08 Mei, 2012

umoq pun depa tipu

Selalunya kita dengar orang berkata Selamat menyambut hari lahir sempena dengan tarikh kelahiran seseorang  atau selamat menyambut hari ulangtahun perkahwinan atau sebagainya. Kita juga sering bercakap "aku sudah atau akan berumur...pada sekian-sekian tarikh  " dengan rasa bangga atau sebagai pemberitahuan kepada orang lain. 
Terdapat juga sebilangan manusia yang menyembunyikan umurnya yang sebenar dari diketahui oleh orang lain. Hal ini mungkin disebabkan mereka tidak mahu oranglain mengetahui bahwa mereka sudah tua atau pun mereka masih muda terutama gulungan para artis. Semuanya ini mempunyai helah atau sebab mereka tersendiri.
Bagi orang yang beriman pasti akan mengira-ngira tentang usia mereka sepanjang tempoh hayat yang dianugerahkan Allah ini samada masa hidup ini dipergunakan sebaik mungkin sebagaimana yang dikehendaki oleh Islam atau sebaliknya. 
Usia atau umur juga menunjukkan samada ianya tua atau muda bagi seseorang atau sesuatu dan  juga akan menunjukkan tahap kematangan atau kesesuaian mengikut sesuatu maksud.
Tahun ini negara kita akan menyambut hari Kemerdekaan kali ke 55 pada tanggal 31 Ogos nanti. Begitu juga dengan setiap makhluk atau benda, maka berbagai cara yang dilakukan bagi meraikannya. Tahun ini juga umur parti-parti politik di Malaysia akan bertambah samada yang sudah tua atau yang masih berusia setahun jagung.
Seperti biasa gulungan nasionalis melayu dilihat amat berbangga dengan usia parti mereka iaitu Umno. Bagi meraikan kehadiran usia tahun ini,Umno akan menghimpunkan ahlinya di Stadium Nasional Bukit Jalil pada 11 Mei 2012 nanti. Para pemimpin umno berkokok lantang dengan menyatakan bahwa umno adalah parti tertua bagi orang Melayu yang akan mencapai umur 66 tahun pada tarikh ini, Tetapi semua laungan dan kokokan itu hanyalah auta para pemimpin dan penyokong umno yang mudah lupa..Umno sedang menipu orang melayu..sudahlah nama UMNO sendiri pun dari singkatan dalam bahasa penjajah yang ditentang dahulu,kini tentang usia parti juga nak diperbodohkan orang melayu..Umno SUDAH BERKUBUR pada tahun 1987..Rujuk SINI  dan juga sikit petikan seperti berikut; 

Terkubur UMNO dimunculkan UMNO Baru
LIHAT SINI  (Ni standard PMR je)
Pada 1987 parti UMNO terbubar dengan keputusan mahkamah membatalkan pendaftaran UMNO. Ada pihak dalam UMNO menyalahkan Dr. Mahathir membiarkan perkara tersebut dibawa ke mahkamah dan membiarkan mahkamah membuat keputusan. Dr. Mahthir ketika itu ditentang oleh kem Tengku Razaleigh sebagai 'team B'. Dr. Mahathir disokong oleh Musa Hitam dalam 'Team A'.
Dengan kuasa yang masih ada sebagai PM Dr. Mahathir berjaya menyingkir team penentangnya dan mandapatkan semuala harta-harta UMNO. Tengku Razaleigh yang kecewa menubuhkan parti baru 'Semangat 46'dengan sokongan Datuk Suhaimi Kamaruddin (Presiden belia 4B).]
Umno memang kaki auta dan pembohong yang ini sedang mengadakan larian bendera dari segenap penjuru negara dan dibawa untuk berhimpun di Stadium Nasional, Bukit Jalil pada tarikh 11 Mei 2012..Mungkin ini akan menjadi satu lagi sejarah hitam Umno yang kini dengan nama Umno (Baru) kerana bendera Umno itu akan terus tersimpan di PWTC kerana PRU 13 nanti, rakyat yang sudah celik akan memastikan usia Umno(Baru) diTEBAS ranap dari membiarkan gulungan yang penuh dengan keegoan memimpin rakyat Malaysia yang dinamik ini.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...