08 Oktober, 2012

Skim baru pembelian rumah..hutang kerajaan bayar..untungnya

Penduduk perumahan PKNS dok sibuk minta kerajaan Selangor tolong bayar hutang rumah depa. Tok menteri umno pun sibuk juga melalak dok desak kerajaan Selangor tolong penduduk tu..Dulu depa yang laksanakan skim perumahan tu dan tentulah bersama dengan perjanjian pembayaran balik yang dipersetujui oleh para pembeli. Bila pimpinan kerajaan bertukar tangan,maka pemimpin umno be end pun mula melaungkan pula kebajikan untuk rakyat yang perlu dilaksanakan oleh kerajaan..
La ni kita pakat hutang banyak-banyak..beli rumah..lepas tu kita pakat minta kerajaan bayar hutang kita..kan kerajaan la kerajaan kebajikan..Rakyat yang bina rumah melalui Skim Rumah Mesra Rakyat pun boleh buat demo juga minta kerajaan bawah umno be end lupuskan hutang hangpa tu..

Dah la tanah kena cagar..kalau tak boleh bayar lepas tu tentu hilang le tanah tu kat BSN..ramai yg bina rumah ni gulungan yang ada harta setakat tu je..setengah-setengah tu kereta pun tiada untuk kegunaan sendiri.Ni syarat pinjaman untuk rumah tu.

SYARAT-SYARAT KELAYAKAN PROGRAM RMR1M
-Warganegara Malaysia.
-Pemohon mestilah berumur di antara 18 hingga 65 tahun. (Pemohon umur melebihi 35 tahun perlu menyediakan penama kedua umur kurang daripada 35 tahun)
-Berkahwin atau Ibu/bapa tunggal yang mempunyai tanggungan.
-Pendapatan kasar seisi rumah tidak melebihi RM3,000 sebulan.
-Tidak mempunyai rumah sendiri atau mempunyai rumah yang usang / tidak sempurna.
-Mempunyai tanah / tapak yang bersesuaian dan tiada sekatan / cagaran ke atasnya. Jika tanah bukan kepunyaan pemohon, Surat Akuan / Kebenaran Berkanun dari tuan tanah diperlukan untuk membina dan menggadai tanah tersebut kepada BSN.


Ada ramai juga bekas tentera yang dulunya dok TEBAS hutan merata gunung dan sempadan,bila dah balik kampung..rumah tiada tanah pun tiada. Nak dok atas pokok macam gambar P. Ramlee pun tak boleh dah la ni.Kesiannn.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...