08 April, 2013

pru 13 : gajah mati langgar pokok sena

Berita mengejutkan juga ni..gajah mati langgar pokok sena ? dasyat...tentu gajah tu lari teramat laju hingga tak sempat mengelak dan terus melanggar pokok sena itu..Hari ni bukan nak cerita kisah tu,tapi nak cerita bab didengar bawah pokok di Pekan Pokok Sena.

Tarikh nak umum calon be end untuk PRU 13 ni dah makin dekat...debaran pun makin kencang. Ramai yg dok bercakap bab ni..depa kata Dr Abd Kadir bakal dicalonkan untuk Parlimen. Wah...doktor ni ahli umno bahagian rupanya. Pandai dia ambil hati ahli umno yg dok pi mendapatkan khidmat di kliniknya.Macam dr.mantan sifu depa dulu juga.
adik aku pun dah 2 kali jadi wakil rakyat...
tak kan aku nak jadi calon sekali pun tak boleh
.
Tapi dr ni nak kena lawan berlanggar dgn 2 lagi bakal calon yg ahli umno Pokok Sena minat..jenuh..silap-silap belaga jadi macam cerita diatas. Ada yg mau Setiausaha bahagian depa dicalonkan..Ikut pengikutnya depa kata Ramli Yunus ni lebih layak sebab dia jadi Setiausaha..kalau dr tu walaupun pandai tapi dok kegha dgn kerja dia saja...yg dok melasak setiausaha...mai bab nak bagi calon hangpa nak bagi kat org lain..mana ada jalan.
Lagi sorang banyak disebut-sebut adalah ketua puteri bahagian, tu pun dikalangan kaum pompuan/puteri je...apa pun Azifah ni bakal jadi saingan la...Pokok Sena ni  pun rasanya tak pernah diletakan calon dari kalangan pompuan oleh umno be endd...kali ni mungkin nak cuba try la...nak pecah tradisi...kampoi jgn tak kampoi..manatau kot-kot dapat jadi calon..

Dalam dok berlaga 3 penjuru ni...mai lagi sorang pula menjadi pencabar depa. Pencabar ni bukan calang-calang ooo..orang kuat presiden maa..Setiausaha Politik PM..Sahlan Ismail,abang kpd Saifudin dari PKR tu. La ni dok melilau keliling dah nak perkenal diri sambil minta tolong orgramai undi umno oppss undi be end yang semakin mereput.. Ikut kata depa, jawatankuasa bahagian lebih minat kat Setiausaha bahagian,tapi nak buat gena...Sahlan ni ditauk mai dari atas..mau tak mau kena terima juga la... Aduhhh jenuh berlanggar la..Kalau ikut cerita nama tempat, gajah tu yang mati...bukan pokok yang tumbang...yang luruh pun daun kering dan ranting mati..
Bakal calon pemuda depa kata,layak setakat tanding di kerusi dun saja..no class.

TEBAS jangan tak TEBAS...nanti semak pula perdu pokok sena tu.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...