06 Oktober, 2013

PRK N.20 Sg Limau : makin dekat makin kalut

Debaran makin kuat..tarikh PRK N.20 Sungai Limau sekain hampir. SPR telah mengumunkan tarikh seperti berikut : Hari Penamaan Calon pada 23 Okt 2013 (hari Rabu) dan Hari Mengundi pada 04 Nov. 2013 (hari Isnin).

Suasana di DUN Sg. Limau masih kelihatan seolah-olah tiada PRK. Tenang.. walaupun cakap-cakap di warung atau kedai kopi semakin berapi.
hehehe pakaian sunnah ni..
Umno telah mengorak langkah melalui kelebihan mereka diposisi memerintah dengan lawatan MB ke Pondok Pak Ya dan sumbangan kepada sekolah-sekolah pondok dalam bahagian Jerai ..rezki kata depa..rembat saja la..bukan duit mak pak umno..pembesar yang sorang tu pun bukan main lagi siap berjubah...berubah sikit-sikit..sebelum ni pakai ketayap putih terpampang atas banner dimerata ceruk Kedah...bagi orang melayumnoo Kedah,jangan terpesona la bab tu noo...banyak dah kisah teladan bab tunjuk alim ni..last-last takut jadi macam ayah pin.

apa ada dgn dunia ni...hehehhe
Suasana tenang jangan disangka tiada buaya noo...makin dekat makin kalut lagi laa amenoworld bab calon kali ni..Angin barat daya dengan hujan lebat pun boleh kalah kali ni..

Untuk DUN ni umno dok cari calon yang ada kelulusan agama bagi menyaingi aura Almarhum Tan Sri Azizan mantan ADUN dulu...Maka Tok menteri ji dari Jerai dilihat mempunyai latar belakang agama dan layak la..manakala Ketua Bahagian Jerai pula, dah la pru 13 yang lepas tak jadi calon, tak kan kali ni nak melepas lagi.

hangpa nak kancing aku kaaa
Kali ni depa kena kautim hebat lagi la...hujan lebat la ni mungkin akan kalah dengan bergugurannya kertas-kertas biru dan unggu kot..

Geng pemuda..nampak gayanya tak dok diam saja. Kedengaran juga tiupan angin membisik kata...pemuda nak wakil depa jadi calon..maka ada la 1 nama tu yang disebut-sebut oleh depa..sebab Pengerusi negeri orang muda..kata depa.

Wanita pula...hahhhaha boleh melopong la..tak kedengaran suara pun. Nasib le wanita bahagian Jerai...apa nak kisah noo..janji masyukkk.

Kita pakat tunggu laa..geng sapa yang akan jadi calon kali ni. Menang belum tentu...janji macam baisa la...Aku janji noo.U garu belakang i..i garu belakang u.

Emmm hangpa pakat TEBAS la..bukan nak bagi cerah tapi nak rakyat rebah.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...