03 Mei, 2012

hinanya rakyat Malaysia

Selepas BERSIH 3.0 berlalu..dengan ratusan ribu rakyat yang cerdik.celik dan mahukan perubahan telah berhimpun di KL pada tanggal 28 April 2012. Malangnya rakyat begini dipersalahkan..rakyat begini dituduh GANAS..rakyat begini dituduh mengganggu ketenteraman..rakyat begini dituduh sebagai PERUSUH didalam negara sendiri.
Betapa sedihnya pabila membaca atau mendengar kenyataan para pemimpin negara mengenai BERSIH 3.0. Tiada kenyataan dari kalangan pemimpin ini yang boleh dilihat positif dalam membangunkan pemikiran yang konstraktif atau pemikiran yang menjangkau zaman. Begitu juga dengan tindakan pihak penguatkuasa keadilan dalam mengambil tindakan terhadap himpunan DUDUK BANTAH ini.


Bagi aku,betapa bodoh atau takutnya mereka yang diamanahkan untuk memelihara KEADILAN didalam negara sendiri. BODOH kerana tindakan mengishtiharkan DATARAN MERDEKA adalah KAWASAN LARANGAN pada tarikh tersebut...jalan sekelilingnya tidak terlibat dlm PERINTAH MAHKAMAH ini.
BODOH dan TAKUTnya pabila pihak yang sepatutnya mengawal keamanan telah bertindak hingga berlakunya KETEGANGAN hingga menyebabkan berlakunya keadaan yang seolah-olah TIDAK AMAN.
 Dalam masa yang sama rakyat Malaysia diHINA oleh pemimpin atau pemerintah sendiri..ni pakat baca sendiri bab ni..
PESTA Air Malaysia yang akan berlangsung di Pantai Cahaya Negeri, Port Dickson (PD), esok (4 Mei) akan digegarkan oleh barisan artis popular tanah air, antaranya kumpulan Jinbara, Roslan Shah, Faradhiya dan Elly Mazlein.
kalau pi duduk,lentok-lentok gini...tak ganggu sapa-sapa laa
Dijangka lebih 50,000 orang akan membanjiri tapak pesta itu. Ada yang sejak awal sudah berkampung 
di pusat peranginan terkenal itu. Persembahan artis diadakan pada sebelah malam dan mereka menjanjikan persembahan yang hebat.
Acara anjuran Pejabat Pelancongan Malaysia Negeri Sembilan turut disokong oleh Kerajaan Negeri Sembilan dengan kerjasama Majlis Perbandaran Port Dickson (MPPD).
Pengarah Pejabat Kementerian Pelancongan Malaysia Cawangan Negeri Sembilan , Daing Muhamad Rahimi Abdul Hamid berkata, pihaknya menjangka sambutan orang ramai ke PD lebih ramai berbanding tahun lalu..myMetro

Inikah tahap maruah rakyat Malaysia ? 
Dituduh sebagai PERUSUH dan diajar sebagai 
PENCINTA MAKSIAT.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sebarang risiko terhadap komen anda..tanggungjawab anda