29 Mac, 2012

Ragam bermacam ragam..




Mangkuk tandas meletup

KUALA LUMPUR - Seorang pemuda cedera di beberapa bahagian badan selepas mangkuk tandas di stesen transit aliran ringan (LRT) Sri Rampai di Wangsa Maju di sini meletup semalam.
Dalam kejadian pada pukul 1.20 petang, Muhd. Sakereen Basri, 22, seorang penganggur, baru duduk atas mangkuk tandas itu.
Akibat letupan yang menyebabkan sebahagian kecil mangkuk tandas itu pecah, mangsa mengalami calar di kedua-dua belah paha dan luka di belakang badan akibat terkena serpihan mangkuk tandas yang pecah. Mangsa dihantar ke Hospital Kuala Lumpur.Lagi IKUT SINI

Pelancong sewa kereta kebal

CHRISTCHURCH, New Zealand - Sebuah syarikat di sini, menawarkan kemudahan untuk pelancong asing menyewa kereta kebal dan memusnahkan kereta.

Antara kereta kebal yang ditawarkan untuk disewa itu ialah Centurion buatan Britain yang seberat 52 tan dan menggunakan enjin Rolls-Royce V-12.
Kereta kebal itu digunakan di Vietnam pada awal tahun 1970-an.
"Saya berpendapat, ia akan melegakan tekanan dengan menggunakan kereta kebal untuk memusnahkan sesuatu," kata pemilik kereta kebal berkenaan, Jonathan Lahy-Neary.


Terdapat juga kereta kebal semasa Kesatuan Soviet, T-55 yang turut ditawarkan kepada para pelancong.
Lagi mau baca SINI 

Tukang urut dakwa tidak dibayar gaji cuba terjun jejantas

BALIK PULAU 28 Mac - Sudahlah dipaksa bekerja 364 hari setahun, kecuali diberi kelepasan pada Tahun Baru Cina, seorang wanita warga China yang bekerja di sebuah pusat refleksologi tertekan apabila tidak dibayar gaji kira-kira RM10,000 oleh majikannya.
Berikutan tekanan itu, Wang Li Mei, 38, bertindak nekad untuk terjun dari sebuah jejantas di Jalan Aziz Ibrahim di sini hari ini.
Bagaimanapun, dalam kejadian kira-kira pukul 3 petang semalam, wanita tersebut berjaya diselamatkan oleh orang ramai yang melalui kawasan berkenaan.
Ketika ditemui di Pejabat Daerah Barat Daya di sini, Li Mei yang berasal dari Shandong, China mendakwa, dia bersama tiga rakan senegaranya berusia antara 23 hingga 38 tahun datang ke negara ini untuk bekerja di pusat refleksologi itu yang terletak di Queensbay, Bayan Baru.

Tahan sakit perkosa janda

Oleh D J Dolasoh
am@hmetro.com.my

KUALA KANGSAR: Walaupun kakinya berdarah akibat luka terkena objek tajam ketika memanjat bumbung bagi memecah masuk rumah seorang janda di di Taman Wai Thong, di sini, ia tidak menghalang seorang lelaki merogol wanita berkenaan, kelmarin.
Dalam kejadian jam 10 malam itu, suspek yang cedera memecah masuk rumah mangsa melalui siling dan mengejutkan wanita berkenaan yang tidur di dalam bilik sebelum merogolnya.

Ketua Polis Daerah Kuala Kangsar, Superintendan Abdul Gaffar Mohamad berkata, mangsa tersedar selepas terdengar suara lelaki mengarahkan dia membuka selimut sambil mengacukan pisau.

“Wanita itu yang tidak berapa sedar kerana terbangun dari tidur enggan mengikut arahan lelaki bertopeng itu, tetapi kerana terlalu takut dengan ugutan, dia akur membuka selimut dan menanggalkan pakaiannya.


“Mangsa juga terdengar lelaki terbabit seperti kesakitan kerana terdapat luka pada tubuhnya, tetapi merogol mangsa tanpa menghiraukan kesakitan dan rayuan mangsa,” katanya di sini, semalam.

Ragam manusia yang pelik...mungkin juga GILA..Ikut yang baik..Cegah yang tidak baik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sebarang risiko terhadap komen anda..tanggungjawab anda