28 Januari, 2013

puak umno boleh pikiaq setakat terima 500 jee




Bloomberg sumbang universiti RM3.3 bilionBloomberg sumbang universiti RM3.3 bilion
NEW YORK - Seorang remaja kelas pertengahan yang dibesarkan di pinggir bandar Boston, Michael Bloomberg terpaksa mengambil pinjaman untuk membayar yuran tuisyennya di Universiti Johns Hopkins dan bekerja secara sambilan sebagai atendan tempat letak kereta.

Sumber pendapatan itu kemudiannya digunakan remaja itu itu untuk membayar ansuran yuran pengajiannya bagi meneruskan pembelajaran.

Bagaimanapun bayaran yuran Bloomberg kurang AS$5 (RM15.20) pada tahun 1965, setahun selepas beliau lulus dengan ijazah sarjana muda dalam bidang kejuruteraan.

Kelmarin, Universiti Baltimore mengumumkan bahawa Bloomberg menyumbang sebanyak AS$ 1.1 bilion (RM3.3 bilion). Komitmen terbaru yang datang dalam bentuk sejuk AS$ 350 juta (RM1.1 bilion) ke arah inisiatif "transformasi" yang bertujuan merentas disiplin penyelesaian kepada masalah masyarakat.

Dalam satu kenyataan, jurucakap Universiti Johns Hopkins berkata, Bloomberg, bekas pemegang amanah, dipercayai menjadi orang pertama yang pernah menghulurkan bantuan kepada institusi pengajian tinggi tunggal di Amerika Syarikat (AS) iaitu AS$ 1 bilion (RM3.3 bilion).

Laman makro Twitter universiti berkenaan menyifatkan maklumat itu sebagai hadiah. Salah satu tweet menyebut mengenai pengumuman dengan perkataan, "Berita Besar," yang mungkin adalah benar.NAK BACA PANJANG-PANJANG


Di negara kita berlaku sebaliknya...pemimpin melayumnoo Islam dan korperat pun kerja dok SAPU 1 MALAYSIA untuk membuncitkan perut masing-masing dengan berbagai slogan kononnya untuk rakyat..piiiirrrrahhhh..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sebarang risiko terhadap komen anda..tanggungjawab anda