26 Mei, 2010

MB Kedah - Isu Bubar DUN..Awat BN nie gagal matematik kaa..




Bab ni mungkin orang kata hujjah lawak..tetapi inilah realiti yang sedang berterusan dilakukan oleh pemimpin umnooooo sejak dulu. Pemimpin umnooo sering bercakap tentang sesuatu fakta yang kerap kali bercanggah dari apa yang dilaporkan oleh pihak agensi kerajaan melalui penyata atau laporan penggal/tahunan.

Umum melihat ia hanyalah mainan politik,tetapi pada hakikatnya ia memperlihatkan kebodohan diri dan cara bawa pemimpin untuk memimpin masyarakat atau rakyat. Andainya mereka yang mampu berfikir secara kritis,pastilah mereka dapat melihat halatuju yang akan dibawa oleh gulungan pemimpin yang menganggap rakyat seolah-olah orang bodoh.

Kata YB Senator Shahrizat Jalil; ".....negeri-negeri yang diperintah oleh pembangkang...." Apakah dalam sistem demokrasi kita ini ada parti yang mendapat undi majoriti dan boleh membentuk barisan exconya tidak dapat memerintah dan kuasa pemerintahan itu diberi kepada parti yang kalah atau dipanggil parti pembangkang ?

Fikir-fikirkan...gunakan Power minda yang ada..Jangan kita turut menjadi gila Power juga kerana kita ada "The most Powerfull" yang telah menentukan takdir kita.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...