11 Mac, 2012

kemelut umno..kerana wanita dan wang ?

Sapa pandai-pandai kata aku letak jawatan..ni hangpa nampak ni
Orang sebelah utara selalu berkata "kerana 2 t dunia jadi kalut..duit dan ****t"
 
Umno Nafi Terima Surat Letak Jawatan Shahrizat
PUTRAJAYA: Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor pada Ahad menafikan bahawa pihaknya telah menerima surat perletakan jawatan Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil sebagai Ketua Pergerakan Wanita Umno.
"Tiada... tiada (surat perletakan jawatan) setahu saya.
"Saya ada bercakap dengan dia (Shahrizat) pada Isnin lepas tetapi (kandungan) tak boleh cakap (dedah)," katanya kepada pemberita apabila ditanya sama ada Umnosudah menerima surat perletakan jawatan Shahrizat.

Isu perletakan jawatan Shahrizat sebagai Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat dan Ketua Pergerakan Wanita Umno timbul apabila beliau dikaitkan dengan isu Perbadanan Fidlot Nasional (NFC) yang diterajui suaminya Datuk Seri Dr Mohamed Salleh Ismail yang terbabit dalam projek lembu daging di Gemas, Negeri Sembilan.
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada Sabtu berkata, beliau akan mengumumkan kedudukan Shahrizat secara teratur pada waktu dan masa yang sesuai.
Ditanya sekiranya Shahrizat meletak jawatan, Tengku Adnan yang juga SetiausahaAgung BN berkata "kita terimalah".
"Parti akan terus bergerak sekiranya beliau (Shahrizat) meletakkan jawatan sebagai Ketua Pergerakan Wanita. Kita ada Naib Ketua Wanita dan Jawatankuasa Wanita Pusat yang boleh bergerak. Dalam parti, tiada individu yang akan menjadi jaguh kerana kita mengamalkan konsep bermuzakarah," katanya.
Apabila ditanya sama ada Shahrizat akan memberi implikasi kepada BN, khususnya pada Pilihanraya Umum ke-13, Tengku Adnan berkata, individu harus sedar apa yang harus dibuat demi kepentingan parti.
"Sebagai seorang Ketua Pergerakan Wanita Umno, seorang pemimpin yang matang, beliau seharusnya berfikir. Adakah beliau membawa mudarat kepada parti? Beliau mesti memutuskannya sendiri. Jika ya, saya berpendapat beliau perlu berundur," katanya.
"Ini terpulang kepada diri sendiri. Beliau (Shahrizat) menang sebagai Ketua Pergerakan Wanita Umno kerana dipilih dan bukan dilantik manakala jawatan sebagai Menteri merupakan hak mutlak Perdana Menteri untuk membuat keputusan," katanya.
Shahrizat yang dilantik sebagai Senator pada 9 April 2009 akan tamat tempoh penggal sebagai Senator pada 8 April ini.
Sebelum ini, beberapa pemimpin parti menasihati Shahrizat agar melepaskan jawatan untuk mengelakkan dirinya menjadi bebanan kepada BN, termasuk bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad yang meminta agar 'jangan terlalu sayang kepada jawatan". - BERNAMA

 Tang parti lain depa yang paling sibuk,letak jawatan le...tak pandai mentadbir lee..tiada pengalaman le dan berbagai lagi.Tapi sepanjang tempoh ni umno(Baru) semakin menghadapi kemelut. Bukan sekadar kemelut perebutan jawatan dalam parti,malah kalut dengan berbagai persoalan yang melibatkan kepentingan rakyat dan negara. Kenapa ? Adakah kerana jawatan atau kerana fulus ? Atau kerana hendak mempertahankan hak rakyat ?Atau kerana dasar perjuangan ?
Pakat-pakat TEBAS minda sendiri lee..Tu yang dikatakan ada mata lihat,ada telinga dengar,ada akal fikir.Lepas tu buat lee keputusan bila hari mengundi nanti demi untuk kesejahteraan kita bersama. Umpama pakai kain juga, jika yang sama je dari jenama yang sama je berpuluh tahun tentu akan lusuh dan koyak atau bosan asyik-asyik jenama tu je macam jenama lain dah tiada untuk dipilih. Lumrahnya manusia sentiasa ingin sesuatu yang baru dan yang lebih baik atau yang terbaik. Orang yang kurang waras pun kalau kita amati akan menukar pakaian atau selera makannya kalau hari-hari asyik diberi yang itu je.
PRU 13 nanti,kita pakat cuba dengan yang baru pula. Ubah sekarang,selamatkan Malaysia dari keboroson,ketidakadilan dan sebagainya.
 Jangan jadi seperti gulungan yang seolah-olah merasakan mereka tiada kuasa untuk melakukan perubahan atau yang tiada kemahuan dengan kalam
"mereka buat mereka tanggung lee". Tetapi setiap hari yang ditanggung sendiri dilupakan serta dibebelkan entah kepada siapa.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...