19 April, 2013

hai kerusi..kerusiii

Boleh sekali pejam lagi,dok esok pagi pakat pi ke pusat penamaan calon....suspen..Malam ni semua bakal calon bakal terkelip-kelip la mata depa.pusing kanan tak kena,pusing kiri tak lena...last-last bangkit duduk.
sedar-sedar subuh..Lepas tu bergegas ke tempat berhimpun masing-masing..silap-silap ada yang tak solat...jenis ingat dunia tuu...

Dalam dok sibuk nak rebut kerusi, umno Jerlun dikhabarkan bermesyuarat di Pejabat Daerah..guna premis kerajaan juga...pasaipa hah...ooo patut pun pejabat umno Jerlun gelap sebelum ni. Hebat juga Mukhriz ni hingga dapat guna premis kerajaan untuk mesyuarat parti politiknya
aikk...betoi ka nii ?
bayar sewa dak ?...oooo dia timbalan menteri, no hal lah...tapi no maruah kot.

Al-kisah juga, ramai pemimpin umno yang namanya ditendang keluar dari senarai bakal calon kali ni sedang mengamuk sakan.Penyokong-penyokong depa dah dok mengamuk kerana tu.. Penyokong Shahanim di bahagian Sungai Petani dah buktikan.penyokong Saad Man di Jitra pun dah tunjuk sepanduk kat orangramai. lepas ni mungkin banyak lagi puak-puak pemimpin umnooo be enddd akan memboikot pru 13 ni. 
hehehehe...kita tengok,sapa yang kenaaa..
Kisah berebut kerusi panas antara Mukhriz dengan Ahmad Bashah bukan lagi cerita dalam kelambu....dah terang-terang pun. 
nak kena usung barang2 aku pula ka lepas ni ?
Lepas hari mengundi Mukhriz mungkin akan senyum lebar dan pengerusi umnonya akan usung barang keluar pejabat kot.Semua dah tau cerita ni..Kerusi MB yang jadi idaman akan jadi milik Mukhriz,itu pun jika be enddd menang...tapi rasanya depa hanya boleh berangan saja kot...jika dilihat dari senario semasa riak-riak rakyat Kedah yang semakin selesa dengan dasar dan cara tadbir PR di Kedah ni. Rasuah no..hasil negeri meningkat,lepas ni insysaAllah nikmat akan dirasai oleh semua,maka akan bertambah sejahteralah rakyat Kedah.

Bila be end tak boleh rampas semula Kedah pun..ramai yang kata Ahmad Bashah akan terbakar juga dek panahan mata Mukhriz,maka kerusi Pengerusi Umnooo dan Be Enddd Kedah akan bertukar tuan. Tapi ada juga yang kata, kedua-duanya akan menjadi hitam dan terlepas kerusi yang depa dok duduk la.Sahalan atau Jamil Khir juga yang akan duduk di kerusi pengerusi tuu..
belum cuba belum tau..
Lebih baik hangpa TEBAS lekas...sebelum semak jadi merimbun.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...