02 Julai, 2013

untung juga beruk...dapat rumah sebiji sorang

Tu dia berjuta-juta rakyat kita ni miskin..Nasib rakyat Malaysia..rakyat didahulukan untuk menuju menjadi negara maju..umno dan be end dah berjuang untuk meninggikan taraf kehidupan rakyat sejak merdeka hingga kini..tradisi membela rakyat...akhirnya syarikat juga yang disuruhnya.

Bila rakyat didahulukan...pemimpin pula pakai ikut rasa sudah laaa..
Bab ni..bukan kerana dia layak atau tidak..atas pilihan PM...tapi bab dituduh menipu kelulusan..adoiiih...macam kisah monyet dan beruk juga..Monyet ekornya panjang..beruk ekornya pendek..kedua-duanya boleh panjat pokok...tetapi hanya salah sekor je yang lebih layak untuk tugas panjat dan memetik kelapa.
PRU 13 yang lalu...masih ramai rakyat Malaysia terutama dari kalangan kaum Melayu masih termakan dengan dakyah umno dan yang paling menyedihkan tergadai maruah dek kerana dikatakan budi....janji masyukkk..sapa nak bagi oiii.
Pakat TEBAS minda sendiri..kalau tak mau dilabelkan sebagai "pencacai"...elok laa buat tranfomasi diri...Hidup bermaruah..
Wang bukan segala-galanya walaupun ada yang berkata segala-galanya memerlukan wang..tapi sudah pasti juga ada yang tidak memerlukannya untuk menjadi kayu pengukur "Senang atau Susah". Sedangkan harta,wang ringgit hanya boleh menjadi kayu pengukur bagi istilah "Kaya atau Miskin."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sebarang risiko terhadap komen anda..tanggungjawab anda