20 Januari, 2012

air dlm bosi..api dlm kaco..untung Singapore

Sudah bercahaya habis ke kat negara kita ni...wah untungnya rakyat Malaysia..kalau kemana kampung pun sudah ada letrik...bab kata..air dalam besi, api dalam kaca..petik ditepi ditengah menyala..hahhaha
jual jangan tak jual..apa nak kisahnya kalau jual kat orang lain pun..janji ada untung.

 PUTRAJAYA: Malaysia is proposing to sell electricity to Singapore in an initiative that will be spearheaded by private companies. Prime Minister Datuk Seri Najib Razak said that both countries were working on a framework on this matter. (The Star)

 

Sinar Harian 11 Jan 2011

MALAN , Kuala Pilah – Kerana kesempitan wang, seorang warga emas terpaksa tinggal dalam keadaan gelap gelita apabila rumahnya tidak mempunyai bekalan elektrik sejak 20 tahun lalu, selain kediaman yang usang dan daif kerana sudah dimakan anai-anai.

Rumah Maimunah Abu Samah, 63, di Kampung Malan Ulu jauh di kawasan pedalaman dalam ladang kelapa sawit.
Walaupun mempunyai bekalan air tetapi Maimunah terpaksa mandi dalam keadaan tidak selesa, berbumbung langit dan berlantaikan tanah, selain terpaksa menggali lubang sebagai tandas....
===============================================================================
Singapore..bukan jauh manapun,seberang tu je....janakuasa tak payah dibina..pencemaran pasti kurang.kerosakan pembekal yang tanggung...silap-silap kena penalti lagi...harga ?...hangpa fikir le sendiri..jual air pun Singapore yg untung...rakyat Johor juga yang kena bayar harga tinggi..
Lepas ni..mana tanah pula yang nak diTEBASnya untuk bina loji janakuasa tu..bukan boleh bina dalam laut pun...kalau boleh bina dah tentu Singapore bina sendiri..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...