28 Februari, 2013

ahli PAS takut bai'ah untuk sertai umno

Aku tertarik dengan satu artikel yg dikeluarkan dalam satu portalblog...best juga bila baca tu...tentang kenyataan seorang pemimpinnya yang bukan calang-calang kelulusan serta jawatannya...ni antara apa yg mangkok licin ni kata:
"Hasrat majoriti ahli dan pemimpin Pas  ingin menyertai Umno dan Barisan Nasional (BN) menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) tidak kesampaian kerana sumpah baiah atau sumpah taat setia yang telah dilafazkan mereka.

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kedah, Datuk Mukhriz Mahathir berkata, sumpah itu adalah sebagai jaminan untuk ahli Pas tidak meninggalkan mereka.

Katanya, sekiranya mereka berdegil dan tetap meneruskan keinginan itu, didakwa sumpah tersebut akan terjatuh seumpama mereka menceraikan isteri mereka dengan talak tiga.
“Sampai tahap itu sekali sumpah yang mereka lafazkan. Jadi inilah antara perkara-perkara yang masih menghantui jiwa mereka itu walaupun sekarang ini masih bersama Umno."

Ni aku letakkan juga ruangan Pengakuan Pemohon yg terdapat dalam Borang Permohonan menjadi ahli PAS"

Kalau nak sedapkan hati sendiri dan penyokong umno pun,jangan la dok memalukan diri sendiri...malu aku nak ngaku hang tu berjawatan timbalan menteri..Perkara yang ada bertulis pun hangpa nak putaq juga..Kalau dulu boleh la...ramai yg buta huruf dan ikut membuta tuli..Patut pun ramai anak muda la dok kata puak-puak yang dok dalam umno tu LEMBUMNO kerana nama parti sendiri pun dok sembunyi daripada orangramai yang sepatutnya ditulis dan sebut UMNO(Baru). Hanya yang tak tau apa saja dok mendewakan umno yang dah lama berkubur.
Kesiannnn !!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sebarang risiko terhadap komen anda..tanggungjawab anda