21 April, 2012

berita baik untuk rakyat yang inginkan Bersih..


"Dataran Merdeka hanya untuk acara bertaraf nasional"


Syoknya bila pihak Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) menegaskan penggunaan Dataran Merdeka hanya dibenarkan untuk aktiviti bertaraf nasional seperti sambutan Hari Kebangsaan, Hari Wilayah Persekutuan, Tahun Baru atau program setaraf, yang selari dengan polisi DBKL. ..

Tentu akan penuh Dataran ini dengan rakyat yang inginkan pilihan raya yang BERSIH..Acara ini pastinya bertaraf nasional kerana akan dihadiri oleh para pemimpin besar didalam negara demokrasi ini walaupun pemimpin tersebut bukan pemimpin kerajaan diperingkat pusat.Tambahan pula para hadirin yang bakal memenuhi Dataran Merdeka ini terdiri dari rakyat berbilang bangsa dari seluruh negara. Sudah pastinya ia merupakan satu acara yang menggambarkan demokrasi di negara tercinta ini.
Para hadirin pasti akan DUDUK BANTAH terhadap apa yang sedang berlaku didalam beberapa perkara yang berkaitan dengan pilihan raya yang sekaligus akan menggambarkan suasana betapa MERDEKAnya negara kita dari sistem penjajahan dulu.Mengikut pengalaman terdahulu,andaikata berlaku sesuatu kejadian yang menyebabkan ketegangan ia adalah hasil dari tindakan provokasi dari pihak lain yang bukan merupakan para peserta demo BERSIH ini.
Aku yakin acara BERSIH 3 kali ini akan menampakkan betapa berdisiplinnya rakyat Malaysia yang terdiri dari para ahli parti dari Pakatan Rakyat dan para penyokongnya.Itupun andainya pihak berkuasa dapat memahami ertikata DEMOKRASI dan mengamalkan etika kerja yang profesional setaraf dengan negara maju yang menjadi impian pemimpin Be End.
Tetapi rasa curiga masih ada beb...kerana tahap pemikiran para pemimpin negara khususnya dari kalangan umno be end masih jauh dibelakang jika diukur dari butir kenyataan terhadap sesuatu isu yang timbul didalam negara.
Bagi rakyat dikebanyakan negara maju dan membangun,mereka pasti akan TEBAS parti yang terdiri dari pemimpin yang bertaraf low class minded ini melalui berbagai cara sehinggakan berlaku pertembungan yang meragut nyawa bagi menuntut keadilan dan pembaharuan didalam negara mereka.
Rakyat negara kita penuh dengan adab sopan dan toleransi yang tinggi hinggakan para pendatang asing boleh mencari makan dengan aman. Maka pastinya rakyat juga mengharapkan para pemimpin mempunyai sikap yang sama. Jika pemimpin masih lagi bersikap bodoh sombong maka eloklah di TEBAS terus dari tampok pemerintahan dengan cara yang mudah iaitu hanya melalui kertas undi. Tapi melalui UNDI ni pun ramai rakyat masih meragui akan ketelusannya sebab tu depa nak buat BERSIH 3.
Aku rasa nak pi jugalah....ayuh..ayuh...ayuh...ada berani ?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...