15 Jun, 2012

jangan sampai bini kena jual..mentua kena lelong.

apakah senyuman akan bertukar tangisan ?
Hidup atas dunia ni hanya sementara..dalam bahasa mudahnya bila mati nanti Allah akan balas segala perbuatan kita semasa hidup yang singkat ini. Yang baik dibalas baik...yang jahat dibalas dengan azab. Sungguhpun demikian ada juga balasan Allah itu ditunjukkan semasa kita masih hidup diatas dunia sebagai iktibar kepada kita dan juga supaya manusia itu bertaubat dari segala perbuatan buruknya.


Denga kes yang sedang heboh diperkatakan dalam negara kita dan juga kat negara luar yang  
merpati 2 sejoli ?
berkaitan dengan keluarga tok piii emmm kita ni bagaikan Malaysia sudah kena bom atom macam Hiroshima. Macamana sorang Piii emmm boleh kena tipu oleh sorang pemuda ? 


Apakah pihak risikan negara kita tidak dapat menghidu latar belakang bakal sorang lagi Penduduk Tetap kita atau takut untuk menyatakan kebenaran kepada Piii Emmm ?






Alahai..kalau gini alamat punah le negara jika dibiarkan berterusan bila sorang Piii Emmm kena kelentong dengan bakal menantu...Atau pun memang depa minat jenis tipu-tipu ni...Macam aku katakan sebelum ini HANYA KERBAU YANG IKUT KERBAU.


Entahlah...jika benar sebagaimana yang dilapurkan..mana nak letak muka kita sebagai rakyat Malaysia ?...Jika benar juga....mana nak letak muka mak bapak bakal mentua yang sebelum ni gah nak bermenantukan sorang anak kenamaan dari negara luar dengan kehadiran Yang Dipertuan Agung serta orang kenamaan yang mungkin termasuk dari negara luar ke majlis pertunangan tersebut ...bab kata orang tua-tua "Enggang bersama Enggang,Pipit Bersama Pipit". Ramai yang dok kata 'kalau bakal pak mentua dan bakal bini pun dia boleh tipu..apalagi jika dah jadi suami dan menantu..silap-silap haribulan..bini kena jual..mentua pun kena lelong. Maka jadilah macam cerita P.Ramlee..lelong...lelong...lelong....na'uzubillah.

Allah anugerahkan akal..gunalah sebaiknya untuk menuju keredhaanNya..anugerahkan kitab Al-Quran...baca dan fahamilah ayatnya yang tersurat dan tersirat...Ehhhh banyak lagilah panduan...Apa pun PRU 13 nanti kita TEBAS je gulungan yang bodoh sombong..atau gulungan yang cerdik tapi tak boleh tumpang..gulungan yang bodoh tapi tak dengar cakap yee. Aku ABU jee.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...