24 April, 2012

tudiaa..udang disebalik mee


melibatkan 10 Syarikat dibawah PNB dan Khazanah
 NAJIB   mempengerusikan   mesyuarat Majlis Tindakan Agenda Bumiputera di Bangunan Perdana Putra, Putrajaya, semalam. Turut kelihatan Timbalannya,  Tan Sri  Muhyiddin Yassin.
hangpa jangan bagi jadi macam kes MAS dan PERWAJA tau..
Peluang firma Bumiputera berpotensi ambil alih: PM

PUTRAJAYA: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, berkata 10 syarikat masing-masing lima di bawah Kumpulan Permodalan Nasional Berhad (PNB) dan Khazanah Nasional Bhd akan dilupuskan untuk diserah milik kepada syarikat Bumiputera lain menerusi tender terbuka.

Perdana Menteri berkata, PNB dan Khazanah melupuskan perniagaan bukan teras untuk memberi peluang kepada syarikat Bumiputera yang berpotensi dan terbukti mempunyai kemampuan untuk mengambil alih dan memajukannya lagi.
“Syarikat berkenaan akan diumumkan tidak lama lagi memandangkan ia perlu menerusi proses mendapatkan keputusan daripada Lembaga Pengarah,” katanya selepas mesyuarat Majlis Tindakan Agenda Bumiputera yang dipengerusikannya selama kira-kira dua jam di sini, semalam.
Pada mesyuarat itu, Perdana Menteri berkata, keputusan turut dicapai untuk menambah 50 lagi syarikat teras Bumiputera yang menjadikan keseluruhan 130 syarikat Bumiputera berprestasi tinggi. 

“Mesyuarat juga dimaklumkan bahawa beberapa syarikat yang tersenarai berjaya menjadi sebagai syarikat utama dalam bidang masing-masing,” katanya. 

Sebagai contoh, syarikat AZRB yang memperoleh kontrak besar daripada program MRT, selanjutnya menawarkan kontrak pembekalan bernilai RM500 juta dalam jangka masa dua tahun kepada syarikat-syarikat Bumiputera. – BERNAMA 



Tentu ada udang disebalik mee...takkan kerana kuah kurang sedap kot atau nak bagi sedap lagi..Kalau dah sedap tu kena ajak kawan-kawan sama makan,baru dikatakan adil. Jangan-jangan hangpa nak TEBAS dan KEBAS buta jee nii ? Ooo tranfomasi ekonomi..sebelum dihukum oleh rakyat.

1 ulasan:

Sebarang risiko terhadap komen anda..tanggungjawab anda