06 Mac, 2012

kalau macam ni tak gila kuasa laa..

Otak orang kita ni mudah terpengaruh dengan berbagai gaya bahasa. Apatah lagi jika sesuatu itu keluar dari mulut seorang pemimpin negara atau pemimpin yang dikenali.Disebabkan itu jugalah maka negara kita dapat dijajah oleh benggali putih hampir 500 tahun dan hingga kini terdapat juga kata-kata dari mereka yang berpendidikan tinggi bahawa "Negara kita bukan pernah dijajah". Semuanya berkisar kepada kepentingan politik.
Kini pabila Pakatan Rakyat sedang berkempen untuk mendapatkan sokongan rakyat bagi mendapat mandat untuk memerintah Malaysia,maka para pemimpin Umno(Baru) Be End mula rasa tergugat dengan perkembangan kini.Maka lahirlah kata kepada PR "Gila Kuasa".
         
Hari ini melalui akhbar Sinar Harian ada disiarkan tentang pergolakan politik di Kelantan. Ia berkisar tentang Umno(Baru) Kelantan. Berita pertama mengenai KuLi setelah beliau menyatakan hasrat untuk bertanding lagi pada PRU 13 nanti meski pun bukan sebagai calun Be End.

Maka gerombolan didalam umno(Baru) bahagian Gua Musang pun menjadi sibuk semula menuntut KuLi supaya berundur secara terhormat kerana banyak kenyataan yang dikeluarkan oleh KuLi dilihat oleh mereka sebagai tidak berpihak kepada umno.Mereka memohon agar diberi peluang kepada muka baru walaupun umur sudah tua. Kalau begini kisahnya...bukankah juga boleh dikatakan GILA KUASA ?

Berita kedua pula berkaitan Mustapha Mohamad dengan kenyataannya seperti berikut:

Apa maknanya pula hingga menawarkan diri untuk bertanding di dua kerusi ?.1 Parlimen dan 1 DUN..
Kalau menang kerusi parlimen maka beliau akan menjadi ahli parlimen atau menteri jika Be End masih mendapat majoriti mandat dan jika turut memenangi kerusi DUN dengan umno mendapat majoriti mandat juga maka akan jadi MB Kelantan kerana beliau Pengerusi Perhubungan Umno(Baru) Kelantan.Jika beliau kalah di kerusi parlimen maka beliau hanya menjadi ADUN atau MB jika umno menang. Jika beliau kalah di kerusi DUN sahaja dengan PAS masih mendapat sokongan rakyat maka beliau akan menjadi Ahli Parlimen.

Jika beginilah cita-cita beliau atau cara pemimpin umno nak dipanggil apa pula ?
Pakat-pakat TEBAS otak sendiri lee...nak panggil apa, tapi aku panggil GILA KUASA juga. 
PR memang memerlukan kuasa untuk memberi kesejahteraan kepada rakyat Malaysia sebagaimana umno Be End yang memerlukan kuasa untuk mendera rakyat.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sebarang risiko terhadap komen anda..tanggungjawab anda