08 Oktober, 2012

Kes SUK Kedah..pucuk dicita ulam mendatang.

Kini berdentum pula 1 kes yg berfolio tinggi di Kedah..melibatkan SUK negeri Kedah Dato' Wira Hj Rasli Basir. Kes simple je..tukar DO yg juga YDP Majlis Daerah.

Ramai rakyat yang cerdik mula membuka mata dan minda.

Maka terlakarlah pula 1 lagi sejarah dalam pemerintahan PR di Kedah selepas kes 2 Exco dahulu.

Kes kali ini melibatkan seorang pegawai tertinggi KCS dengan Ahli Majlis Kubang Pasu juga..yang dulunya telah menghentam DO yang juga YDP Kubang Pasu hingga terpelantingnya Dato' Barni tu ke KUIN.Rupa-rupanya kes sebelum ini tak diambil iktibar oleh KCS ni.Jangan ingat AM dari PR ni pak turut macam AM umno be end dulu.
Aku tak nak ulas le apa yang dah diulas oleh penulis yang lain...cuma nak habaq kata..bahawa para pemikir bagi meneruskan kuasa pemerintahan PR di Kedah amat bersyukur kepada Allah SWT kerana menganugerahkan kes ini lebih awal dari yang dirancang dalam hal menangani kakitangan kerajaan negeri Kedah yang setengahnya merasakan mereka adalah kebal dan mendakwa berada dibawah naungan Tuanku Sultan Kedah..Tapi yang betul..betul la..yg salah tetap salah.

Apa pun inilah anugerah Allah yang tentunya mempunyai hikmah disebaliknya.
Ada orang salahkan MB dan EXCO kerana tidak mencengkam para KCS sebelum ni  macam dilakukan oleh puak umno be end..hinggakan banyak dasar-dasar dalam pentadbiran dan pemerintahan tak dapat dilaksanakan angkara kebejatan SUK ni serta beberapa orang KCS yang lain...hanya mereka yang berada dalam saf perancang saja yang mengetahui apa strategi politik yang hendak diambil sebelum ini...popular atau tidak strategi yang diambil itu lain kira..tetapi cuma nak habaq je..depa pun ada strategi..tak kan nak habaq kat semua orang strategi yang dirancang...Apa pun ingatlah akan firman Allah SWT.
 3:54
Dan orang-orang (Yahudi yang kafir) itupun merancangkan tipu daya (hendak membunuh Nabi Isa), dan Allah pula membalas tipu daya (mereka); dan (ingatlah), Allah sebijak-bijak yang membalas (dan menggagalkan segala jenis) tipu daya. 
(Ali-Imran : 54 )

Kes ini umpama Pucuk dicita Ulam mendatang dan Bagaikan orang mengantuk disorongkan bantal.
TEBAS mana yang patut di TEBAS. Tak boleh TEBAS semua, TEBAS satu persatu. Kalau tak mau kena TEBAS, tumbuh le sebagai pepohon yang boleh memberi manfaat kepada ramai.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...