09 April, 2013

calon parlimen umno be end Kedah ??? jenuh kandaq

Amboii...hari ni nak kata mendung pun dak..panas terik pun dak...tapi bahangnya cukup meluap...kalau boleh nampak bahang dalam badan dok
awat berat sangat ni.. 
mendidih tentu pakat terjun sungai dah...

apalagi kalau nampak mesin dalam otak dok berpusing ligat tentu dah mata pun naik berbinau. 

PKR dok umum dah,lepas satu..satu calon depa. PAS pula, ada yg dah diumum dan banyak lagi yang sat lagi la kot akan keluar senarai penuhnya...hangpa pakat tunggu la..macam aku juga.

Bagi umno be end tentu lagi suspen...presiden depa kata nak umum awai, tapi sampai hari ni tak kedengaran lagi la. Peluang masih terbuka.. ada yang dok melobi tak habis-habis lagi nak jadi calon dan yang rasa nak mengalah awai pun ada.

Hari ni hangpa semak tengok senarai bakal calon umno be end Kedah untuk pru 13 ni...betoi ka dak tu aku tak tau la...cuma dok kutip dari cakap kedai kopi dan bawah pokok saja...kerana ramai penganalisis maka ramai la bakal calon yang depa bubuh..

1. Parlimen Langkawi ; Saiful Mustafa vs Mohd Rawi vs Ir. Nawawi
2. Jerlun : Yusof Ismail vs Ahmad Zaini ( dari Kbg Pasu/Bkt Kayu Hitam)
3. Kubang Pasu :Dr Mohamed Mustafa vs Johari Bahrum vs Khalidah Adibah
4. Padang Terap : Ghazali Ibrahim vs Mahdzir Khalid vs Ahmad Lateh
5. Pokok Sena : Dr Kadir Warsi Mohamed vs Ramli Yunus vs Azifah Abd Rahman vs Sahlan Ismail ; tudienn 4 segi beb.
6. Alor Setar : umno no way men...mca juga
7. Kuala Kedah : Halim Said vs Hashim Yahaya ( dua2 veteran)
8. Pendang : Adzmi Din (SADA) vs Najmuddin Darus ; muka lama terpelanting dah.
9. Jerai : Ahmad Ikmal Ismail vs Jamil Khir
10. Sik : Mohd Tajuddin Abdullah vs Md Jali Lateh vs Mansor Abd Rahman vs Mohd Hasri Mohd Hadzir ;..nah 4 segi lagi.
11. Merbok : dok bercelaru lagi kot.
12. Sg Petani : dok bercempera lagi ka ?
13. Padang Serai : dok terkonteng-konteng lagi rasanya.
14. Kulim : pakat dok takut kot.
15. Baling : pakat dok lawan baling nama lagi kot

Bila dok belek-belek balik senarai para penganalisis sidang meja kopi ni....untuk calon mic dan gerakan langsung tak dak.....kacau...kacau.Yang haru semuanya biru...kalau tidak oghang tak sebut la haru biru.
Memang nak BE END dah depa ni.
TEBAS la selagi boleh TEBAS
nanti semak menutup pandangan mata
Aku nak yang ni....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...