11 April, 2012

hoi kawan ! lu geng sapa aa


Polis tumpaskan Geng Kangkang


Zull Aznam Haron (dua dari kiri) bersama pegawainya menunjukkan susu tepung yang dicuri pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Perlis, Kangar, semalam. - UTUSAN/faizal abu hassan


KANGAR 10 April - Jika sebelum ini kumpulan penjenayah menyasarkan kenderaan atau barang kemas namun tidak bagi sekumpulan penjenayah di sini, dikenali sebagai Geng Kangkang yang menjadikan susu tepung berjenama untuk dicuri.
Kumpulan itu bagaimanapun tumpas selepas polis memberkas lima daripada 10 ahli kumpulan itu, iaitu 13 jam selepas mencuri susu tepung pelbagai jenama dari dua kedai runcit di sini antara pukul 3.30 dan 4.05 petang, 5 April lalu.
Selain negeri ini, kumpulan tersebut dipercayai turut aktif mencuri susu tepung dari pasar raya di sekitar Lembah Kelang.

Polis buru ketua 'Man Kuchai'





KUALA LUMPUR 10 April - Suspek lelaki yang meloloskan diri dari lokap tahanan sementara Kompleks Mahkamah Jalan Duta sejak Jumaat lalu pasti tidak dapat tidur lena kerana polis kini meningkatkan usaha untuk memburunya.
Operasi besar-besaran kini dilakukan polis bagi mengesan dan menangkap Mohd. Rezuan Abd. Rahman, 32, pemegang kad pengenalan bernombor 801213-05-5591 dan beralamat terakhir di Nombor 2-07-7, Jalan 7/116B, Kuchai Enterpreneurs Park, Kuala Lumpur.
Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Mohmad Salleh berkata, suspek merupakan ketua kumpulan 'Man Kuchai', amat dikehendaki kerana dia seorang yang ganas dan mampu mencederakan orang awam ketika melakukan jenayah.
Berdasarkan rekod polis, kata beliau, suspek sepatutnya dibicarakan atas empat kesalahan jenayah yang melibatkan kes rompakan.
...

Geng penyamun masuk perangkap


MOHAN SINGH (tengah) menunjukkan sebahagian barang kes yang dirampas daripada Geng Snooke dan Geng Wan Toncet pada sidang akhbar di Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR - Penglibatan sekumpulan lelaki bergelar Geng Snooke yang giat menyamun, meragut dan mencuri di daerah Cheras berkubur apabila lima anggota kumpulan itu diberkas baru-baru ini.
Suspek-suspek berusia antara 24 dan 25 tahun itu ditahan selepas polis menyiasat laporan seorang wanita yang diragut penjenayah berkenaan di Batu 6, Jalan Cheras pada pukul 11.30 malam, 28 Januari lalu.
Kelima-lima suspek ditahan di sebuah rumah di Kampung Cheras Baru di sini pada pukul 1 pagi, 3 April lalu. Dua daripada mereka positif ganja.
Ketua Polis Daerah Cheras, Asisten Komisioner Mohan Singh Tara Singh berkata, pemeriksaan di dalam rumah itu polis menemui beberapa senjata dan barangan dipercayai hasil samun, ragut dan curi.
"Antara barangan yang dirampas termasuk sebilah sabit, sebilah parang, dua bilah pisau, lima buah telefon bimbit, beberapa buah komponen motosikal, nombor plat palsu, beg sandang, kad akses hotel, enam buah motosikal dan tiga buah kereta," katanya pada sidang akhbar di sini semalam.
Haiya...berapa banyak geng daa.lu mana punya geng maa..kangkang ?..lentang ? tongggek ? Libas atau sapu ؟
Talak masuk mana-mana maa...gua geng baik loo..Itu politik lu mau geng mana maa ? Geng Tok jib kaa..atau geng Yidin ?
Talak mana-mana geng maa...gua geng BULAN maa.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sebarang risiko terhadap komen anda..tanggungjawab anda