WISH

WISH

21 Mei, 2012

depa tau meniaga tepi jalan jee..


bersih


Tapak gerai 'Bersih 4.0' boleh dibida RM2,000
JAMILAH HAMZAH
21 Mei 2012
KUALA LUMPUR - "Tapak gerai di hadapan rumah (Pengerusi Bersama Bersih 2.0, Datuk S.) Ambiga boleh dibida dengan harga RM2,000," kata Pengerusi Majlis Tindakan Peniaga-peniaga Kecil Kuala Lumpur, Datuk Jamal Md. Yusof, hari ini.
Sebelum ini Bersih 2.0 dan 3.0 telah banyak merugikan peniaga-peniaga sekitar Dataran Merdeka dan kawasan berhampiran.

Pada Bersih 2.0 lalu, sebanyak RM817,205 kerugian telah dituntut oleh peniaga terhadap penganjur Bersih 2.0 dan patriot dengan menyerahkan memorandum kepada Suhakam pada 18 Mei lalu.

"Kami menyediakan 60 petak dengan bayaran RM100 bagi satu tapak dan kami melihat di kawasan ini mempunyai potensi untuk menjalankan perniagaan.

"Penduduk kawasan ini juga tak perlu pergi jauh untuk beli barang-barang keperluan dan cara kami boleh juga meringankan mereka," katanya lagi kepada media pada petang tadi.

Jamal juga berkata, mereka juga telah mendapat sokongan peniaga dan ramai yang memohon untuk turut serta tetapi hanya memilih 60 orang daripada peniaga yang terjejas ekoran Bersih lalu.

"Tujuan kami bukan untuk mengganggu sesiapa, kami hanya ingin menuntut hak kami sebagai peniaga.

"Kami akan beroperasi pada 24 dan 25 Mei nanti bermula pukul 3 petang sehingga 8 malam, dan orang ramai dijemput hadir ke sini," katanya lagi.

Dalam pada itu, Jamal berkata, mereka juga akan mendapatkan permit untuk berniaga di hadapan rumah Ambiga esok daripada Datuk Bandar Kuala  Lumpur.

Protes 'Bersih 4.0' diadakan oleh mahjlis itu sebagai bantahan kepada perhimpunan Bersih 2.0 dan 3.0.
Hahaha....otak melayu ni dah makin sempit atau dah makin jadi macam haiwan...yg hidup mereka untuk makan..celik mata makan..ada yg pejam mata masih mengunyah..kerja makan..beranak..berak...lepas tu kena sembelih..Kejayaan umno mendidik melayu selama ini.

20 Mei, 2012

encik tolong la derma..kami bekas tentera ni..




38 tahun dahhh...


Oleh IZWAN ABDUL HALIM
izwan@harakah.net.my

ALOR SETAR: Semangat keperwiraan bekas-bekas anggota tentera untuk mempertahankan kedaulatan dan martabat negara ini tetap utuh biarpun tidak berada lagi di dalam perkhidmatan.

Atas dasar itulah mereka bersatu dalam Kebajikan Rangkaian Bekas Angkatan Tentera (Kerabat) untuk memberikan sokongan padu kepada Pakatan Rakyat dan menjatuhkan Barisan Nasional hingga tertegak kerajaan baru yang lebih adil selepas Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti.

Tekad itu dilafazkan Presiden Kerabat, Leftenan Kolonal (B) Mohd Nazari Mokhtar dengan laungan sokongan kira-kira 20,000 hadirin yang memenuhi Majlis Pelancaran Kerabat Negeri Kedah di Stadium Sultan Abdul Halim, Suka Menanti, di sini baru-baru ini.

Tegas beliau, seorang anggota tentera berperanan dan bertanggung jawab kepada rakyat dan negara ini di mana mereka adalah Tentera DiRaja dengan Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong adalah penaung tertinggi.

Demikian itu katanya, soal pengorbanan dan tekanan terhadap tentera adalah perkara biasa yang melayakkan mereka berada pada martabat khas di kalangan rakyat.

“Sekiranya tanah air ini boleh difaraidkan, tentera adalah mereka yang paling layak mendapat tanah air ini,” demikian ungkapnya menggambarkan martabat seorang anggota tentera.

Malangnya ujar beliau, sepanjang 38 tahun ini, anggota tentera dan bekas anggota tentera seperti merempat di negara sendiri apabila dilayan sewenangnya oleh kerajaan sedangkan mereka adalah pejuang bangsa dan negara.

Antara bukti pengabaian itu jelas beliau, adalah berkaitan hak sepertimana termaktub dalam Perintah Majlis Angkatan Tentera 1973 yang menyatakan bahawa setiap anggota tentera dan isteri mereka berhak memiliki 20 ekar tanah pertanian dan dua lot perumahan di mana-mana seluruh Malaysia.

Di mana perintah itu tegas Nazari, telah diterima Kabinet dan mendapat perkenan Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong.

Tetapi katanya, Kementerian Pertahanan yang bertanggung jawab terhadap urusan menjaga kebajikan anggota tentera dan bekas tentera termasuk rangkaiannya yakni anak dan isteri mereka telah bersikap tidak diambil penting perkara berkaitan.

Beliau memberikan contoh penubuhan Felda Sungai Koyan pada 1974 di mana Felda Sungai Koyan 1 diberikan sepenuhnya kepada awam, manakala Felda Sungai Koyan 2 dan 3 diberikan kepada bekas tentera dengan setiap mereka mendapat 14 ekar tanah yang ditanam kelapa sawit.

Hal itu jelasnya menunjukkan pemimpin negara dahulu begitu meraikan anggota tentera, tetapi tidak pemimpin BN sekarang.

Bahkan katanya, pelbagai rayuan bekas tentera tidak dipedulikan sedangkan Lembaga Tabung Angkatan Tentera selepas audit memiliki kewangan sebanyak RM59.32 bilion yakni 10 kali ganda lebih besar dari dimiliki Felda.

“Dengan kekuatan kewangan sebesar itu tidak seharusnya diwujudkan Derma Rayuan Hari Pahlawan. Bekas tentera bukan peminta sedekah tetapi adalah orang yang ada martabat.

“Sedangkan duit itu adalah caruman dari anggota-anggota tentera sendiri. Tetapi, tabung itu tidak memberi manfaat langsung kepada bekas angkatan tentera melainkan retorik politik dan palsu pemimpin politik,” ujarnya.

Dakwa beliau, Kementerian Pertahanan telah membisu terhadap kedudukan Lembaga Tabung Angkatan Tentera tersebut dan beliau percaya berlaku ketirisan sekaligus menunjukkan Kementerian Pertahanan telah bertindak kejam terhadap anak sendiri.

Menurut Nazari, kebajikan bekas tentera hakikatnya tetap tidak terjaga di mana ramai yang hidup tersepit umpama kais pagi makan pagi, kais petang makan petang.

Memberikan angka, beliau memaklumkan, daripada 285,000 bekas tentera, hanya 100,000 sahaja berpencen.
Beliau juga menyifatkan martabat Persatuan Bekas Angkatan Tentera tidak lebih seperti Persatuan Ibu Bapa Dan Guru (PIBG) sekolah-sekolah.

Antara harapan Kerabat kepada Pakatan Rakyat apabila membentuk Kerajaan Persekutuan kelak adalah mewujudkan Bandar Baru Veteran untuk bekas angkatan tentera selain keistimewaan-keistimewaan lain yang menjadi hak mereka.

Setiap tahun ada Rayuan Hari Pahlawan..mendermalah untuk menghargai jasa perwira negara yang berkorban untuk negara...woi dah berpuluh tahun dah dok gitu je..Dulu hangpa ajaq "Apa pengorbanan anda untuk negara..jangan tanya apa sumbangan negara untuk anda "..last2 hangpa bagi kami jadi peminta sedekah dalam negara sendiri...Hangpa kebas duit negara berbilion-bilion RM entah kemana...yang hak kami hangpa tak layan pun. Kami bukan peminta sedekah la woii..Kami cuma nak hak kami je..
PRU 13 ni insyaAllah warga Bekas Tentera dan warga Tentera akan TEBAS umno biar Be End terus..Taat mesti berpada Setia mesti bertempat. Bukan Taat MEMBABI BUTA bukan SETIA MEMBUTA TULI.
GEMPURRRRRRRR


baik sikit dpd haram jadah kot


Lelaki pemakan bangkai

KELAWAR dan tikus merupakan haiwan kegemaran Boyt.

BANGKAI haiwan yang mati akibat dilanggar kenderaan dan terbiar di tepi jalan seringkali menimbulkan perasaan yang tidak menyenangkan.
Namun, seorang pesara kerajaan di Britain, Arthur Boyt, 74, menganggap bangkai seperti itu merupakan hidangan paling enak untuk dimakan dan ia percuma.
Selera pelik lelaki dari Cornwall, England itu bermula sejak lebih 60 tahun dahulu.
“Semasa berumur 13 tahun, saya terjumpa burung kuang yang mati dilanggar kereta di tepi jalan.
“Saya terus membawanya pulang dan meminta ibu memasaknya. Rasanya sungguh lazat,” cerita Boyt.
Lelaki kulit putih itu mengaku dirinya seorang pencinta haiwan tetapi kandungan peti sejuknya membuatkan dakwaan itu boleh dipersoalkan.
Ini kerana peti sejuknya yang bersaiz besar dipenuhi bangkai haiwan seperti burung kuang, kancil, rubah, angsa, burung hantu dan tupai. Dalam masa yang sama, saiz peti sejuk terus menjadikan dia gelisah.
“Rasanya saya perlu memikirkan ruang penyimpanan lain di dalam rumah untuk mengisi stok makanan,” tutur Boyt.
Walaupun perbuatannya itu bersifat eksentrik, Boyt sebenarnya memiliki ijazah dalam bidang sains biologi, yang membolehkan dia mengenal pasti bahagian daging bangkai haiwan yang masih baik untuk dimakan.
Boyt yang gemar memakai topi bulat berwarna biru dan kaca mata bersaiz besar memberitahu, daging haiwan tersebut perlu dimasak dalam suhu yang tinggi serta tempoh yang lama.
“Saya meneruskan kehidupan dengan makan bangkai haiwan selain memakan sayur-sayuran yang ditanam sendiri di rumah.
“Kelebihannya, saya sudah lama tidak membeli barangan basah seperti daging, ikan dan sayur-sayuran di pasar raya,” katanya.
Boyt akan memastikan keseluruhan bulu haiwan, darah, jantung, buah pinggang dan bahagian kulit dibuang terlebih dahulu.
Bagaimanapun, kepala haiwan dan isinya tidak dibuang kerana baginya otak haiwan mempunyai rasa yang mengagumkan.
Eksotik
“Saya juga akan melabel setiap stok makanan, menyimpannya di dalam beg plastik bersaiz besar sebelum dimasukkan ke dalam peti sejuk,” terang Boyt.
Walaupun terdapat bangkai haiwan yang disimpan Boyt merupakan spesies haiwan yang terancam, ia tidak menjadi satu kesalahan di Britain.
Antara makanan eksotik kegemarannya ialah kelawar dan memerang.
“Secara jujur daging haiwan yang telah busuk lebih enak dan rangup. Saya lebih mengetahuinya berbanding orang lain,” ujarnya yang tidak pernah mengalami sebarang keracunan.
Boyt menggelar dirinya freegan iaitu gabungan dua perkataan bahasa Inggeris, free dan vegetarian yang bermaksud percuma dan pemakan sayur-sayuran.
Individu freegan akan mencari pelbagai jenis makanan terbuang sama ada untuk disimpan atau dimakan terus.
Isteri Boyt, Sue yang telah menjadi pasangan hidupnya selama lebih 20 tahun tidak menggemari tabiat pemakanan suaminya itu.
“Sue sanggup makan seorang diri di dalam bilik tidur berbanding duduk semeja dengan saya,” kata Boyt.
Pasangan suami isteri itu masih tidak mempunyai zuriat dan memelihara dua ekor anak kucing betina yang salah seekor diberi nama Pie.
Boyt turut dilontarkan pertanyaan andai Pie dilanggar kereta adakah ia akan menjadi pengisi perutnya juga?
“Tidak sama sekali. Isteri saya pasti tidak akan menyukainya,” kata Boyt yang mengakui dia sering dimarahi si isteri kerana terlupa mengeluarkan bangkai haiwan dari but kereta hinggakan kereta sering berbau busuk.

17 Mei, 2012

bab ni boleh pula depa buat..


Penutupan jalan berperingkat sempena Citrawarna

17/05/2012 5:41pm

KUALA LUMPUR - Beberapa jalan di sekitar Dataran Merdeka, di sini akan ditutup secara berperingkat untuk sesi raptai penuh pada Jumaat dan acara Citrawarna 1Malaysia 2012 Sabtu ini.
Menurut kenyataan Kementerian Pelancongan, esok, jalan akan ditutup mulai pukul 9 malam hingga 12 tengah malam manakala semasa acara Citrawarna, jalan ditutup mulai pukul 4 petang hingga 1 pagi. Acara dimulakan pada pukul 8 malam.
Penutupan jalan melibatkan kawasan perarakan iaitu susur Terowong Bukit Aman, Jalan Raja, Jalan Mahkamah Persekutuan serta Medan Pasar, Jalan Leboh Ampang, Jalan Tun Perak, Bulatan Sultan Salahuddin, Jalan Parlimen, Jalan Raja Laut, Jalan Esfahan, Jalan Tunku Abdul Rahman dan Jalan Dang Wangi.
Tahun ini merupakan tahun ke-14 acara Citrawarna 1Malaysia 2012 diadakan sejak diperkenalkan pada 1999 dengan berkonsepkan persembahan perarakan jalanan bagi menarik lebih ramai pelancong asing berkunjung ke negara ini.
Sebanyak 11 segmen persembahan bakal dipertontonkan kepada pengunjung iaitu persembahan pembukaan Citrawarna, alam semula jadi, inap desa, pelancongan sukan, beli-belah dan seni kontemporari 1Malaysia. - BERNAMA
Boleh pula nak ditutup untuk program jenis gini...ooo anjuran kerajaan umngok..ada duit ada orang....ada hiburan ada orang..lepas tu ada orang buat orang..beberapa bulan lepas tu lagi ada orang buang anak orang..."Haram Jadah"..macamana nak kurang kes buang anak ? Tukar kerajaan je..opss silap tukar pemimpin yang ada, biar parti tu terus be endd..Kerajaan tak boleh tukar..sebab negara kita namanya Malaysia maka terus disebut Kerajaan Malaysia juga kalau parti manapun yang diamanahkan memerintah negara kita ni. Bukan kerajaan ni harta mak pak kita atau sapa-sapa...hak semua rakyat Malaysia.
PRU 13 ni ABU je yee.

naik muak dah dok dengaq umnooo oiii


Muzakarah: Umno mahu Pas ikhlas

16 Mei 2012
Datuk Mohd Fatmi Che Salleh
Datuk Mohd Fatmi Che Salleh
KOTA BHARU - Pas perlu ikhlas jika berhasrat mahu mengadakan muzakarah dengan Umno sekiranya bertujuan memantapkan perpaduan bangsa Melayu dan memperteguhkan Islam di negara ini.
Setiausaha Politik kepada Perdana Menteri, Datuk Mohd Fatmi Che Salleh berkata, Pas tidak sepatutnya meletakkan syarat tertentu bagi mengadakan muzakarah itu yang telah lama ditunggu Umno.
"Tetapi janganlah meletakkan syarat yang tidak sepatutnya jika mahu mengadakan muzakarah kerana yang penting adalah mengutamakan perpaduan bangsa Melayu dan juga Islam. BACA LAGI
Nik Aziz sedia muzakarah dengan Umno
HAPSAH ISMAIL
16 Mei 2012
 Nik Aziz sedia muzakarah dengan Umno
Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat
KOTA BHARU - Muryidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, Pas sentiasa  bersikap pintu terbuka untuk bermuzakarah dengan sesiapa sahaja termasuk Umno.

Malah katanya, beliau bersetuju jika ia muzakarah dengan Umno dalam masa terdekat untuk menyelesaikan pelbagai isu, namun bergantung kepada parti berkenaan untuk merealisasikan hasrat tersebut.

“Muzakarah adalah fitrah manusia untuk menyelesaikan sesuatu perkara dan saya sendiri mengamalkan sejak dulu lagi, saya bersetuju jika ia diadakan dengan (dengan Umno),” katanya kepada pemberita selepas mesyuarat Exco di Kota Darul Naim, hari ini.

Mengulas mengenai Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), Nik Aziz berkata, ia tidak perlu difikirkan, sebaliknya Pas sudah bersedia sebaik sahaja pembubaran parlimen diumumkan.
Tak habis-habis lagi puak umno ni dengan muzakarah...orang dah setuju nak muzakarah..bagi je persetujuan..tentu ada tindakan susulan kearah tu. Dah berpuluh tahun dok dengar gini..bila orang hantar surat...tak dibalas..peram je surat tu...lepas tu dok kata depa minta syarat le apa le..yang hangpa dok kenakan syarat pula macamana ?..Dok kira bersilat luar gelanggang je puak umno nii..Kalau aku..pasti aku tetapkan tarikh dan masanya...guna saluran Radio Tunggu Mati untuk siaran langsung keseluruh dunia supaya semua rakyat Malaysia boleh dengar sama,baru boleh dikatakan pejuang sejati.
Sudahlah Umno(Baru) oiii..naik muak dah dok dengaq sampai anak aku pun dah 2 orang boleh gini tapi haram tak pernah terjadi...memang "haram jadah" kot hangpa ni.

16 Mei, 2012

Inilah barisan pungkoq..yang ikhlas berjuang

Aku tertarik juga dalam nak mengulas tentang "Tarian Pungkoq" beberapa orang bekas tentera dari PVTM dihadapan rumah Ambiga tempohari. Sekarang ni heboh berita seluruh dunia...hahhaha..nak tergelak juga. Dulu semasa didalam latihan kadet, sudah menjadi lumrah para kadet ditendang atau disepak punggung oleh jurulatih serta senior..biasa le.Bagi kami itu juga suatu jenis latihan mental dan jasmani...kalau musuh tawan tentu lebih teruk dari disepak atau ditendang oleh jurulatih.
Kini mungkin semua itu tidak lagi menjadi perkara lumrah..Dizaman yang semakin canggih dan maju ni perkara yang berkaitan dengan "Pungkoq" dah bertukar menjadi bahan politik terutama oleh pihak UMNO sejak berbelas tahun lalu dan terkini lahirlah "Tarian Pungkoq" oleh segelintir bekas tentera.
Sungguh memalukan apabila segelintir ahli PVTM ini melakukan aksi senaman yang bermotif politik begini.Mungkin juga gulungan ini terlalu TAAT kepada parti yang disokong hingga menjadi taat MEMBABI BUTA tanpa menilai kesannya. Bukan maruah orang yang dimarahi akan jatuh tetapi MARUAH DIRI sendiri dan rakan-rakan bekas tentera juga akan turut tercemar. Samada mereka sedar atau tidak bahawa mereka telah dipergunakan oleh pihak berkepentingan politik bukan menjadi persoalan aku kini.


Tetapi perbuatan ini jelas menunjukkan bahawa inilah kejayaan UMNO yang mendakwa sudah berusia 66 tahun dan telah berjaya mendidik bangsa Melayu menjadi bangsa kelas dunia. Memang kelas dunia la kalau gini...kerana orang lain yang mengaku bertamadun dan mengaku memperjuangkan Islam tidak melakukan demikian. Pemimpin umno pasti tersenyum..keluarga mereka pula pasti MALU.
Apa nak herannya pula..memang ramai pemimpin serta ahli umno yang tiada perasaan malu. Jika mereka mempunyai perasaan malu tentu banyak perkara yang melibatkan maruah diri,harta awam/negara dan berbagai lagi tidak disalahgunakan untuk kepentingan mereka.
Kepala umno dengan kapal selamnya..ibu umno dengan lembunya...semuanya bernilai berjuta-juta RM..Puak ni dengan pungkoqnya..entah berapa duit daa.

15 Mei, 2012

lari lekas..kerbaumnoo mengamuk


10 cedera kerbau jantan mengamuk


GAMBAR bertarikh 10 Mei lalu menunjukkan seekor kerbau jantan mati ditembak selepas dia mengamuk di bandar Hue, Vietnam.- Agensi


HANOI - Seorang pegawai menyatakan seekor kerbau mencederakan sepuluh orang di tengah Vietnam apabila haiwan itu mengamuk di tempat awam.Bagaimanapun, haiwan itu kemudian mati ditembak di sebuah tadika.Seorang pegawai tempatan, Dang Van Ngan berkata, kerbau jantan seberat 300 kilogram itu berlari sekitar tiga jam sejauh hampir 20 kilometer di bandar Hue.
Menurutnya, dalam kejadian pada Khamis lalu, haiwan itu menjatuhkan sebuah motosikal, merempuh pintu dan meruntuhkan katil di sebuah rumah.Ngan berkata, tiga sekeluarga yang berada di rumah berkenaan bertempiaran lari untuk menyelamatkan diri.
Haiwan itu turut menyerang seorang wanita tua yang melintas sebatang jalan raya.Menurut Ngan, wanita itu cedera di kepala dan dirawat di sebuah hospital.Sembilan orang lagi cedera ringan.
Haiwan itu seterusnya menuju ke sebuah tadika berdekatan.Beberapa guru tadika itu mengarahkan sejumlah kanak-kanak naik ke tingkat dua premis berkenaan selepas mereka melihat kerbau tersebut.
Kerbau itu kemudian terperangkap di laman sekolah tersebut yang berpagar sebelum dua askar tiba untuk menembak haiwan tersebut.Haiwan itu mati selepas ditembak sebanyak lapan kali.
Pihak berkuasa masih tidak mengetahui pemilik kerbau itu, dari mana ia datang dan kenapa haiwan tersebut mengamuk.- Agensi

14 Mei, 2012

zaman firaun berulang lagi


KUALA LUMPUR: Anggota penguatkuasaan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) akan diberi latihan khusus sebagai persediaan menghadapi sebarang kemungkinan berlakunya perhimpunan haram pada masa hadapan.
Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin berkata latihan khusus itu perlu kerana dalam senario terkini, kemungkinan lebih banyak perhimpunan haram akan diadakan dari semasa ke semasa, terutamanya di Kuala Lumpur.
"Lebih elok jika anggota penguatkuasa dilatih khusus untuk menghadapi sebarang perhimpunan haram, tidak kira perhimpunan besar atau kecil, anggota penguatkuasa akan dicabar supaya kekecohan berlaku," katanya pada sidang media selepas lawatan kerja dan pelancaran kempen 'Keep Smiling 2012' peringkat Jabatan Penguatkuasaan DBKL, di sini Isnin...(mStar Online)


                                                                  Nah...dah pakat nak jadi penindas kepada pembayar cukai yang dok sumbang untuk GAJI bulanan depa juga..Maka akan jadilah negara ni dibawah pemerintahan DIKTATOR gara-gara pemimpin yang dipilih oleh rakyat takut kepada perubahan rakyat sendiri.. Bagaimana jika rakyat yang berjuta ini berterusan begini selagi perubahan tidak dilakukan ? Adakah rakyat yang bersalah ? 

Pemimpin-pemimpin yang gila dengan dunia mereka ini perlu di TEBAS dari kedudukan mereka supaya mereka dapat muhasabah diri dan insaf akan kesalahan mereka terhadap rakyat lain yang menjadi penyumbang kepada negara sendiri.

13 Mei, 2012

kami merangkak pun tak kisah aihh.


PRU13: PAS tangguh muktamar, ganti himpunan raksasa

Hazayani Zakaria,13 Mei 2012
KUALA LUMPUR, 13 Mei: PAS akan menangguhkan muktamar yang sepatutnya diadakan pada Jun ke November depan.

Presidennya, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata, ia akan digantikan dengan perhimpunan raksasa pada 1 Jun di Alor Setar, Kedah yang akan memberi fokus sepenuhnya kepada pilihan raya umum ke-13.

"PAS lebih menumpukan kepada persediaan menghadapi pilihan raya umum yang masih menjadi teka-teki, itulah demokrasi di negara itu.

"Jadi PAS tangguh muktamar ke satu tarikh lain dan akan adakan ijtima' dan munajat perdana untuk perkasakan jentera dan ahli di seluruh negara bagi menghadapi pilihan raya umum ke-13," kata beliau pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat jawatankuasa PAS Pusat di ibu pejabat parti, Jalan Raja Laut, dekat sini, hari ini.

Beliau berkata, Naib Presiden, Datuk Mahfuz Omar akan menjadi pengarah bagi ijtima' yang dijangka dihadiri lebih 100,000 ahli parti itu.

"Maklumat lanjut akan dikemaskini dari semasa ke semasa.

"PAS tak akan sediakan bas untuk ke sana tapi semua atas usaha ahli sendiri tapi kita yakin kehadiran lebih 100,000," katanya.

Sementara itu, Ustaz Hadi juga memaklumkan seratus peratus nama calon dari setiap negeri sudah dihantar ke Jawatankuasa Pusat dan diluluskan Majlis Syura.

"Jawatankuasa Pusat memberi kepercayaan kepada Dewan Harian PAS Pusat untuk meneliti semua calon yang dikemukakan kepada pusat dan diluluskan Majlis Syura," katanya.

Tambah beliau juga, isu pertindihan kerusi dengan PKR dan DAP akan diselesaikan oleh Jawatankuasa Bersama dalam Pakatan Rakyat.

"Itu akan diselesaikan oleh jawatankuasa bersama dalam Pakatan Rakyat," katanya.

Turut bersama pada sidang media ialah Timbalan Presiden, Mohamad Sabu,  Naib Presiden, Datuk Mahfuz Omar dan Salahuddin Ayub, serta Setiausaha Agung, Datuk Mustafa Ali.

MINDA

Petikan berita dari surat khabar...untuk TEBASAN minda...Hanya Jauhari mengenal manikam.









Sejauh manakah pemikiran anda dalam meneliti kenyataan yang ada ini ?

08 Mei, 2012

umoq pun depa tipu

Selalunya kita dengar orang berkata Selamat menyambut hari lahir sempena dengan tarikh kelahiran seseorang  atau selamat menyambut hari ulangtahun perkahwinan atau sebagainya. Kita juga sering bercakap "aku sudah atau akan berumur...pada sekian-sekian tarikh  " dengan rasa bangga atau sebagai pemberitahuan kepada orang lain. 
Terdapat juga sebilangan manusia yang menyembunyikan umurnya yang sebenar dari diketahui oleh orang lain. Hal ini mungkin disebabkan mereka tidak mahu oranglain mengetahui bahwa mereka sudah tua atau pun mereka masih muda terutama gulungan para artis. Semuanya ini mempunyai helah atau sebab mereka tersendiri.
Bagi orang yang beriman pasti akan mengira-ngira tentang usia mereka sepanjang tempoh hayat yang dianugerahkan Allah ini samada masa hidup ini dipergunakan sebaik mungkin sebagaimana yang dikehendaki oleh Islam atau sebaliknya. 
Usia atau umur juga menunjukkan samada ianya tua atau muda bagi seseorang atau sesuatu dan  juga akan menunjukkan tahap kematangan atau kesesuaian mengikut sesuatu maksud.
Tahun ini negara kita akan menyambut hari Kemerdekaan kali ke 55 pada tanggal 31 Ogos nanti. Begitu juga dengan setiap makhluk atau benda, maka berbagai cara yang dilakukan bagi meraikannya. Tahun ini juga umur parti-parti politik di Malaysia akan bertambah samada yang sudah tua atau yang masih berusia setahun jagung.
Seperti biasa gulungan nasionalis melayu dilihat amat berbangga dengan usia parti mereka iaitu Umno. Bagi meraikan kehadiran usia tahun ini,Umno akan menghimpunkan ahlinya di Stadium Nasional Bukit Jalil pada 11 Mei 2012 nanti. Para pemimpin umno berkokok lantang dengan menyatakan bahwa umno adalah parti tertua bagi orang Melayu yang akan mencapai umur 66 tahun pada tarikh ini, Tetapi semua laungan dan kokokan itu hanyalah auta para pemimpin dan penyokong umno yang mudah lupa..Umno sedang menipu orang melayu..sudahlah nama UMNO sendiri pun dari singkatan dalam bahasa penjajah yang ditentang dahulu,kini tentang usia parti juga nak diperbodohkan orang melayu..Umno SUDAH BERKUBUR pada tahun 1987..Rujuk SINI  dan juga sikit petikan seperti berikut; 

Terkubur UMNO dimunculkan UMNO Baru
LIHAT SINI  (Ni standard PMR je)
Pada 1987 parti UMNO terbubar dengan keputusan mahkamah membatalkan pendaftaran UMNO. Ada pihak dalam UMNO menyalahkan Dr. Mahathir membiarkan perkara tersebut dibawa ke mahkamah dan membiarkan mahkamah membuat keputusan. Dr. Mahthir ketika itu ditentang oleh kem Tengku Razaleigh sebagai 'team B'. Dr. Mahathir disokong oleh Musa Hitam dalam 'Team A'.
Dengan kuasa yang masih ada sebagai PM Dr. Mahathir berjaya menyingkir team penentangnya dan mandapatkan semuala harta-harta UMNO. Tengku Razaleigh yang kecewa menubuhkan parti baru 'Semangat 46'dengan sokongan Datuk Suhaimi Kamaruddin (Presiden belia 4B).]
Umno memang kaki auta dan pembohong yang ini sedang mengadakan larian bendera dari segenap penjuru negara dan dibawa untuk berhimpun di Stadium Nasional, Bukit Jalil pada tarikh 11 Mei 2012..Mungkin ini akan menjadi satu lagi sejarah hitam Umno yang kini dengan nama Umno (Baru) kerana bendera Umno itu akan terus tersimpan di PWTC kerana PRU 13 nanti, rakyat yang sudah celik akan memastikan usia Umno(Baru) diTEBAS ranap dari membiarkan gulungan yang penuh dengan keegoan memimpin rakyat Malaysia yang dinamik ini.

07 Mei, 2012

tujuan konsert hiburan baikkkkkkkk


Fatwa: Haram sertai perhimpunan langgar undang-undang

6 Mei 2012
Profesor Tan Sri Dr Abdul Shukor Husin
Abdul Shukor Husin

SEPANG - Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia hari ini memutuskan haram untuk umat Islam menyertai perhimpunan atau demonstrasi yang bertujuan tidak baik, melanggar undang-undang serta mencetuskan huru hara dan kekacauan dalam negara.
Pengerusinya Prof Emeritus Tan Sri Dr Abdul Shukor Husin berkata jawatankuasa memandang serius isu itu di mana sebahagian umat Islam telah bertindak sebagai perusuh jalanan dalam banyak perhimpunan atau demonstrasi termasuk seperti yang berlaku pada perhimpunan di ibu negara 28 April lepas.
"Tindakan merusuh, membawa kacau bilau dan merosakkan harta benda awam adalah suatu perbuatan yang ditegah Islam. Malah niat untuk menjatuhkan negara yang sah di sisi undang-undang melalui penganjuran demonstrasi seumpama itu juga haram di sisi agama.
"Sesiapa juga tidak boleh buat, tidak (boleh) bersetuju ke arah (usaha) mendatangkan kemudaratan, keresahan, menjadikan rusuhan sesama kita hingga berpecah, apatah lagi kalau berlaku pertumpahan darah," katanya pada sidang akhbar selepas mempengerusikan muzakarah ke-99 jawatankuasa itu di sini.
Sehubungan itu, katanya umat Islam yang menyertai demonstrasi itu perlu insaf kerana tindakan itu bukan daripada ajaran Islam kerana Islam tidak pernah menyuruh umatnya bertindak sedemikian sehingga mengancam nyawa sesama manusia demi mencapai sesuatu agenda.
Abdul Shukor berkata sebagai sebuah negara yang mengamalkan sistem demokrasi, banyak saluran perbincangan yang lebih bermanfaat boleh dilaksanakan tanpa menggadaikan keamanan negara.LAGI KAT SINI
Nak ajak TEBAS minda bab ni..
1. Saluran yang tertinggi adalah melalui Sidang Dewan Negara dan Dewan Rakyat...Dah berpuluh tahun disuarakan tentang sesuatu yang melibatkan ketelusan,keadilan,rasuah,perundangan dan berbagai lagi laa...Tetapi masih tidak dilaksanakan dengan sebaiknya dengan berbagai alasan yang tidak munasabah. Apabila ada rakyat yang melihat terdapat ketempangan dalam hal yang boleh diperbetulkan oleh pihak yang bertanggungjawab tetapi tidak berlaku,maka rakyat secara beramai-ramai nak suarakan ketidakpuasan hati dan menuntut hak mereka,nak salah siapa ?
2. Rusuhan dan Mencederakan : Punca terjadinya rusuhan dalam perhimpunan TIDAK HARAMKAH ?
3. Peserta Demontrasi perlu insaf : Adakah Pemimpin dan pegawai kerajaan yang bertindak hingga mengancam nyawa rakyat lain demi mencapai sesuatu agenda mereka TIDAK PERLU INSAF DAN BERTAUBAT ?
4. Menjatuhkan Negara : Bab ni aku nasihatkan depa supaya belajar dari orang yang dikira bodoh oleh depa laa.
5. Haram menyertai Himpunan yang melanggar undang-undang : Undang-undang siapa dan undang-undang macamana ? 
     5.1 Undang-Undang Allah tak dilaksanakan bagaimana pula ? 
     5.2 Menyokong gulungan yang tak mau melaksanakan undang-undang Allah pula bagaimana ?

04 Mei, 2012

tak masuk gelanggang lagi nii.


Kerajaan mohon saman pesara tentera dibatal

KUALA LUMPUR: Kerajaan memohon Mahkamah Tinggi di sini membatalkan saman yang difailkan oleh pesara Angkatan Tentera Malaysia (ATM) kerana tidak munasabah dan menyalahgunakan proses mahkamah. 

Peguam Kanan Persekutuan Shamsul Bolhassan yang mewakili enam Perdana Menteri Malaysia bermula Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj sehingga Datuk Seri Najib Razak, Ketua Setiausaha Negara dan beberapa pihak kerajaan Malaysia membuat permohonan itu pada 19 April lalu.
Saman yang difailkan oleh Tengku Zainal Abidin Tengku Yusoff, 58, didengar di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman Vazeer Alam Mydin hari ini. Vazeer Alam menetapkan 11 Jun untuk pengurusan kes.
Selain itu, pihak kerajaan turut mendakwa bahawa plaintif gagal mengenal pasti identiti 403 pegawai yang berada di dalam perkhidmatan dan bersara serta permohonan plaintif juga melebihi had masa. 
Tengku Zainal Abidin, yang berpangkat kapten, memfailkan saman pada 20 Januari lalu dengan mendakwa mewakili 403 pegawai berpangkat Leftenan Muda hingga Jeneral. 
Pesara tentera itu menamakan bekas Perdana Menteri Singapura Lee Kuan Yew, enam Perdana Menteri Malaysia bermula Tunku Abdul Rahman sehingga Datuk Seri Najib Razak dan Ketua Setiausaha Negara sebagai defendan. 
Turut dinamakan sebagai defendan ialah Menteri Pertahanan bermula era Tun Abdul Razak Hussein sehingga sekarang iaitu Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, Ketua Setiausaha Pertahanan, Kerajaan Malaysia dan Kerajaan Republik Singapura. 
Dalam pernyataan tuntutan, plaintif mendakwa Perdana Menteri pertama sehingga keenam dan Ketua Setiausaha Negara telah menipu, melakukan konspirasi dan menyalah guna kuasa mereka untuk menjatuhkan maruah pegawai ATM dengan cara memotong kuantum gaji kor dan elaun pegawai berkenaan dari 1963 sehingga sekarang. 
Antara yang dituntut adalah deklarasi bahawa keputusan Kabinet pada 1963 yang menyisihkan ATM daripada Suruhanjaya Khas yang dibentuk untuk menyemak tangga gaji dan perkhidmatan untuk kesemua sektor awam, adalah salah dan melanggar undang-undang. 
Sementara itu di luar mahkamah, Tengku Zainal Abidin memberitahu pemberita bahawa pihaknya telah menyerahkan saman kepada Lee dan Kerajaan Republik Singapura pada 3 Mei lalu dan mereka mempunyai masa selama 20 hari untuk memfailkan kehadiran. - BERNAMA


Hehehhe..mohon batalkan saman ni kerana dikatakan tidak munasabah dan menyalahgunakan proses mahkamah. .yang depa dapat perintah mahkamah MELARANG RAKYAT MEMASUKI DATARAN MERDEKA untuk DUDUK BANTAH munasabah ke..tak salahgunakan proses mahkamah ke ?
Kalau dah tau plaintif kurang bukti lawan je le. 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...