25 April, 2012

sapa yang nak runtuh ?


PM Dijangka Umum Durian Runtuh Untuk Peneroka Felda 8 Mei
Durian runtuh yang dijanjikan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak kepada para peneroka Felda sebelum penyenaraian Felda Global Ventures Holdings (FGVH) dijangka diumumkan pada 8 Mei ini.
Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan berkata pengumuman dijangka dibuat semasa program perdana menteri bersama peneroka di Felda Jengka 8, Jerantut, Pahang.
"Durian runtuh ini dalam dua bentuk, wang tunai dan saham. Kita tunggu dan lihat berapa banyak akan diberikan," katanya semasa berucap dalam perjumpaan dengan peneroka Felda Lubok Merbau dekat sini Selasa- BERNAMA

Nah aih...belum apa-apa lagi dah dapat untung..tu baru nak disenaraikan ke bursa saham...bila dah disenaraikan nanti tentu lagi banyak untungnya laa..gitu le selalunya harapan dan perkiraan dlm nak main saham ni. Tapi aku takut jadi macam saham "Labu Peram" yang popular satu ketika dulu...ramai yang tersungkur. Yang ni pun rasanya akan hadapi gitu juga..kerana pasaran saham ni macam air laut juga..ada pasang ada surut. Bila air pasang dan saham naik tentu heboh dicanang dapat untung..tapi bila surut hingga ke buku lali nanti pun akan heboh juga....pemegang-pemegang saham kena tanggung.Maka akan berkatalah sipenerajunya."begitu la adat main saham ni."Ingat-ingat le,dulu tanah tu hangpa yang dok pi TEBAS hingga cerah...bila dah cerah ada la puak lain nak pi TEBAS bagi percerah keuntungan yang hangpa dok dapat. Aku takut durian runtuh ni bertukar jadi Tanah Runtuh je kerana dalam main saham ni ada "Rimiser" yang dok kerja kendalikan saham kita...saham naik dia dapat bayaran..saham jatuh pun dia dapat bayaran juga.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...