07 November, 2012

tudia..1.6 km

 Dubai waterfront
Sekarang ni dah macam-macam menara yag dok ada..menara condong ada..menara berkembar ada..menara..menara komunikasi pun ada...semuanya tinggi ni..pakat lawan menara sapa paling tinggi dalam dunia ni..Hangpa ingat menara di negara mana yang paling tinggi la ni..kalau hangpa tau yang tu paling tinggi..lepas ni akan ada lagi yang paling tinggi..nah..mai dah berita terbaru.


QUITO - Ecuador merancang membina sebuah menara setinggi 1.6 kilometer sekali gus menjadi bangunan tertinggi di dunia.
Timbalan Gabenor Quito, Marcela Costales berkata, selain menarik ramai pelancong, menara itu akan menjadi simbol penghormatan kepada budaya penduduk pribumi, Quitu-Cara.
Menara tersebut dilaporkan menelan kos AS$200 juta (RM612.3 juta) untuk dibangunkan.BACA SINI
Jenuh panjat kalau lift tak berfungsi..atau kena guna payung terjun bila nak turun...hahhaha....manusia..manusia...aku pun manusia juga...manusia yang tiada rumah pun ramai lagi.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...