10 Februari, 2012

umporno salihiah ?????


Ni sebahagian petikan dari satu blog puak umporno Kedah :

Kita kasihan setelah MUFTI diperalat dalam kes Madrasah salihiah untuk keluarkan fatwa kedua pada 4 Julai 2011 yang jelas bercanggah dengan fatwa pertama yang dikeluarkan pada Jun 2010, kini PAS maju setapak lagi.Sementara MANTAN YDP MAIK Sheikh Uzir yang dipaksa untuk melakukan tipu daya kepada jawatankuasa nazir pemegang amanah MADRASAH SALIHIAH sehingga berlaku proses tukar nama secara tidak sah dan berlakunya penjualan tanah wakaf khas kepada PKNK kemudiannya kepada Sonny Ho meskipun MAIK sedar mereka hanyalah pemegang amanah dan bukan pemilik tanah wakaf madrasah salihiah.
Sudahlah begitu, Sheikh uzir ditekan pula oleh kerajaan PAS untuk paksarela menerima pampasan hasil jualan tanah wakaf khas berkenaan secara tipu kepada sonny Ho. Dan pampasan ini sesen pun waris dan jawatankuasa nazir amanah madrasah salihiah tidak menerima atau pernah melihatnya.
 
Nak kata gena kat puak ni pun tak tau le...WARIS ada hak ke atas tanah wakaf ? MAIK atau jawatankuasa Nazir amanah yang menjadi pemegang HAK tanah wakaf ni ? Macamana ada 2 pemegang amanah ? 
 
Hai entah le. umporno woii..hangpa ingat PAS sama dengan umporno hangpa ke. Lain padang lain belalang le,lain padang lain juga lalangnya.Kalau nak tebas pun bagi la nampak cerdik sikit. Dah berpuluh tahun umporno melingkupkan hak Islam..contoh terbaik bab Madrasah tu sendiri. Dulu dulu dikatakan ramai anak makumumnya..la ni jadi pejabat syarikat Takaful Ikhlas.Dulu ada ramai orang Islam dikawasan tu, lepas tu entah kemana hilangnya penduduk Islam disitu...dek kerana tak boleh nak makmurkan di sewakan le.DUIT SEWA masuk kat sapa ni ?.
La dok sibuk nak pertahankan pula..apa apa-apa ke. Oooo mungkin bila dah diroboh dan diganti dengan yang baru, tiada lagi tempat untuk umporno buat program atau duit sewa tu tak masyuk kat sapa-sapa kot.?
Otak umporno ni boleh nampak setakat bangunan tu je...kalau depa nampak jauh tentu depa dah makmurkan atau majukan kawasan tu untuk kepentingan Islam. tapi depa dah TEBAS habis kawasan tu hingga orang Melayu dan Islam disitu TERPAKSA berpindah kekawasan lain atau jadi setinggan dalam bandar Alor Setar tu. Kalau umnporno bela Islam dan Melayu tentu dah tiada orang Melayu dan Islam didalam bandar Alor Setar jadi pendatang dalam negeri sendiri.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...