18 Mac, 2012

Umno Kedah ..ada yang jadi Ikan Kaloi dah

Kemelut di Kedah yang melibatkan isu kepimpinan PAS Kedah sudah semakin reda.Lebih kurang sepurnama lamanya isu ini dimainkan melalui media arus perdana.Sehingga hari ini ia masih cuba dibangkitkan oleh pihak media terutamanya melalui akhbar-akhbar harian bagi menjadikan ia sebagai satu isu perdana kepada Umno(Baru) dan Be End di Kedah menjelang PRU 13.
bakti mendahului janji laa..hahhaha

Sebelum ini Pengerusi Badan Perhubungan Umno (Baru) Kedah yang juga Pengerusi Be End Kedah telah cuba mencelah dalam kekalutan "Ribut Dalam Cawan" PAS ini dengan harapan agar ia dapat menjadi umpan kepada pimpinan serta ahli PAS Kedah untuk melatah dengan tari pesilat. Malangnya umpan tidak disambar dan akhirnya membusuk dikail sendiri. Dalam sibuk menunggu ketika bagi mengembalikan imej Umno(Baru) Kedah dengan tumpuan kepada Isu ini, Pengerusi yang popular dengan "Bakti mendahului janji" mula rasa tertusuk dan semakin panas di Bahagiannya sendiri. DUN Bakar Bata yang merupakan kerusi tradisinya telah mula tergugat dek serangan jentera PAS. Penduduk atau pengundi DUN ini semakin sedar akan kehadiran dan kesungguhan PAS dalam memberi khidmat kepada rakyat tanpa mengira kaum atau fahaman politik. Sokongan kepada Dato' Paduka Ahmad Bashah makin merosot dek kerana sikapnya sendiri. Mereka melihat ADUN yang bercita-cita menjadi MB ini tidak boleh dipercayai lagi dalam memberi khidmat kepada masyarakat apatah lagi bila bercakap tentang keadilan sosial,ekonomi,kebajikan atau penyalahgunaan kuasa kerana pejabat atau Pusat Khidmatnya sendiri masih bertapak di bangunan Pejabat Penghulu yang merupakan milik kerajaan negeri. Penduduk DUN Bakar Bata sendiri tertanya-tanya samada Pusat Khidmat yang diwujudkan oleh beliau sejak dulu di Pejabat Penghulu itu diduduki secara percuma atau dibayar SEWA. 
Bagi ahli Umno Alor Setar,mereka merasa malu apabila Ketua Bahagian mereka sendiri masih menumpang disitu seolah-olah Umno tiada premis sendiri untuk dijadikan Pusat Khidmat ADUN atau Umno tidak mampu untuk menyewa bangunan bagi tujuan tersebut,sedangkan mereka sering dihidangkan dengan berbagai kata bahawa umno bijak mengurus negara/negeri.
Hang jangan tengok dan ingat gambar tu noo.
Maklumat terkini yang diterima, Ahmad Bashah telah menjadi "Lone Ranger" dalam memimpin Umno Bahagian Alor Setar.Terdapat juga pimpinan umno Alor Setar menyatakan bahawa beliau telah menjadi seperti "Ikan Kaloi" yang sedang terenang-renang didalam telaga untuk meraih semula simpati pengundi serta sokongan dari ahli umno Alor Setar bagi mempertahankan kerusi Bakar Bata.Manakan tidak kerana Timbalan beliau iaitu Guntur Tobeng sudah menjadi seperti orang yang masuk kehutan mencari gua. Guntur Tobeng telah mula BERTAPA akibat namanya tiada dalam senarai nama-nama calon umno Bahagian Alor Setar.

Guntur sebelum ini bergiat cergas di DUN Alor Mengkudu serta mengidam untuk bertanding di DUN tersebut pada PRU 13 nanti,malangnya nama Ketua Wanita pula yang tersenarai.
Geram jangan engkau geram....geram...geram..geram.

Pada masa yang sama,maklumat yang diterima serta dari pemerhatian sekitar Alor Setar telah mendapati Naib Ketua Umno Bahagian Alor Setar ( Dato' Hj. Mohd Yusof Hj Ismail yang dikenali dengan panggilan "Cop Usima" telah berpatah arang berkerat rotan dengan Ketua Bahagian sendiri. Perkara tersebut telah menjadi buah mulut dikalangan umno sendiri. Apa masalahnya mereka ini ? rasanya sudah tentu para ahli umno Alor Setar sedia maklum. kalau tak tau...pakat-pakat pi tanya depa la...aku dengar bisik-bisik di kedai kopi jee.

Ikan Kaloi ni bukan boleh hidup dalam berkumpulan. Ia hidup bersendirian dalam lubuk masing-masing,kalau ada kaloi lain yang menceroboh pasti akan berlaku perkelahian atau pertarungan dan ada yang sampai menyebabkan kematian merebut kawasan. Bila tiba musim mengawan baru le kaloi ni keluar mencari pasangannya yang sesuai untuk mengawan, lepas tu ditinggalkan le pasangan tersebut bersendirian semula.Kau nak bertelur ke..nak beranak ke..kau punya hal...aku balik dan jaga lubuk aku,jaga perut aku je.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...