22 Mac, 2012

Lembu Belaga : Tanduk mana yang nak patah dulu ?

 'Sepatutnya tidak perlu desak Shahrizat undur'
Wartawan Sinar Harian
22 Mac 2012
Tengku Adnan Tengku Mansor
KUALA LUMPUR -  Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata desakan supaya Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil melepaskan jawatan sebagai Ketua Wanita Umno tidak perlu timbul.                 

"Beliau dipilih menjadi Ketua Wanita Umno, jadi kenapa perkara seperti ini (desakan meletak jawatan) perlu timbul," katanya ketika dihubungi Bernama hari ini.               

Beliau mengulas kenyataan Naib Ketua Wanita Umno Datuk Kamilia Ibrahim yang mendesak Shahrizat melepaskan jawatan itu "demi menjaga kredibiliti parti, pergerakan Wanita, Barisan Nasional dan kerajaan".               

Tengku Adnan menyifatkan kenyataan Kamilia itu sebagai bersifat peribadi.                

"Sepatutnya tidak perlu kenyataan sedemikian kerana perkara itu telah dibincangkan sebelum ini yang mana Datuk Seri Shahrizat akan terus menjadi Ketua Wanita hingga penggal akan datang," katanya...Lagi Baca SINI
 
P. Pinang mahu Shahrizat kekal Ketua Wanita
Wartawan Sinar Harian
22 Mac 2012
Shahrizat Abdul Jalil
GEORGETOWN - Perkhidmatan cemerlang Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil dalam Pergerakan Wanita Umno perlu dikekalkan demi menjamin kemenangan Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Justeru, Ketua Wanita Umno itu wajar meneruskan kepimpinan dalam pergerakan itu dan BN kerana terbukti berjaya melakukan perubahan yang amat memberangsangkan sejak mengambil alih kepimpinan pada 2009.

Ketua Wanita Umno Pulau Pinang, Zabariah Wahab berkata, Shahrizat mempunyai karisme sebagai seorang pemimpin wanita yang amat disegani oleh kawan dan lawan selama ini, terutama ketika turun padang mengadakan program atau kempen pilihan raya.

Menurutnya, kepimpinan Shahrizat berjaya memberi suntikan baru kepada sayap Umno itu yang kini lebih proaktif dan bermaya dengan pelbagai program yang berjaya mendekatkan rakyat dengan kerajaan dan pemimpin parti.

"Saya sudah melihat semangat dan kepimpinannya yang berjuang untuk menyelami hati dan naluri rakyat dengan mengenepikan kepentingan peribadi.Lagi..Baca SINI

Apa kaitan Shahrizat dengan kes NFC ?.. 
Shahrizat isteri kepada Dato' Salleh = Pengerusi NFC - NFC dapat pinjaman dan geran juta-juta RM dari Kerajaan= kerajaan ditadbir oleh Umno(Baru) Be End..Shahrizat pula seorang Menteri Kerajaan juga Ketua Wanita Umno(Baru)..NFC pula adalah sebuah Syarikat dimana Kerajaan Malaysia mempunyai kepentingannya.Baca SINI
 Pakat dok menanduk dah..kita tunggu tengok tanduk sapa yang nak patah atau lembu mana yang nak lari dulu.Belaga sampai pecah kandang pun lagi syok.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sebarang risiko terhadap komen anda..tanggungjawab anda