28 Januari, 2012

kisah 2 jet..pelik tapi benar..

Jurucakap Tentera Udara Belanda telah menyatakan bahawa 2 buah jet F 16 mereka telah cuba membantu polis dalam mengejar suspek penjenayah pada 13 Jan 2012 yg lepas..Wussshhhh hebat.

 Jenis mcm ni..masih in service kat sana

 Penjenayah tu curi kereta je..tapi tak dapat dikesan melalui kamera infrared jet...suspek berjaya ditangkap setelah maklumat disampaikan oleh pendudu je..tu pun selepas kereta yg nak dilarikan terbabas...Hahaha..kes macam ni pun ada.
Tapi kat negara kita..terdapat kes 2 enjin jet hilang dan didapati telah dijual keluar negara.Bila guna jet atau kapal terbang,kena bina landasan le kecuali jenis yg ada VSTOL..Tu pun kena TEBAS juga tempat landingnya bagi bersih..
berita lanjut,baca sendiri le kat
.http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/n/a/2012/01/13/international/i061639S98.DTL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...