06 Mac, 2012

dulu main-main video..la mau main saman-saman la pula

Mana bukti ?..nanti aku saman hang baru tau..
Sebelum ni Hassan JATI dikatakan sedang mempertimbangkan untuk menyaman Mahfuz Omar.Hari ni kita dengar pula berita Menteri pula yang nak saman  Mahfuz kerana dikatakan memfitnah kementerian yang diterajuinya.Shabery Cheek berkata  Ke­men­terian Belia dan Sukan tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang terhadap Mahfuz, sekiranya dia masih mengemukakan dakwaan tiada asas.

“KBS mungkin kemukakan saman, sekiranya Pas terus asak dengan dakwaan tidak berasas. Dia cakap KBS taja Jati RM30 juta. Sebagai Ahli Parlimen, saya rasa Mahfuz faham, banyak prosedur perlu dilalui untuk dapat RM30 juta bagi menaja 2,000 siri ceramah Hasan di seluruh negara.


“Walaupun saya tidak pernah jumpa Hasan, saya dengar cerita dia masih mengasak saya, bila saya nafi, dia kata saya penipu. Mungkin dah jadi darah daging dia sebab tiada benda baru untuk asak saya. Sekiranya ini berterusan, saya akan mempertimbangkan untuk saman,” katanya.


Shabery berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai dakwaan Mahfuz meminta penjelasan KBS mengenai unit yang dinamakan cawangan strategi urat saraf kerana ia tidak mendapat pengiktirafan Jabatan Perkhidmatan Awam.

Nah aihhh...Menteri nak saman Ahli Parlimen dan ADUN pula...ni dikira berita panas.Akan jadi rekod dalam 1 Malaysia ni. Menteri nak guna proses undang-undang untuk lawan pihak lawan yang menuduh kementerian yang diterajuinya atas kepentingan rakyat...Ni kira serangan-serangan politik bukan serangan atas hal peribadi. Hang jawab je la cara politik..ataupun jawab dalam sidang DEWAN segala tuduhan tu dengan baik..Ni nak guna proses undang-undang,politik taik minyak apa.Depa tu WAKIL RAKYAT..depa tanya atau kata bagi mewakili rakyat...hang pun wakil rakyat dan menteri yang bertugas untuk rakyat dan negara. Hang jawab le secara berfakta supaya rakyat keseluruhannya boleh menilai siapa betul siapa salah atau siapa tipu siapa buat fitnah.
Bila rakyat dah dengar baru rakyat boleh buat keputusan siapa yang depa nak pilih..Tu baru dikatakan politik dan berpolitik.Hangpa kena ingat..tu baru sorang dua wakil rakyat yang tanya...kalau rakyat yang berjuta pula tanya hangpa nak jawab atau ambil tindakan macamana pula ?...Kalau rakyat yang berjuta pula timbang untuk saman Menteri macamana ? Apa yang menteri buat semuanya betul ke ?.
Jadi pakat-pakat TEBAS otak la...sapa yang cerdik dan siapa yang kurang cerdik.Lepas tu pakat-pakat buat keputusan le...siapa yang hangpa nak pilih siapa yang hangpa nak sisih. Orang tua-tua dulu ada memperingatkan kita.."kalau tak bercakap orang tak tau kita ni cerdik atau bodoh,tapi bila kita mula bercakap baru terserlah yang kita ni bodoh.".

Sebagai rakyat dan pengundi kita saman pemimpin politik yang memperbodohkan kita atau menipu kita pada hari mengundi nanti..mudah je.
 ataupun ABU (Asalkan Bukan UBN )

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sebarang risiko terhadap komen anda..tanggungjawab anda