23 Disember, 2009

Enjin hilang...PM atau TPM yang kena.


Nampak gayanya minggu ni adalah minggu berdengung dan berdesing umpama bunyi enjin Jet pejuang je. Apa tak nye..heboh rakyat jelata dan pimpinan bercakap bab enjin jet pejuang negara lesap berdesupppppp...tu pun dah lesap sejak 2 tahun yang lalu.

Ada yang dakwa kehilangan enjin tersebut tak dinyatakan dalam laporan audit negara yang terbaru ni. Teruk betoi kalau macam tu.

Ada yang tanya..enjin besaq duit dua kupang kee...lawak juga soalan tu tapi sinis bebbb..

Ada yang heran...enjin besaq macam tu pun boleh hilang gitu jee..

Maka tok menteri pun pakat jawab juga...PM kata dia yg suruh lapor kat polis bila tau tentang kehilangan tu..Zahid kata "Kerajaan akan ambil tindakan terhadap pengkhianat tuuu.." Seronok ooooooo...pakat dok jawab dan dok cakap.

Alahai apa nak jadi negara kita nii..udah le berbillion lesap entah kemana...ni enjin pula yang lesap..mahal pula tuu..RM 50 juta satu biji. Lawak..lawak.

Apa pun aku tabik kat oghang yang jual tu kalau depa tak terlibat dengan tok menteri dan pembesar..pandai ambil kesempatan...tau nilai enjin tu mahal...pasaran gelap kot.
Kalaulah dipasaran gelap nilainya RM 50 juta...dipasaran terbuka ni berapa lah pula nilainya.

Puak yang jual enjin ni tentu hebat...link antarabangsa..bukan calang-calang orang ni.Kena ambil tindakan segera.Malu aku ngaku rakyat negara tercinta ni.

Dari kes ni..aku nampak pak menteri macam orang bodoh pula, tak tau nak kurangkan defisit negara.Bercakap bab ekonomi dunia dan negara, enjin terpakai pun tak tau nak jadikan duit untuk negara semula.Banyak lagi kapal terbang jet pejuang yang dok tersadai tuuuuu...ikhtiar le jual..Kalau puak yang jual enjin ni boleh buat cara gelap tak kan la cara terang tak boleh...tentu ada caranya..

Rasanya lee.....kes ni keluar pun bukan pasai bab hilang tuu...tapi pasai lain..

Pasai HANG CANTAS AKU, AKU NAK CANTAS HANG..nasib kau lee..sapa nak kena kita tunggu dan lihat jee...entah-entah jadi macam kes TUYA tuu..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...