila kereta mengikut model-model terbaru..pantang tengok keluaran terbaru terus dibelinya,harga belakang kira janji dapat model terbaru. Kebanyakannya hutang beb..bayar bulanan termasuk para hartawan,kayawan dan gulungan perasawan (istilah baru ni). Bila tak mampu bayar ansuran biar bank tarik balik. Bagi gulungan yang ada projek lain pula ceritanya,beli kereta baru dan guna hingga selesai sesuatu projek,lepas tu let go le kereta tu.Kemudian beli pula kereta lain bila ada projek baru.
Kali ni kisah kenderaan yang mesti dibeli oleh siapa saja. Kenderaan ni yang last model tapi baru,tiada dijual secara secondhand car. Ada yang mahal ada yang murah,ikut kemampuan seseorang.Kalau tak mampu pun kena beli juga. Ia dijual diserata negara dengan berbagai bentuk atau model dengan jenama panggilan Nisan Caranda Last Model.
ni bagi org angkasa ala ''Starwar"

yg ni kalau rasa nak tengok malaikat dok jauh mana lagi

yg ni boleh jadi harta pusaka utk anak cucu..emas beb

yg ni..bagi kaki rock n roll..siap badan le

model ni..bagi yg jarang pakai kasut berkilat

utk penggemar rokok

yg ni..bagi yg dok berangan nak naik kapal terbang

huh..dok dlm perut udang mcm dlm laut

yg ni pula ?

bagi penggemar kereta..boleh naik dlm tunnel kubur kot

ooo..boleh hello hello kat saudara atau kawan2 diatas

Hahh...yg ni faham-faham sendiri le
 Apa pun dan siapa pun kita..akan dimasukkan kedalam lubang kubur jua dan akan disoal siasat jua didunia baru ini akan segala iktikhad dan keimanan kita semasa hidup diatas mukabumi Allah dan kelak di Padang Mahsyar pula akan dihitung segala amal dan perbuatan kita sebelum dijatuhkan hukuman yang setimpal dengannya.
Ingatlah !!!!!!
Firman Allah Taala yang bermaksud :

Tiap-tiap umat mempunyai ajal, maka apabila telah datang ajalnya mereka tidak dapat mengundurkannya barang sesaat pun dan tidak dapat ( pula ) mempercepatkannya.
 ( Surah Al-Araf ayat 34 ) 

Hadis Nabi s.a.w yang diriwayatkan oleh Abdullah bin Abbas r.a, bahawa Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksudnya :

"Bahawa malaikat maut memerhati wajah manusia di muka bumi ini 70 kali dalam sehari. Ketika Izrail datang merenung wajah seseorang, didapati orang itu ada yang gelak-ketawa. Maka berkata Izrail : Alangkah hairannya aku melihat orang ini, sedangkan aku diutus oleh Allah Taala untuk mencabut nyawanya, tetapi dia masih berseronok-seronok dan bergelak ketawa."
Nah..jika dibahagikan 24 jam x 60 minit = 1440 minit dan 1440 minit ini dibahagikan pula dengan 70,maka dalam tempoh setiap 20 minit 57 saat Malaikat Maut ini pasti akan datang melawati kita bagi menjalankan tugasnya. Maka tunggulah saatnya ajal masing-masing.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sebarang risiko terhadap komen anda..tanggungjawab anda