29 Julai, 2012

tentu dia ni ada Phd.

Bila tok menteri baca atau para kakitangan awam yang berkaitan baca tentu digarunya kepala. Kemudahan ada dengan nilai berjuta-juta..depa pi mengaji bertahun-tahun hingga dipanggil profesor atau berbagai gelaran..akhirnya PETANI yang dok dalam keleboq ni hasilkan benih baru..setelah menunggu sekian lama benih jenis baru untuk diusahakan. Kali ni berita macam ni kalau tak jadi cabaran kat depa,aku tak tau la..memang depa tu bengap atau sombong..

Aku tabik la kat petani yang bernama Ishak Mahmud ni...dia bukan jenis yang dok ada..yang selalu dok cakap "nak apa lagi..semua dah ada" dok susah-susah apa..beli dan tanam aje la benih-benih yang kerajaan keluarkan tu..rasanya gitu le sikap beliau jika dilihat dari sudut usaha yang dilakukannya tu..Tercabar habeh..Tahniah..tahniah..tahniah.

Jangan ada puak yang dok TEBAS benih ni pula..tu bukan nak menjadikannya lebih baik tapi nak melingkup...Dah 55 tahun merdeka oiii.. Aku ajak hangpa TEBAS pemimpin dan parti yang dok ajaq rakyat "Nak apa lagi..semua kerajaan dah buat".
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...