22 April, 2012

woii pekak badak

badak pekak ?
 Mungkin kes badak bernilai RM 1 juta di Terengganu tidak akan kedengaran melalui media utama negara..atau mungkin nilai tu juga termasuk nak ajar badak tu agar dapat dengar dengan baik..supaya tak jadi macam kata "PEKAK BADAK"..yakni dengar tapi buat-buat tak dengar.
ooo mungkin badak macam ni kot yg mahal sangat tu ?

wow...lembu yang bernilai beratus juta ? bukan seekor laa dan bukan lembu saja noo
Kes berkaitan lembu yang melibatkan pimpinan tertinggi juga dengan nilai...RM250 juta
ohhh kapal selam negaraku..
 Isu kapal selam dengan kes komisen beratus-ratus juta RM yang dikatakan melibatkan pemimpin tertinggi negara..banyaknyeee.

hehehhe....notebook 1 Malaysia lebih kurang seribu RM je harganye..
Notebook ni untuk rakyat supaya boleh jadi cerdik IT...banyak tu seluruh negara dapat sorang 1.
wow..menawan le Zahida nii
 Pelakon ini dikatakan mempunyai skandal dengan seorang pemimpin tertinggi umno yang juga seorang menteri..Sekali berjumpa puluhan ribu RM dia dapat....betul ke ?

Jangan buat PEKAK BADAK le..kalau dok dengar berita-berita yang melibatkan pemimpin negara tambahan pula bila dengar melibatkan wang hingga berjuta-juta RM...Kaya sangat ke pemimpin negara kita ? atau sengket sangat ke depa tu ? atau depa tu memang jenis kaki songlap ? atau semua berita gini hanya fitnah saja ke..? Ada ke manusia yang kerja dok memfitnah orang memanjang ? Tapi manusia yang kerjanya dok memperbodohkan orang lain memanjang ada ramai juga dalam dunia ni...sebab depa kata 
"nak hidup". 
Badak kalau nak makan,depa tak payah gi TEBAS dah tempat tu...pakai redah dan ragut je...apa manusia nak kata,ia buat-buat tak dengar je..kalau binatang lain nak ancam pun ia buat dekkk je..bukan ia tak dengar tapi saja..jenis tu dah. Sebab tu orang kata PEKAK BADAK. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...