07 Ogos, 2012

Merdekaaaaaa..janji tak sama dgn umno be enddd

Bab tema sambutan hari merdeka negara ke 55 kali ni dilihat menjadi bahan kecaman gara-gara terlampau advance nya menteri kita hinggakan tak boleh membeza yang mana satu untuk negara dan yang mana satu pula untuk partinya.Orang kata dah habeh modal..lantaklah tok menteri oii. Terkini negeri-negeri dibawah pakatan nak guna tema yang lain "SEBANGSA,SENEGARA,SEJIWA"..yang lebih menjurus kepada pembinaan negara kecuali negeri Kedah yang menggunakan tema 55 TAHUN MERDEKA TERUS BERBAKTI. Tu pun ada juga puak yang dok bising seolah-olah tidak faham senario. Dah dijawab oleh pihak berkenaan pun masih dok memekak juga..aku tak tau la nak kata apa kat puak-puak macam ni yang mungkin menganggap idea depa je yang bernas atau prinsip perjuangan depa je yang betul..Ni sebahagian dari kenyataan pihak berkenaan.

Menurutnya, mesyuarat Jawatankuasa Tema Hari Kemerdekaan telah membuat keputusan tiga hari lalu bagi menggunakan tema yang mereka cadangkan bagi menyambut Hari Kemerdekaan.
“Kami akan meneruskan tema yang kami cadangkan untuk menyambut Hari Kemerdekaan nanti tetapi sedikit berbeza dengan negeri Kedah yang mahu menggunakan tema 55 Tahun Merdeka Terus Berbakti," katanya.

Exco Penerangan Kedah, Abd Ghani Ahmad sebelum ini berkata, keputusan itu dipersetujui dalam mesyuarat Exco baru-baru ini.
Menurutnya, Kedah kekal dengan tema 55 Tahun Merdeka Terus Berbakti bagi sambutan Hari Kemerdekaan peringkat negeri walaupun PR mengumumkan tema Sebangsa Senegara Sejiwa bagi negeri-negeri PR.

“Walaupun menggunakan tema yang berbeza, itu tidak menjadi satu masalah. Apa yang penting sambutan Hari Kemerdekaan kelak harus dipenuhi dengan semangat patriotik di kalangan masyarakat,” ujar Salahuddin.TEBAS KAT SINI LA

Puak-puak yg dok bising ni..lebih kurang penonton bola juga..pemain dalam padang tu kalau boleh nampak lidah dah keluar sejengkal kepenatan untuk score gol..yang penonton setengah tu tak pernah main bola pun..dok maki pemain dengan bermacam-macam bahasa.Bukan setakat pemain,sekali dengan jurulatih dan pengurus depa bantai kalau team yang depa sokong tu kalah.Pemain dalam padang tu terpaksa menghadapi dengan berbagai rintangan nak bagi menang..depa dok dalam padang tu depa tentu lebih tau keadaan padang dan kekuatan lawan..jadi elok le kita yang dok jadi penonton dan peminat tu bagi sokongan padu agar pasukan kita jadi lebih bersemangat untuk memenangi game tersebut.
Aku bukan nak kira hangpa nak guna tema macam mana pun..janji umno be enddddddd pru 13 ni. Janji wang rakyat tak jadi harta sendiri...Negeri atau negara tak jadi harta aku atau harta mak pak aku.Janji negeri atau negara tak jadi harta parti macam umno be end dok buat...
MERDEKA..MERDEKA..MERDEKA..
kita perlu TEBAS minda agar MERDEKA.
Melalui pengalaman aku, selalunya puak-puak yang dok komen itu ini,begitu begini adalah puak yg jenis deras kat mulut depa je..kerja bagi memenuhi matlamat perjuangan tak sebanyak mana pun.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sebarang risiko terhadap komen anda..tanggungjawab anda