23 April, 2012

nak demo pun pi berlatih woo..tim.menteri kata

Parti politik didakwa biaya pelajar kita jalani latihan demonstrasi di luar negara

BATU PAHAT: Dua mahasiswa institusi pengajian tinggi awam (IPTA) mendedahkan, sebuah parti politik menaja mahasiswa untuk mempelajari dan berlatih cara mengadakan demonstrasi jalanan yang dianjurkan pertubuhan di negara luar termasuk Indonesia.

Tujuan utama kumpulan itu adalah bagi menimbulkan kekacauan dan provokasi kepada pihak berkuasa seterusnya menarik perhatian media serta pertubuhan bukan kerajaan (NGO) asing.

Sebelum dihantar mengikuti kursus ‘demonstrasi jalanan’ itu, mahasiswa itu dipujuk bagi mengikuti perjuangan parti politik berkenaan.
Mereka yang mendedahkan perkara itu kepada Timbalan Menteri Pelajaran, Dr Mohd Puad Zarkashi pada satu majlis pertemuan minggu lalu, berkata seorang pelajar IPTA yang digantung pengajian dan sering kelihatan......(Petikan dari Berita Online hari ni)


Nak tergelak dengar tok-tok menteri melayumnoo...setakat tu je otak depa....ni aku paparkan beberapa keping gambar tentang demo...rasanya depa tu dulu pun kena pi berlatih juga 








Woii...nak berdemo ni mudah je..pi ramai-ramai..himpun ramai-ramai suarakan apa tujuan habis cerita...kalau puak lain tak kacau...tak jadi apa masalah le..yg dok jadi haru biru bila ada yg dok ganggu...Kalau ada demontrasi yang berlaku kacau bilau tu bukan depa pi nak buat demo...tapi memang pi nak buat kacau..selalunya yang dok pi kursus atau berlatih tentang sesuatu yang melibatkan orangramai ni adalah POLIS,TENTERA atau egensi yang berkaitan.
Entahlah...tok menteri oii...memang otak hangpa kena TEBAS lagi le bagi nampak lebih maju le..Rakyat yang cerdik pasti akan TEBAS umno bagi BE END pru 13 nanti..sayonara la hangpa dari kekuasaan tu. Hanya Kerajaan Allah yang Kekal selam-lamanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sebarang risiko terhadap komen anda..tanggungjawab anda