22 April, 2012

haiya !!! dulu Cina sikalang pun Cina..Melayumnoo mana maa?

Teng Chang Yeow..SU Agung Gerakan
Tranformasi umno be end yang terbaru adalah dengan pengumuman Setiausaha Agung Gerakan sebagai Pengerusi Be End Pulau Pinang oleh Pengerusi Be End Pusat yang juga Presiden Umno. Tahniah le kepada SU Agung Gerakan atas perlantikan ni dan takziah juga kepada Umno Pulau Pinang kerana bersungguh-sungguh memperjuang untuk meninggikan martabat bangsa melayumnoo.


Dengan terlantiknya Setiausaha Agung Gerakan ni,maka pastinya puak-puak umno akan lebih bersemangat berjuang agar Melayu terus berada diatas apatahlagi Pulau Pinang kini dibawah Ketua Menteri yang berketurunan Cina dari DAP. Semenjak PRU 12 hingga kini,pemimpin umno terus mengecam kepimpinan LGE yang dituduh mereka anti Melayu dan membela kaum Cina sehinggakan peruntukan untuk Majlis Agama Islam pun kini mencecah hinggakan RM 60 juta. Mungkin ini hasil perjuangan melayumnoo kerana sebelum PRU 12 peruntukan ni hanya sekadar beberapa juta RM je iaitu ketika umno berada didalam kerajaan negeri bersama rakan sekolenya Gerakan.


Mungkin dengan perlantikan ini juga merupakan satu tranformasi politik Be End setelah melihat kaum Cina kini bukan lagi menjadi aset penting kepada mereka. Pastinya Umno Pulau Pinang amat bersetuju dengan tranformasi ni kerana sebelum ini mereka mengharapkan agar Pengerusi Be End Pulau Pinang akan diterajui oleh pemimpin Melayu..Tranfomasi la katakan..dari jadi parti memerintah sudah jadi pembangkang..Bab Pengerusi Be End Pulau Pinang ni alamat jadi tradisi la.
Bilakah agaknya umno nak TEBAS puak Gerakan dari jadi Pengerusi ni..kan umno sudah jadi Ketua kat Pulau Pinang tu..Ketua Pembangkang la katakan..tak kan nak dok bawah je...takut kat Cina Gerakan tu ke ?.ooo mungkin tidak bagi umno ni..tu bukan takut...tu tranfomasi.
Woii..dulu Cina sikalang pun Cina maa ..haiya lu punya nasib laa umnooo..mungkin lepas ni umno akan kena talkin kot.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...