09 Jun, 2008

NAIK...NAIK...NAIK...

Harga minyak sudah naik...harga barangan keperluan harian juga ada yang sudah naik....Bulan dan anak bulan juga sudah naik...dibantu lagi dengan roket.Bebanan rakyat sudah lama naik seolah-olah semakin tiada jalan penyelesaian. Semuanya berpunca dari "power"..Power membeli,menawar, menjua dan power memerintah.
Dalam sibuk NAIK..NAIK...NAIK, ada yang tak mau turun.Ada yang tak naik...harga minyak sudah naik...gaji juga sudah naik...dulu...kata kakitangan kerajaan.Mana boleh tampung perbelanjaan..Tambahan pula kalau kena tugas luar, guna kenderaan sendiri seperti para guru yang kadangkala terpaksa kesana-kesini untuk hadiri mcam-macam program jabatan. Sekolah mana ada kenderaan untuk kegunaan guru...Kebanyakannya kenderaan sendiri juga yang diguna..tapi tuntutan "milage" selalunya lambat dibayar. Sekarang ini kalau lambat dibayar bertambah teruklah depa. Sudahlah demikian...harga minyak naik...KADAR HARGA TUNTUTAN UNTUK "MILAGE" macamana ?

Kena berkorban...untuk bangsa dan negara kot kata depa (pemimpin).dulu aku dengar Tok Det yang Power di Kedah guna jet untuk kemana-mana. Claimnya dikabarkan RM 10,000.00 sejam. Betoi ke ?Bayangkanlah... La ni tok menteri negara kita cakap kena berjimat,ubah gaya hidup. Kalau dulu makan nasi...nasi dari beras...beras dari padi. Harga beras naik...tapi harga padi tak naik..la ni ada cerdik pandai asuhan kerajaan umno dan be end syorkan makan ubi.Tok Pa sorang tu pun cadang macam tu juga. SAPA yang ajak makan ubi semula?. Dulu depa kata, kalau PAS perintah..ada power... rakyat makan ubi...Laa depa ajak rakyat makan ubi..Sapa yang betoi nii..
Dalam sibuk semua sudah naik...naik...naik.. umno juga makin sibuk untuk tentukan sapa akan naik jadi pimpinannya..Berebut sakan laaa depa..kalau sudah naik tentu ada power..untuk itu..untuk ini...last sekali nak guna power untuk dapatkan duit juga.umno...umno...be endddddd.

Rais kata mungkin ada orang nak lawan dia di Bahagiannya.Pak Lah,Najib dan semua pimpinan umno yang lain tentu ada orang berani lawan depa..Tunggu apa lagi..lawan saja.Jangan takut kat manusia...lawan sampai punah...baru baguih...baru demokrasi.Susah apa sangat>Lawan...baru tau sapa yang ada power..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...