27 April, 2012

hahhh..kan dah mengena..

depa pakai daftar ahli ikut dan je..macam aku dok buat la ke ?

KUALA LUMPUR - Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof tidak pernah mendaftar atau memohon untuk menjadi ahli Umno, walaupun tidak menolak kemungkinan namanya tersenarai dalam parti tersebut.
“Saya tidak ingat langsung bila dan di mana saya pernah menjadi ahli Umno, boleh jadi ada mana-mana pihak memasukkan nama saya selepas tamat universiti, awal 70-an dulu.
 
“Itu pun saya tidak dapat pastikan di kawasan mana sebab lepas tamat belajar saya tinggal di beberapa tempat, antaranya Segambut, Selayang dan Ampang. Jadi kalau ada pun yang menamakan saya, memang saya tidak tahu di mana,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.
 
Beliau menjelaskan tidak tahu nombor keahlian, tidak pernah membayar yuran tahunan dan tidak pernah menghadiri mana-mana mesyuarat parti, jauh sekali dari memegang apa-apa jawatan parti..

Kalau diikutkan kepada kenyataan Pengerusi SPR ni..mungkin juga betul apa yang dikatakannya tu...dia tak tau pun tentang keahliannya sebagai ahli umno..Beliau hanya menyangkal tentang pendaftaran keahliannya,tetapi tidak menyangkal tentang keahliannya sekarang..Andainya benar keahliannya atas sebab didaftar oleh orang lain,maka ia merupakan satu kes yang amat MEMALUKAN beliau serta semua ahli dan pemimpin umno...ishhh malas nak tulis panjang-panjang lah..ringkaskan cerita...itu le tabiat umno...orang yang dikatakan cerdik macam Pengerusi SPR ni pun umnoo boleh perbodohkan...apalagi yang kurang cerdik.Kalau aku,..saman je umno tu...MEMALUKAN umat melayu..patut pun ahli umno ada seramai 3 juta orang..rupa-rupanya pemimpin peringkat cawangan dok  daftar sendiri siapa saja yang depa suka atau nampak cenderong kat umno..

Berbalik kepada kes Pendaftaran sebagai Pemilih pula macam mana ?..Tentu ada manusia yang didaftarkan tanpa kerelaan mereka atau tanpa mereka ketahui,jika diambil dari sudut kes keahlian umno ni.atau ada gerakan tertentu bagi mendaftar sebagai pengundi..Maka kes ini perlulah dibersihkan..Esok 28 April 2012, ramai le rakyat yang tak boleh diperbodohkan macam Pengerusi SPR ni akan berhimpun DUDUK BANTAH..BERSIH daftar pemilih.

Kalau dibiarkan kes begini berlarutan pasti akan bertambah semak le Malaysia yang tercinta ni..Kita kena pakat TEBAS je pimpinan yang bodoh atau suka memperbodohkan rakyat dari menjadi pemimpin atau menjadi pemerintah..Nak TEBAS tu mudah je..UNDI je parti-parti dari PAKATAN RAKYAT...PAS..PKR atau DAP.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...