10 April, 2013

Belemuih dah : bakal calon dun umnooo Kedah ?


Lekas...lekas...hangpa tengok lekas...ada orang tengah dok kelupoq sakan di Putrajaya gara-gara nama bakal calon pru 13 ni..Lagi-lagi dari sumber sidang
kedai kopi...tapi ahli-ahli sidang tu bukan jenis macai upahan seribu dua bro..depa jenis ikut suka aku..aku sokong sapa aku suka...sapa yang boleh bagi aku untung....depa ni jenis "jual orang lagi untung dari jual unta".

Mai pakat buat analisis sapa akan jadi bakal calon umnooo be endd bagi kerusi DUN di Kedah pula...lagi lambat diumum lagi kuat kelupoqnya termasuk pengerusi perhubungan..kali ni tamboq tu dah bagi belemuih semua orang dah..sebelum ni dah dikeluarkan senarai dari beberapa DUN..ni depa sambung sikit lagi..

1. Ayer Hangat : Mohd Rawi vs Noor Faiz ( import mali dari Kepala Batas, P.Pinang) bertambah hangat laa.
2. Kuah : Nawawi Ahmad vs Dato' Mansor Ismail (dari Aloq Setaq) vs Norsidi Nanyan vs Mansor Bahari vs Mariam Othman vs Hisyam Suhaili othman ....tudiaa  jagi hectagon = sapa yg nak dapat isi tak tau la..silap-silap kuah tumpah habeh...
lantak pi la hangpa.
3. Kota Siputeh : Abu Hassan Sarif (yg kontravesi dulu) vs Zulkifli Ramli(depa habaq..dia ni pengarah JKM Kedah)
4. Ayer Hitam : Aziz Mohamud vs Mukhriz Mahathir ( depa downgrade dah ka) vs Hassin Md Zain..
5. Bukit Kayu Hitam : dah dikeluarkan analisisnya sebelum ni.
6. Jitra : pun dah tulis minggu lepas
7. Kuala Nerang : dok lawan getah dah sehari dua lepas
8. Pedu : pun macam Kuala Nerang juga la.
9. Bukit Lada : Haris Che Mat vs Musa Ahmad (Ketua cawangan jaa) vs Ahmad Lebai Sudin ; jenuh kilas .
10. Bukit Pinang : Said Man vs Dato Salmat (wanita) vs Said Ali Syed Rastan vs Murad Md Noor = pakat cari kesempatan la walaupun nak kalah disini..tunggu lagi.
11. Derga : umno tak masuk campoq laa...biaq kat gerakan tu.
12. Bakar Bata : Ahmad Bashah Hanifah (Pengerusi umnooo kedah ooo) vs Roslan Ilamdin ( depa habaq kata dia ketua cawangan jaa) vs Zubir Zabidi ; sapa nak terbakar tunggu tengok laa.
13. Kota Darul Aman : aikkk tak dak calon ?...serenda awai-awai lagi..
14. Alor Mengkudu : Dr Fauzi Hamid vs Guntur Tobeng vs Maznah Syed kassim vs Mohamad Nizam Madowan ( yg ni depa habaq ajk cawangan saja)..pakat dok tolak hang aku pula..
15. Anak Bukit : Harisfadzilah vs Shafiqurahman ..yg lain pakat tak mau jadi mangsa kot di dun ni.
16. Kubang Rotan ; Yusof Nayan vs Mansor Zakaria ...depa kata setakat masuk tanding saja la..dari bagi menang percuma kat PAS.
17. Pengkalan Kundor : Zainal Alam ( rebranding kot dia ni) vs Norhasnita Md Isa..tapi nama Tok Lat depa tauk tang mana pula ?
18. Tokai : Nor Azam Mohd vs Ahmad Salleh ...ni setakat masuk gelanggang saja daripada malu tak bertanding.
19. Sungai Tiang : Shahrolniza Omar ( ni dari perkasa) vs Ku Azizan Ku Baharom...nama Suraya rasanya depa rejam masuk dlm sungai tu dah...ataupun dia nak selamatkan diri malu kerana kalah kali ni.
20. Sungai Limau : Annuar Ibrahim vs Sobri Ahmad (ajk cawangan saja ni)...saja-saja bagi ada nama calon kot...dah tau dah no way boleh masuk dewan.
21. Guar Chempedak : Ku Rahman vs Abd Aziz Din vs Hasfizatulnisah..nah 3 penjuru juga...sapa yang nak kena getah niii.
22. Gurun ; kasi sama gerakan/mca...mic lu pi cari lain tempat..
23. Belantek : Tajuddin Abdullah vs Abdul Nasir Ramli vs Husaini Ahmad vs Dr Mansor Rahman vs Siti Mariam Salleh vs Bakri Hassan...bersegi-segi juga di dun ni..yang mana satu nak jadi sagon ni...

Lagi 13 dun..depa pakat kata dok celaru lagi...sampai nak boh nama pun susah. Para penganalisis ni pun naik pening...tapi depa rasa umnoooo bn nak ghuyup jadi be end terus di Kedah kali ni.
hangpa tak mau ka negara kita jadi lebih baik ?

Kalau hangpa nak yang mahal-mahal..sana bayar sini bayar...sana hutang sini hutang...sana songlap sini komisen..hangpa bayar pemimpin kaya...hangpa pakat terus sokong umnooo be endd laa sampai ke kubur..
Aku ? mau TEBAS umnooo be enddddddd saja.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...